تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، از برنامه ریزی این نیرو برای افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد ۱۲۹ تا ۶۰ هزار پا خبر داد. «شاهد ۱۲۹» توانایی حمل همزمان ۸ بمب یا موشک هوشمند سدید، را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.
افزایش سقف پروازی پهپاد «شاهد۱۲۹» تا ۶۰ هزار پا
افزایش سقف پروازی پهپاد «شاهد۱۲۹» تا ۶۰ هزار پا
به گزارش عصر هامون، فرمانده معظم کل قوا طی بازدید روز یکشنبه از نمایشگاه جدیدترین محصولات نیروی هوافضای سپاه، از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

 پهپاد «شاهد129»

در این نمایشگاه، پهپادهای فُطُرس، شاهد129، RQ170 ایرانی و چند مدل دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین به نمایش در آمده بود.

در بخشی از این بازدید، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با ارائه گزارشی از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد 129 تا 50 و 60 هزار پا (حدود 18 کیلومتر) را در دستور کار دارند.

مهرماه پارسال بود که این هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه رونمایی و عملیاتی شد.

طراحی و ساخت این نوع پرنده تاکنون فقط در انحصار آمریکا بود؛ اما با تولید شاهد 129، ایران نیز از فناوری ساخت این نوع پهپاد قدرتمند برخوردار شده است.

 پهپاد «شاهد129»

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

 پهپاد «شاهد129»

سقف پروازی این پهپاد در زمان رونمایی، 24 هزار پا اعلام شد که می تواند با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط باشد و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست‌ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، کاهش مصرف سوخت و بالطبع افزایش مدت زمان پرواز و نیز افزایش میدان دید و بُرد عملیاتی ازجمله مزایای افزایش سقف پرواز در این پرنده بدون سرنشین است.

تولید انبوه پهپاد شاهد 129 از همان زمان رونمایی، با دستور فرمانده کل سپاه آغاز شد.

انتهای پیام/ 4030
https://www.asrehamoon.ir/vdcb0wbs.rhb58piuur.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما