تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
رئیس شرکت سیسکو سیستمز خواستار کنترل عملیات جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا شد.
جاسوسی آمریکا داد "سیسکو" را هم درآورد
جاسوسی آمریکا داد "سیسکو" را هم درآورد
به گزارش عصر هامون، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت، "جان چمبرز" مدیر اجرایی شرکت آمریکایی سیسکو سیستمز، تولید کننده تجهیزات شبکه و ارتباطات، در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره از بین رفتن اعتماد به صنعت فناوری آمریکا در پی شواهدی دال بر نفوذ آژانس امنیت ملی (اِن اس ای) به تجهیزات شرکتش هشدار داد.

وی در این نامه که به رویت فایننشال تایمز رسیده است، خواستار تعیین معیارهای عملکرد به منظور کنترل عملیات جاسوسی دولتی شد تا اهداف امنیت ملی مانعی در برابر موقعیت برجسته آمریکا در بازار فناوری جهانی نباشد. تاریخ این نامه مربوط به یک روز پس از انتشار تصاویری بر روی اینترنت است که کارکنان ان اس ای را در حال بازکردن جعبه های تجهیزات تولیدی شرکت سیسکو نشان می‌دهد.

چمبرز هشدار داده است، اقدامات ان اس ای موجب تضعیف اعتماد در میان مشتریان شرکتهای فناوری آمریکا می‌شود. سخنگوی سیسکو ضمن اذعان به ارسال این نامه توسط مدیر اجرایی این شرکت از هرگونه اظهارنظر درباره آن خودداری کرد.

در نامه چمبرز تاکید شده است: ما نمی‌توانیم بدین شیوه عمل کنیم، مشتریانمان به ما اعتماد دارند که تجهیزات‌شان را با بالاترین معیارهای صداقت و امنیت بدست‌شان برسانیم.

شرکت سیسکو در نامه اش درباره تاثیرات منفی چنین اقداماتی بر توانایی شرکتهای فناوری برای تحویل محصولاتشان در سراسر جهان هشدار داده است.

چمبرز در نامه هفته گذشته اش اذعان کرده است که فعالیتهای ان اس ای موجب تاخیر در خریدهای مشتریان در برخی اقتصادهای نوظهور شده است. شرکت سیسکو تولید کننده تجهیزات مربوط به تبادل اینترنتی است و به همین علت در صورت بی اعتمادی مشتریان نسبت به امنیت تولیداتش با خطر بیشتری در مقایسه با سایر گروههای فناوری مواجه است.

دیگر گروههای فناوری قبلا به رئیس جمهور آمریکا درباره اقدامات ان اس ای شکایت کرده اند. در ماه دسامبر هشت شرکت فناوری شامل اپل، فیس بوک و گوگل خواستار اصلاح قوانین و رویه های موجود شدند. فیس بوک وگوگل پس از افشاگریهایی که به خصوص فناوری و سرویسهای آنها را شامل می شد، علنا ان اس ای را مورد انتقاد قرار دادند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdchqvnm.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما