تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست دانشگاه زابل توان اداره دانشگاه را ندارد و چون توانایی مدیریتی ندارد وارد مسائل حاشیه ای می شود.
رئیس دانشگاه زابل توان اداره دانشگاه را ندارد/ پروژه های عمرانی دانشگاه زابل تعطیل شده است
سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون در خصوص تذکر خود به وزیر علوم در مورد ریاست دانشگاه زابل گفت: اخیراً اقداماتی در دانشگاه زابل انجام می گیرد و صحبتی از طرف رئیس دانشگاه در خصوص تخریب نمایندگان سیستان مطرح می شود، اینگونه جهت گیریها مغراضانه و خلاف قانون است.
وی ادامه داد: در وظایف ریاست دانشگاه نیست که در مورد نمایندگان مجلس اظهار نظر نماید، ریاست دانشگاه زابل بجای مشخص کردن تبدیل وضعیت کارمندان قدیمی از افرادی جدید که وابسته به مدیریت دانشگاه و مجموعه عوامل وابسته به شخص ریاست دانشگاه است را به کارگیری کرده است.
این مسئول با اشاره به رکود پروژه های عمرانی دانشگاه زابل در زمان ریاست دکتر اوکاتی اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که شاهد هستیم از زمانی که دکتر اوکاتی جایگزین  دکتر قنبری ریاست سابق دانشگاه زابل شده است تبعیض هایی در دانشگاه زابل صورت گرفته است و اکثر پروژه های عمرانی در دانشگاه زابل با کندی پیش می رود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که ریاست دانشگاه زابل امورات اداری دانشگاه را به هیچ وجه پیگیری نمی کند، اذعان داشت: بنابر گفته معاونت اداری و مالی سابق وزارت علوم رئیس دانشگاه زابل شخصاً موارد مربوط به دانشگاه را پیگیری نمی کند، و افراد رده های پایین را جهت پیگیری این موارد مامور می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بحث مربوط به چاه نیمه ها را رها کردند، بخش قابل توجهی از درختان آن منطقه خشک شده است ، و این بی تفاوتی نسبت به چاه نیمه ها می رساند، حتی توسعه خود دانشگاه کاملا رها شده است و پروژ های این دانشگاه تعطیل شده است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار مفیدی از سوی ریاست دانشگاه در جهت عمران و آبادانی انجام نمی شود، ادامه داد: شنیده می شود رئیس دانشگاه هر اقدامی که از سمت نمایندگان سیستان جهت آبادانی منطقه انجام می شود تکذیب می کند، درحالی که وی حق دخالت در این موضوع و وارد شدن به این مباحث را ندارد.
وی تصریح کرد: ریاست دانشگاه زابل باید دانشگاه خود را اداره کند، اما متاسفانه توان اداره دانشگاه را ندارد و چون توانایی مدیریتی ندارد وارد مسائل حاشیه ای می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بی تفاوتی های نسبت به توسعه و پیشرفت دانشگاه مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: ریاست دانشگاه هم فعالیت های اقتصادی در زاهدان دارند و هم در دانشگاههای غیر انتفاعی زاهدان فعالیت می کند به همین دلیل کمتر وقت می کند به امورات دانشگاه زابل برسد.
وی در پایان گفت: ریاست دانشگاه شرح وظایف مشخص دارد، متاسفانه رئیس دانشگاه زابل حواشی سیاسی زیادی دارد و جلسات متعددی را برای افرادی خاص برگزار می کند که این قانوناً خلاف است.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcevp8n.jh8xxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اقاي حسيني خوب است كمي از انفعال خارج شديد شايد بخاطر انكه از شماها انتقاد كرده بهتر است نسبت به ساير سازمانها هم كه دچار سوئ مديريت هستند توجه كنيد ايا مي دانيد در بهزيستي سيستان وبلوچستان چه مي گذرد؟ بايد براي خودمان با وجود چنين نمايندگاني فقط تاسف خورد..
مرتضی
پشت پرده این انتقادها را باید دید.
چندی پیش این آقا به همراه دکتر عالی لیستی را به رئیس دانشگاه زابل ارائه می کنند که باید به عنوان هیئت علمی باید استخدام شوند که با پاسخ منفی دکتر اوکاتی مواجه می شوند و این امر باعث عصبانیت سید باقر می شود به طوری با لگد زدن به یک سطل آشغال از جلسه بیرون میرود.
جالب است بدانید یکی از افراد داخل این لیست یک خانم 60 ساله می باشد که دانشجوی دکتری است.
حال خود قضاوت کنید
ببنید من دارم میگم اگر دوروز دیگه این دوتا آشتی نکردند بعد معلوم میشهجریان چی بوده خواهشا عصر هامون ته توی این خبرو در بیار و رسواکن دروغ گرو رو
زابلی
خود آقای نماینده با این که با هزینه دانشگاه زابل مشغول به تحصیل شده اند متاسفانه هنوز پس از 8 سال مدرک دکتری خود را اخذ نکرده اند. بهتر است نگران بیت المالی باشند که هدر داده اند
دانشجوي بلوچ
بنظر شما عزيران بحث را اشتباه رفته ايد اگر دلسوز دانشگاه هستيد دلتان به چهرتا بوستان گل وگياه خوش نشود برويم بميريم كه با اين همه دانشمند سيستاني رتبه علمي ما در ميان دانشگاه هاي ايران 127 هست و از خيلي از دانشگاه ها كه بستر و زير ساخت ما را ندارند وضعمون بدتره من كاري به دعواي اين دوتا ندارم براممهم اعتبار مدركي هست كه ميخوام بگيرم واي برما
جناب آقای دکتر شما بهتر است حواستان رو معطوف به قانونگذاری کنید تا حق مردم سیستان را ضایع نکنید و به رایی که به شما دادند و اعتمادی که کردند خیانت نکنید نه اینکه از یک مدیر دلسوز که تمام وقت و انرژی و زندگی اش را صرف دانشگاه زابل می کنه, و تمام دانشگاهیان از ایشان رضایت کامل دارند, ایرادهای بنی اسرائیلی بگیرید. ایشان مدیری بسیار دلسوز, کارامد و توانمند هستند
ایمان
جناب دکتر, خداوند شاهد و ناظر بر اعمال جناب آقای دکتر اوکاتی است و خدا شاهد است که ایشان از زندگی و ارتقا و پیشرفت خودشان به خاطر دانشگاه زابل گذشتند و تمام تلاششان را در راستای ارتقای دانشگاه انجام می دهند و روزی شما در محضر پروردگار باید جوابگوی این سخنان باشید
میرسد یک روز نوری از پسِ ابر سیاه

گر توانی نور را با هاله ارعابش کنید
اسماء
سلام
من چند سوال دارم؟1- كدام بودجه عمراني در سالهاي اخير تامين اعتبار شده
2- فعاليتهاي انجام شده پس چيه؟
3-ملاك توانمندي يا ناكارآمدي رييس نظر هيات علميها و دانشجويانه يا افراد سياسي؟
4-در كدام تفكر مديريتي، تمام امور بايد توسط مدير انجام بشه؟ تفويض اختيار يعني چي؟
5- نمونه هايي از تسهيلات، امكانات و مجوزهايي كه يا تلاش شما نمايندگان براي دانشگاه اخذ شده،چيست؟
و خيلي سوالهاي ديگه
پیچک زرشکی
نماینده محترم شما چرا غیبت می کنید چرا؟
شما فکر کنم مسلمانید.
من به شخص خود شما میگم (تلفن شمارو ندارم (بهش بگیدمسئول سایت)) به اعمال و کردار خود هم فکر میکنی.
مگه شما که عضو کمسیون امنیت هستیدبرای امنیت شهرخودنسبت به دوره قبل خود چه تغییری رو حس میکنید.طی این ماه چندین سرقت و....حالا...
شنیده شده شما هم در روز 12 فروردین چاه نیمه بودید (برای چی اونجا بودید)حالا که که رفتی میگن یه بد رفتاری داشتی ،درسته؟و خیلی موارد ....
شما وارد سایت دانشگاه شدید تغییر رو نمی بینید .عملکرد باید با دیتا سنجیده شود.یعنی پاسخگویی عملیاتی که بحث روز جهان هست (یاد بگیر).
اقتصاد مقاومتی یعنی چه ؟....بگو
یعنی استین رو بالا بزن کسب درآمد کن تا مستقل و مستحکم باشی . شعار چین که پیشرفت کرده چیه (هرخانه یه کارخانه)شما به این چیزها فکر میکنید.
کاری بکن تا ارزش افزوده داشته باشه وگرنه کاری نکردی.(از خودم)
مدیریت جهادی یعنی اگه در کنارهم نیستید توانایی باهم بودن را میتونید ایجاد کنید.
کمی به فکر مسایل جاری مردم زابل باشید.
طرح عمرانی دانشگاه به درد این مردم بدبخت هم نمیخوره اونجا اگه هر روز یه کاخ هم بزنند با هم وضعیت مردم ارتباطی به انجا نداره
سینا ایرانژاد
شما دوره نمایندگیت تمامه برید اسم خودت رو بنویس تا رئیس بشید.....
با کمال تاسف سیستانی ها
با سلام جناب نماینده به شماچی میشه گفت، جز اینکه برای خودمان و دیگر سیستانی ها که شما رو انتخاب کردن ابراز تاسف کنیم. آیا این براستی شیوه صحبت کردن یک نماینده است!!!...
به قول سالار شهیدان : اگر دین ندارید و از روز قیامت خوفی ندارید لااقل در این دنیا آزاده باشید. اظهار نظرهای دور از عدالت شما مایه تاسف و تعجب است. شما باید به دانشگاه تشریف بیاورید و در جمع دانشجویان سیستانی و مردم سیستان با دکتر اوکاتی مناظره کنید دانشجوی فرهیخته ی سیستانی نمی تواند به سادگی از این توهین ها و قضاوت های بی پایه و اساس شما بگذرد.
با تشکر جمعی از دانشجویان زابلی

مدیر محترم سایت عصر هامون لطف بفرمایید اگر این نظر رو به اشتراک نمیگزاید حداقل به خود جناب نماینده ارسال بفرمایید.
سیستانی
آقا.اگر این حرفا رو یه آدماسیدباقرعزیز وقتی مطالبتان را خواندم خیلی تعجب کردم معمولی مثلاراننده ی تاکسی زده بود زیادتعجب نمی کردم ازشمابسیار بسیاربعیده چراکه شما علاوه بر اینکهقانونگذاریدو برموارد قانونی وغیرقانونی اشراف داریدیک سیدباسوادهستیدوحکم یک روحانی راداریدما خیلی به سادات احترام میگذاریم وانتظارداریم که بهیچ وعنوان دروغ نگویندوغیبت نکنند.آقاسیدباقرروشن است که شما از ترس تخریب شدن درست و نادرست را بهم بافته اید.درصورتی که دکتراوکاتی از هر روحانی که از علوم دینی و اخلاقی اطلاع داشته باشدبهتراصول اخلاق ودین و قانون را رعایت میکند.همه میدانندکه نمایندگان همیشه سعی میکنندبا نامه نگاری به مدیران ادارات وسازمانها سعی میکنندکاری برای متقاضیان صورت دهند.که گاهی میشودکاری کرد وگاهی هم نمیشود.حال اگرآن مدیر بله توانست کاری کند خوب ومردمیست واگربدلایل قانونی نتوانست کاری کندمتهم به سوء مدیریت میشود.مثل استاندارخراسان که میگویدنماینده ای 4000درخواست داردکه بسیاری خلاف قانون وحتی اگر قانونی باشد امکان اجرا ندارد.من سالهاست اوکاتی را میشناسم ایشان برای برادرشان کار غیرقانونی نمیکند.اگرشما توانستید دونفر فامیل درجه یک تا هزار از ایشان پیداکنید که دردانشگاه زابل ازدربانی تا مدیریت آورده باشدیعنی پارتی بازی کرده باشدمن تازنده ام نوکری شمارا میکنم آنهم بدون مزد.دوم آقای دکتر اوکاتی مثل فامیلش صادق است واین صداقت در خون اوست.از هیچ کس غیبت نمیکند چه نماینده باشد چه رءیس سابق دانشگاه ویا هر کس دیگر من به جرات قسم میخورم که اوکاتی در هیچ جایی از هیچ نماینده ای بدنگفته است ومن بارها دیده ام که در پاسخ به افرادی که گفته اندنمایندگان هیچ کاری نمیکنند. گفته چرا همه کارمیکنندودوست دارندبرای شهرشان ومردمشان کارکنندمنتها سیستان بزرگ است .زابل سالهادر محرومیت بوده است کارها دیده نمیشود.خشکسالی هم مزیدبر علت شده است حال شما چطوربه کسی که اینطورصادقانه حرف میزنداینگونه بیرحمانه میتازید.درصورتی که همه میگفتن قنبری دزدی کرده .چنین و چنان کرده گفت قنبری اصلا دزدی نکرده مگرشما از خدانمی ترسیدکه همینطوربی جهت تهمت میزنید.مملکت قانون داردبمنو تو چه که مردمو متهم کنیم.بخدا قسم اگر حرفهایی که در دفاع ازشما ودکتر عالی وهمینطوراز کیخاونورا وهمه ی بزرگان زده .میشنیدید از این این گفته ها عرق شرم میزیختید وبدون معطلی از او معذرت خواهی میکردید.این مطالب شمارا هم دانشجویان میخوانندوهم اساتیدهمکارش وهم نگهبان درب دانشگاه وهم همه ی مردمی که اوکاتی را میشناسند.باورکنیدکه بعد خواندن به شما نظر منفی پیداخواهندکرد.بخدا قسم من داشتم برای درخواستی به دفترشما میآمدم دوستی منو دیدوگفت کجا میریدگفتم خدمت دکترحسینی گفتنددیدی در مورد دکتر اوکاتی چه گفته بعد هم بمن گفت اول سری به سایت عصرهامون بزن بعدهم منو پشیمان کردوبرگشتم من تابحال این سایتو نمیشناختم وامروز شناختم امیدوارم این سایت هم آنقدرصداقت داشته باشه که مطالب منو هم بزاره. دکتر جان همه ما روزی میمیریم چه خوبه دراون دنیا شرمنده نباشیم.جدت نگهدارت باشد.نفس سادات حقه انشا الله بعدتحقیق از راستگویان از دکتر اوکاتی معذرت خواهی کنید.از انتقادنترسید انتقاد هرچه قد ر از طرف افراد بزرگترباشه شمارا بزرگترمیکنه.مابرای شما خیلی تلاش کردیم امیدواریم شما و دکتر عالی افراددرستکار را یاری کنید.برای پخته شدن در کوره بمانیم.سلامت باشید.
احمد
برای شما واقعا متاسفم!واقعا خجالت نمیکشید پشت سر شخص علمی و محبوب حرفهای خاله زنکی بزنید. خود شما برای مردم چکار کردید؟ نکنه عصبانیت شما بخاطر مسائل شخصی است . حتما همینطور است چون شما نه با سوادیدو نه میتوانید خدمات دکتر اوکاتی صادق را درک کنید!شما ساده لوح و وبسیار خاله زنک و ترسو هستید برای همین هم هست که راحت از سد شورای نگهبان رد شدید.
حمید
با سلام خنده داره کی به کی میگه مدیریت یاد نداره ؟ حداقل از یه آدمی بد بگو که مردم حرفت رو باور کنن اقای نماینده حرفای نخ نما و کهنه میزنی یه کم برو تو وزارت علوم بچرخ خواهی فهمید که ایشون یک از کاندیداها برای مدیر نمونه هستن بابا دست از سر این بنده خدا بردار حالا یه آدم کار بلد مدیر هم پیدا شده تو نمیزاری شما مصداق این سخن گرانقدر فردوسی هستی
«درختی که تلخ است وی را سرشت// گرش برنشانی به باغ بهشت// ور از جوی خلدش به هنگام آب// به بیخ، انگبین ریزی و شهد ناب// سرانجام گوهر بکار آورد// همان میوهٔ تلخ بار آورد»
عصر هامون اگه راست میگی بی طرفی این کامنت رو بزار
دانشجوی دانشگاه سیستان
من دانشجوی دانشگاه سیستان هستم ... اوکاتی با اون کار کردش
فقط بلده پارک درست کنه
ار وقتی این شد رییس دانشگاه تمام پروژه های عمرانی از جمله خوابگاه که توسط قنبری رییس دانشگاه داشت به سرعت انجام می شد متوقف شد و در هر اتاقی از خوابگاه پسرا که گنجایش 6 نفر را داشت 10 نفر حضور داشتند و در خوابگاه دخترا هر اتاقی که گنجایش 6 نفر را داشت 8 نفر حضور داشتند
حسن
من خودم دانشجو ورودی 84 تا 88 بودم تو اتاق پسرا تعداد ده نفر در یک اتاق رو به چشم دیدم .حقیقت رو کتمان نکنید شاید حالا نیستم دانشگاه شاید همون ده نفرم باشن تو یک اتاق اما بیشتر از قبل مطمعناٍ نشده
مرتضی
سلام، سید که همیشه خونسرده ببین این رئیس دانشگاه زابل چه کرده که این همه سید باقر عصبانی شده
حسام
درود به شرفت سید.......
دانشجو
دانشگاه زابل الان تو بدترین شرایط ممکنه. کدوم امکانات؟؟؟؟ چرا سرتون رو مثل کبک زبر برف کردین... متاسفام برای این ریس دانشگاه ضعیف..
پیچک زرشکی
شما دانشجو ها درساتونو بخونید وارد این مسائل نشید.
دارین در بهترین دانشگاه با رفاه خوب درس میخونید باز داره قر قر می کنید.اگه عسل هم پیشتون بزارن شما نق میزنید.
افسوس برای شما دوست عزیز
بابا
واقعا دانشجو باید درسا شو بخونه .بخون بچه
نماینده کلاس علوم دام 90 زابل
امکانات دانشگاه زابل خوب است . متاسفانه بعضی ها حب و بغض های الکی دارند . ان شائلله که هم وضعیت خوابگاه ها بهتر بشه .
سیستانی
باز سایت گندم پرس(...پرس) شروع به تخریب سید داره میکنه،متاسفانه با توجه به حضور گسترده فامیل نورا و دهمرده در فضای مجازی که تمامی نظرات منتشر شده در این سایت از سوی اینها بوده نه کاربران عادی سایت ،هجمه ی تازه ای در خصوص تخریب چهره ارزشی دکتر حسینی شکل گرفته است،من نمیدونم که دلیل کینه و نفرت این قوم از دکتر حسینی چی هست ،آقا این بنده خدا گفته از فامیل 4 هزار نفری نورا و دهمرده ، به لطف دکتر نورا در زمان نمایندگی، فقط 2 نفر نرفتن سرکار ، دروغ که نگفته بنده خدا تمام مردم زابل شاهد هستند،باید دست به دست هم داد و سیستان را از این معضل خانمان سوز(گندم پرس یا کرمک پرس ) نجات داد ، چرا که وجود این سایت مخرب آنهم در دارالولایه سیستان،مایه شرمساری برای مردم این منطقه خواهد. ودر واقع اهداف و نیت این سایت ... پرس دقیقا مانند رسانه های متحجر غربی و ضد ایرانی و ضد ارزشی مانند بی بی سی ، صدای آمریکا و ... است /جان مادرت درج کن عصر هامون
استاد دانشگاه زابل
سلام آقای نماینده، ای دایه مهربانتر از مادر
پس از گذشت دو سال و اندی از دوره تصدی مسئولیت شما، انتشار چنین اخباری موجب تاسف مردم منطقه گردید.
از شما انتظار می رود اکنون که وکیل این مردم هستید نه به تعداد ثانیه های عمرتان، بلکه حداقل به اندازه تعداد ساعات کاری یک کارمند دولت به این مردم محروم پاسخ دهید.
در این مدت طولانی آیا شما کارگروهی برای تشخیص مشکلات منطقه و رتبه بندی اهمیت آن ها تشکیل داده اید؟
صحبت های جنابعالی از دو جنبه قابل بررسی است.
۱- آیا مشکل حقیقی سیستان دانشگاه زابل است؟خیر بیکاری، مشکلات مربوط به گرد و غبار، عدم امنیت شهر، مسیرهای ارتباطی شهربه سایر مناطق، وجهه نامناسب شهر در سطح ملی ، عدم چهره شهری مناسب برای زابل و … از جمله مشکلات مهم این منطقه است.
متاسفانه سطح درک مسئولین رده بالا از جمله جنابعالی منجر به این شده است که به دانشگاه به چشم یک مرکز اشتغال زایی نگریسته شود. در حالی که کارکرد دانشگاه فرای این قضیه است. جنابعالی و دوستان شما اظهار می نمایند که در شرایطی که ما مرکز صنعتی نداریم بایستی این بار بر عهده دانشگاه باشد. در حالی که درصد بالایی از عدم وجود مراکز صنعتی ناشی از عدم پیگیری نمایندگان زابل می باشد.
در تنها جلسه ای که شما در دانشگاه با حضور اساتید برگزار نمودید در صحبتی سطحی فرمودید به دلیل نداشتن مراکز تفریحی در زابل بایستی این مسئولیت به عهده دانشگاه باشد. اکنون از شما می پرسم چرا نباید زابل مرکز تفریحی داشته باشد؟ البته فضای سبز موجب طراوت روح و نشاط است . وظیفه شما و سایر مراکز ذیربط پدید آوری چنین پارکها و … است. اما متاسفانه ذهن تک بعدی شما به گزینه های دیگر سرگرمی مردم مانند سینما، در سایز سرمایه گذاری ارزانتر سینما پنج بعدی و …. نمی رسد.
آقای نماینده تاکنون از خیابان بیرجندی ها، چهار راه بیمارستان و سایر خیابان های شهر پیاده گذر کرده اید تا بدانید بوی فاضلاب چه بر سر شهر آورده؟ اولویت کار شما بایستی پیگیری بهسازی شهر باشد.
آیا تاکنون مسیر زابل نهبندان را زمینی طی کرده اید؟
آیا هرگز به امار بالای طلفات مردم در مسیر زابل زاهدان اندیشیده اید؟
آیا به این اندیشیده اید که این باد عظیم برای مردم زابل نعمت است نه عذاب؟در جلسه دانشگاه زابل شما فرمودید توبین های بادی که یک شرکت سرمایه گذاری برای نصب در زابل خریداری نموده است در گمرک می باشد اما تا مردم منطقه در این امر دخیل نباشند، من اجازه نصب نمیدهم. منظور شما از این مردم دقیقا چه کسانی هستند؟ قطعا افراد با درآمد بالا چون خودتان. قطعا کسی که حداقل های زندگی اش چون مردم محروم سیستان فراهم نشده است، قادر به سرمایه گذاری جانبی نخواهد بود. اقای نماینده شما بابت هر ثانیه تأخیر در امر یاری رسانی به نصب توربین ها در زابل مسئولید.اثر توربین ها بر زندگی مردم باید نقش اشتغال زایی و ورود صنایع وابسته به آن ها در زابل باشد و در پی ان آبادانی زابل باشد. نه خواسته های کوچک شما….
۲- جنبه دیگری که می توان به صحبت های شما پرداخت این است که ایا کلمات و جملاتی که به کار برده اید، حقیقت دارد؟ عدم درستی این جملات را می توان از می توان از پاسخ هایی که به شما ارائه خواهد شده در این زمینه مشاهده کرد. اما به عنوان یک دوست به شما عرض می کنم با این بیانات شما خودزنی بزرگی انجام داده اید و عملا رای قشر فرهیخته زابل را برای دوره بعد از خود سلب نمودید. جملات شما برای جناب آقای دکتر اوکاتی مصداق “عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد” شد . با مشاوره بدی که به شما شده است متاسفانه شما پای در بازی نهادید قطعا شکست خورده خواهید بود.
کارمند دفتر فنی داشگاه
با سلام دانشجوی دانشگاه سیستان به نظر میرسه مثل جناب نماینده تو باغ نیستی و وضع مملکت رو درک نمیکنی کدوم پروزه عمرانی توی ایران تو این دو سال گذشته تخصیص اعتبار شده، که این خوابگاه بشه . هر کاری که توی دانشگاه صورت گرفته به گفته خود دکتر اوکاتی از منابع صرفه جویی های دانشگاه و به همت سربازان گمنام امام زمان منظورم اساتید و کارمندان بی مدعای دانشگاه صورت گرفته( پارکی که توسط یه عضو هیات علمی طراحی میشه و توسط کارمند بی ادعای چاه نیمه اجرا میشه چه خرجی میتونه برای دولت داشته باشه) و از قبیل این خیلی طرح های دیگه ، (واقعا به مظلومیت دکتر اوکاتی آدم گریش میگیره )اینهمه با اخلاص کار میکنه و هیچ کجا هم مثل روسای قبلی ادعا نمیکنه که من این کار رو انجام دادم . باید واقعا تقدیر و تشکری که در شان ایشان باشه از ایشان بشه. من به عنوان کارمند دانشگاه از اون طرح مناظره ای که دوستان پیشنهاد دادن استقبال میکنم ولی من درخواستم ازدکتر اوکاتی مناظره هست از نوع تلویزیونیش این جوری حداقل معلوم میشه یه رییس دانشگاه بیشتر کار کرده یا دو تا نماینده
نماینده کلاس علوم دام دانشگاه زابل
بسم رب الشهداء والصدیقین
با سلام . من دانشجوی کارشناسی علوم دامی دانشگاه زابل هستم . من از استاد خودم جناب دکتر حسینی و همچنین دکتر اوکاتی صادق تقاضا دارم که با نگرشی مسلمان گونه به فکر پایان این مباحث باشند .هر دوی شما عزیز و بزرگوار هستید و از سرمایه های سیستان بزرگ هستید . هر دو عزیز انسان هایی تلاشگر هستید هر دو استاد گرامی دارای منش و کردار بسیجی وار هستید . هردوی شما الگوهای ما جوانان سیستانی هستید پس کاری نکنید که با عمل و صحبت هایتان موجب شرمساری و ناراحتی و آزردگی خاطر ما گردید .
این فرزند کوچک شما از شما تقاضا میکند که بخاطر سیستان ، به خاطر گلگون کفن های شهرمان بخاطر شهید هراتی ها ، نوری ها ، لک زایی ها، طباطبایی ها و ... و بخاطر آن دو گلی که در دانشگاه ما آرمیده اند و بخاطر دستان پینه بسته و صورت های سوخته مردان و زنان این دیار دیگر این مباحث را ادامه ندهید و از ایجاد باند و گروه در این منطقه برحذر باشید . اگر این مباحث ادامه یابد تنها و تنها این ما دانشجویان و مردم سیستان هستیم که ضربه خواهیم خورد پس بخاطر ما دانشجویان و مردم سیستان دست از پیغام و پسغام بردارید و به فکر مردم باشید و دست در دست هم داده و به فکر آبادانی سیستان بزرگ باشید و ان شاءلله خداوند شما را در این راه موفق گرداند .
در پایان چند جمله از نهج البلاغه در مورد آسیب شناسی مدیریت از دیدگاه حضرت علی (ع) را نه بخاطر نصیحت بلکه بعنوان یادآوری و امر به معروف به مدیران و نمایندگان شهر و دانشگاهم بیان میکنم
اولین عامل آسیب زا در حوزه مدیریت و امور اجتماعی غرور و خودخواهی است اینجاست که حضرت علی(ع) همواره کارگزاران و مدیران نظام اسلامی را به دوری از تکبّر و خود بینی توصیه می کند. آن حضرت در عهدنامه خود به مالک اشتر چنین می فرماید: مبادا هرگز دچار خودپسندی شوی و به خوبی های خود اطمینان کنی و به پرهیز از این که دوست داشته باشی دیگران تو را ستایش کنند، زیرا حالت غرور و خودپسندی مناسب ترین فرصت برای شیطان است تا کردار نیک نیکوکاران را نابود کند.»
یکی دیگر از آسیب هایی که مسؤولین و مدیران را از مسیر اصلی حکومت و مدیریت منحرف می سازد، جدایی میان مسؤولین و مردم است. هیچ گاه خود را به مدّت طولانی از مردم پنهان مکن، زیرا دور بودن زمامداران از چشم عموم مردم خود موجب نوعی محدودیّت و بی اطلاعی نسبت به کارهای مملکت است. پنهان شدن زمامداران آگاهی آنان را نسبت به بسیاری از مسائل از بین می برد، در نتیجه بزرگ نزد آنان کوچک و کوچک نزد آنان بزرگ می شود و نیز کار نیک زشت و کار زشت زیبا جلوه داده می شود و حق با باطل آمیخته می گردد.»
از دیگر آسیب های رفتاری مسؤولان و مدیران، کم توجهی یا بی توجهی به طبقه محروم و قشر آسیب پذیر جامعه است.
انحصارطلبی آن است که مدیر و کاگزار در حوزه قدرت و اختیارش همه چیز را به خود و خویشاوندانش اختصاص دهد
«از امتیاز خواهی بپرهیز و چیزی را که همه مردم نسبت به آن یکسان هستند به خود اختصاص مده. هر کارگزار و مسؤولی نزدیکان و خویشاوندانی دارد که توقع برتری، امتیازخواهی و دخالت در قراردادها بدون رعایت انصاف را دارند، ولی تو چاره ای بیندیش و به هیچ یک از اطرافیان و وابستگان چیزی از مال، زمین و...واگذار مکن و مبادا در تو طمع کنند تا قراردادی به سود آنان منعقد کنی، زیرا این کار مایه ضرر سایر مردم می گردد.»
ورود افراد نالایق به حوزه مدیرت یک جامعه ضربات جبران ناپذیری بر پیکره ارزش های آن جامعه می زند.
جدا شدن از عموم مردم و همراهی با قدرتمندان و صاحبان ثروت، از دیگر آسیب های بزرگ است که استقلال مدیریت صحیح را تهدید می کند
یکی دیگر از عوامل آسیب زا در موفقیّت مدیران، عدم شناخت اولویت ها و طبقه بندی کارهاست.
نبود کنترل و نظارت بر عملکرد یک زیر مجموعه، اصل مدیریت و ریاست را دچار مشکل می کند.
آخرین عامل آسیب زا در حوزه مدیریت و امور اجتماعی فقدان عدالت اجتماعی در متن جامعه است. آن حضرت به مالک اشتر در این زمینه می فرماید: «برترین چیزی که موجب چشم روشنی والیان می شود، برقراری عدالت در جامعه و آشکار شدن علاقه رعایا نسبت به آنان است.» والسلام علیکم
////
لطفا نظر (( نمایند کلاس علوم دام دانشگاه زابل را حتما نمایش دهید )) ممنون یا علی
علی
مرتضی جان یه چی میگی ها سید خونسرده در بین مردم به عصبیت معروفه له له جو هر که اونه نشناسه مشما مردم زابل خوا میشناسه
عصر هامون راست میگی بی طرفی چاپ کو
ناشناس
سلام بابا چهار تا حرف حساب رو بازگو کردن که این همه فکر نمیخواد عصر هامون در قبال تخریب دکتر اوکاتی توسط این نماینده بی تدبیر مسولید چرا نظرات به حق دوستداران دکتر اوکاتی رو نقل نمیکنید!!! شاید گامی بردارید در جهت عدالت محوری الان مردم به خصوص دانشگاهیان دارن رفتار شمار رو رصد میکنن پس ثابت کنین اخلاق رسانه ای دارین
123456789
سلام متاسفیم که نماینده مجلس رییس دانشگاه قبلی که ا س ل ح ه گکشید خیلی کارآلمد بود که رییس کنونی چون به صورت قانونی آزمون استخدامی برگزار کرده ،عده که منافع دارند مخالفت میکنند
یک دانشگاهی
من از خوندن این مطلب خجالت کشیدم کاش اوکاتی رو ازتون بگیرند
مسعود شهرکی
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت
لطف کامنت اینجانب رو حذف کنیین.
با احترام.مسعود شهرکی
محمد
دکتر اوکاتی انصافا معرکه هست..دست مریزاد دکتر جان...نگزان نباش..همه ما کارمندان دانشگاه به داشتن چنین مدیر لایقی افتخار می کنیم...این همه دانشگاه تحت فشار مالی است....ولی حقوف ما عقب نیوفتاد...تورهای زیارتی و سیاحتی...آرامش دانشگاه...پیشرفت های دانشگاه...عمران دانشگاه...
سید عزیز چیزی که چشم شما حاشا میکند چشم ما دارد تماشا میکند...
حامد
با سلام آخه جناب نماینده شما نیاز به تخریب داری؟ چه اعتماد به نفسی ، شما داری به حاشیه میری الان که وقت جواب پس دادن به مردم مظلوم زابل شده شما نمایندگان چون جوابی برای گفتن ندارین از مسولین سوال میکنین؟ وزارت علوم متولی داره خودش از این آقای رييس سوال میکنه من به عنوان شهروند سوال میکنم شما چکار کردی دو تا از کارهاتو بزار تا ما هم بگیم این نمایندگان یه قدمی برداشتن
محسن
کاملا معلومه اینا یه تیمن که قصد دارن سید باقرو خراب کنن، ولی کور خوندن.. یه سیستان پشت سر سید باقره بخدا... عصر هامون تورو خدا با رئیسای قبلی دانشگاه زابل هم مصاحبه کن.. ببین این اوکاتی چه بلایی سر دانشگاه و دانشجو اورده
parviz
متاسفانه آقای حسینی اززمانی که نماینده شده خودرافراموش کرده که چه بوده .
مهدی
آقای نماینده اگر هر فردی متن مصاحبه شما را مطالعه کند از همان ابتدای متن درک می کند که انتقاد شما فقط به خاطریک خصومت شخصی است نه بخاطر حس مسؤلیت و دلسوزی نسبت به مردم ودولت
سیستانی اصیل
عصر هامون چرا نظرات موافقای دکتر حسینی رو منتشر نمکنی. ما گله داریم فقط حرفای دارو دسته اوکاتی رو منتشر میکنی. دکتر فقط یه گوشه ای از واقعیت گفته اینا همشون دستو پاشون داره از ترس میلرزه... دکتر خدا خیرت بده ما همه مردم سیستان پشتتیم این بانده اوکاتی رو سرجاشون بشون...
سیستانی
عصرهامون چرا مطالب منو نزاشتی .من دلسوزانه بانماینده حرف زدم .گفتم شاید ببینه که دکتر اوکاتی چقدربرای این نمایندگان دلسوزه .دکتر اوکاتی بسیارشرافتمندانه زندگی میکنه و عادت نداره کسی رو تخریب کنه .
شهروند
سلام آقای دکتر شما از موقعی که نماینده شدی چه گلی به سر خود ومردم زدی، مردم شما را زیر زره بین دارن چکاری بر زابل انجام دادین به غیر از خودت که مدارس غیر انتفاعی به اسم دیگران باز کردین و فکر می کنید مردم خبر ندارن واحتمالا از اطرافیان خود کسی را داشتی ودکتر اوکاتی اهل پارتی نیست با او مخالفت می کنی شما برای این کار باید دکتر قنبری را حفظ میکردی تمام فامیلش را سر کار آورده بود از شما را هم می آورد سرکار، ما مردم زابل اگر کسی کار کنه و بر سلیقه ما نباشه زود تخریب میکنیم
............
همه زیر یک پرچم باشیم
فقط برای مال دنیا و برای دیگران خود رو ضایع میکنن.به رای مردم احترام بذارید.به فکر شهرتون باشید
علی اکبر
محسن جان همونطور که گفتی یک سیستان پشت سر سید باقر هست ، بله برای همینه که جناب نماینده پشت سرش رو نمیبینه و نیاز اصلی سیستانی رو نمیفهمه و گرنه به جای تسویه حساب شخصی با رییس دانشگاه به خواسته های اصلی مردم میپرداخت. بابا پدرت خوب مادرت خوب با دکتر اوکاتی مشکل داری اعضا تیم تبلیغاتیت رو استخدام نکرده برو پیش خودش مشکلت رو حل کن چرا وقت مردم رو میگیری (کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن محسن جان) فعلا که این نامه بچه گانه و نشر اکاذیب نماینده ی محترم ،خانواده دانشگاه (اعم از اساتید،دانشجویان و کارمندان) رو دلخور کرده و جناب نماینده باید منتظر عواقب بعدیش باشه
برنتابد کوه را یک برگ کاه
خاک پات
آقا محسن سید باقر رو نیاز نیست تیمی تخریب کنه ایشون با این مصاحبه شون خودزنی کردن و خود تخریبی!!!!!!........
دلم براش میسوزه مشاورای خوبی نداره ، امثال شما مشوقشن؟؟؟؟؟؟!!!!!.......
سلام عصر هامون چی شده چرا نظرات رو نمیزاری چقدر طول میکشه بررسی شه؟ ما که داریم نمایندمون رو نقد میکنیم مدل خودشون ما که توهین نکردیم
چه خبره عصرهامون من جواب محسن رو داده بودم چرا نظرم رو نمیزارین من شاکیم
ن م
آقا سید بخدا بعضی وقتا از زابلی بودنم خجالت می کشم . وقتی این مردم بی مدعا رو می بینم . وقتی کم تحرکی و بی فکری شما رو می بینم . وقتی شما نمایندگان رو که فقط کار شما شده عذل و نصب و تقسیم مسئولیتها که نه مدیریتها رو بین خودتون تقسیم کردن رو میبینم.وقتی این همه ناامنی و بی عدالتی و در جا ماندن فقر فرهنگی و اقتصادی زابل رو می بینم . وقتی فقط فعالیت شما رو در مجالس ترحیم و شادی می بینم.باید هم خجالت کشید مگر نه اینکه مسئولیت شما چیز دیگری است. من چون در بطن دانشگاه هستم و عدم تخصیص اعتبارات مالی در سالهای گذشته رو میدانم که متاسفانه یکی از وظایف شما پی گیری محقق شدن تخصیص اعتبارات است و شما هیچ پی گیری نداشتید و این همه فعالیت عمرانی که در دانشگاه آن هم از محل صرفه جویی ها و اعتبارات درآمد اختصاصی محقق شده باید هم به همچون مسئولی افتخار کرد.نه آنکه تخریب شود. یک کم انصاف داشته باش
آقای نماینده اگه منظورت افراد استخدام شده در سال 92 هست باید بگم این افراد از طریق آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار شد جذب شدن.
ن ن

ما از او راضی هستیم خدا از او راضی باشه.
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
شهروند زابل
خوب بود نامه ی سرگشاده ی جناب آقای دکتر اوکاتی هم در ادامه ی این متن و یا با لینکی ارجاع داده می شد (http://uoz.ac.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=UOZ&Lang=fa-IR&ItemID=3461&mid=13987&wVersion=Staging).
mehdi
آقای دکتر حسینی ، اوضاع زابل هر روز ببدتر می شود .هیچگونه امکانات رفاهی گردشگری وجود ندارد یک متر آسفالت سالم در خیابان های شهر پیدا نمی شود فضای سبز شهر گریه آور است چهارتا درخت نخل قدیمی در محل بازار بود،می خواستند پیاده رو را مرمت کنند اول آن درخت های زبان بسته را که سن حدهقل 50ساله داشت بریدند.وضعیت راه های استان افتضاح است ،زابل فاقد صنعت ،کشاورزی،توریسم.هست فقط یک مرز بود و مردم بیچاره ای که به قیمت جان خود چتربازی می کردند برای یک لقمه نان ، به بهانه امنیت بسته شد .کجاست امنیت ؟شیعه کشی بیشتر شده .آقای حسینی شما هم مثل نمایندگان سابق به فکر خودتان هستید.مردم نمایندگان سابق را بهد از دوره نمایندگی ندیدند چون آب زابل بعد از چند سال خوردن آب تهران ،به آنها نمی سازد لاجرم در تهران با همه سختی و کمبود امکانات و نبود رفاه مجبور هستند بمانند.
ر ج
حالا یه نفر مثل دکتر اوکاتی دلسوزه و داره از جون برای دانشگاه مایه میزاره اینجوری تخریبش می کنند. مشکلش با دکتر اوکاتی باج نمیده. همین
مرام
سلام.مسلمان برادر مسلمان دیگر است ، به او خیانت نمی کند ، به او دروغ نمی گوید ، او را خوار نمی کند ، همه ارزشهای یک مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است ، آبرویش ، مالش و خونش ، آگاه باشید که تقوای الهی اینجاست.
خدا کافی است.
نیازی به این همه توپ و تشر نیست...انصاف داشته باشیم.
امیدوارم عصر هامون متهم اصلی را مشخص کند که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ
من فقط میدانم در زمان تحصیلم تا پارسال که فارغ التحصیل شدم خوابگاه افتضاح بود
شهروند
سلام
به قول آقای دکتر قالیباف مدیریت هر شخصی را به کارنامه اون فرد می شناسن. حال باید دید این فرد که این طور تند انتقاد می کنه و مثل یک لودر در حال تخریب یک مدیر بسیار لایق که کارنامه ی علمی و مدیریتی و عمرانی ایشان در سطح دانشگاه بر هیچ انسان دارای منطق و شعوری پوشیده نیست، آیا به عنوان نماینده ملت آن هم مردم شریف و زحمتکش نکته ی مثبتی در کارنامه ی خویش دارد یا خیر!!!!
همین آقای "سید" در جواب نامه ی یکی از شهروندان که درخواست عده ی زیادی از مزدم را مطرح کرده بود که " جناب سید باقر چه راهکاری برای بهتر شدن وضعیت آسفالت خیابان ها، معابر، پارکها و فضای سبز زابل که در وضعیت واقعا بدی بسر می برد و این ظاهر حق این مردم شریف نیست، دارید؟" با خونسردی تمام جواب دادند که شهرداری سی میلیارد تومان بدهکار است و دانشگاهیان باید کمک کنند!!!!
این پاسخ نماینده ی ملت است در جهت رفع مشکلات مردم زابل که البته طبیعی است! چون با توجه به وظیفه ای که ایشان در سایر امور! دارند باید هم مشکلات این مردم در کمترین اهمیت خود قرار داشته باشد.
در پایان نباید از بعضی نظرات مغرضانه نسبت به فعالیت های دکتر اوکاتی که ماهیت افراد آن مشخص بوده اما سعی در انحراف اذهان با معرفی خود به عنوان دانشجو دارد، دلگیر شد! باید دانست که دانشجو امروز هوشیار بوده و همیشه جانب حق را خواهد گرفت.
جناب سید می توانند جوابیه این مصاحبه را در لینک زیر که توسط دکتر اوکاتی به طور مبسوط نوشته شده را بخوانند و کمی درنگ کنند تا بی تاملی وی بیش از این نابودگر وجهه ناموفق ایشان در عرصه نمایندگی ملت نباشد. سایت دانشگاه زابل:
uoz.ac.ir
سیستانی
الذی هو علم بالقلم
ابتدا یادمان باشد که خداوند فرموده اند برخی گمانها گناه است
جناب اقای سید باقر حسینی، یادتان باشد تلاش برای تخریب انسانهای خوشنام، تخریب خود انسان مخرب است که اکنون شما آن مخرب هستید پس به شما و به خودم و به مردم سیستان از بابت این عمل ناجوانمردانه شما تسلیت عرض می کنم عمیقا پیشنهاد می کنم تا زمان دارید جبران کنید.
اما کلام من با شما، سوگند به آغاز کلام و قداست قلم، جناب اقای دکتر همگی دوران بدور از عدالت ریاست قبلی دانشگاه را بیاد داریم دورانی که گویی غبار آلوده، چهره صداقت و عدالت را پوشانده بود و دوران جناب اقای دکتر اوکاتی صبح دلپذیری بوده و هست بر اخلاق و حرمت انسانیت و عدالت. توسعه گفته بودید شما غصه توسعه را می خورید؟، شوخی نفرمایید با دل دردمند ما که زابل و زابلی هنوز وعده های یکی به عمل ننشسته شما را فراموش نکرده است زابل در دوران شما زابلی ویران بوده و است جناب حسینی شما دست بردارید از کلام و اقدام مغرضانه، از گمان غلط، از تخریب عدالت و از افترا و توهین به کسانی که در رقابتی عادلانه و شفاف شایستگی خود را اثبات نموده اند.
راستی به چه حقی خود را از نقد مبرا می دانید که زلالترین آبها اگر ساکن شوند لجنزار خواهند شد.
و در پایان شما و خودم را می سپارم به کلام نافذ و هدایت گر امیر المومنین حضرت علی (ع):
هرگز به خشمی، که از آنت امکان رهایی هست، مشتاب و مگوی که مرا بر شما امیرساخته‌اند و باید فرمان من اطاعت‌شود. زیرا، چنین پنداری سبب فساد دل و سستی دین و نزدیک شدن دگرگونیها در نعمتهاست. هرگاه، از سلطه و قدرتی که در آن هستی در تو نخوتی یا غروری پدید آمد به عظمت ملک خداوند بنگر که برتر از توست و بر کارهایی تواناست که تو را بر آنها توانایی نیست. این نگریستن سرکشی تو را تسکین می‌دهد و تندی و سرافرازی را فرو می‌کاهد و خردی را که از تو گریخته‌است به تو باز می‌گرداند.
ناشناس22
شما امنیت شهرو برقرار می کنید.................
کارمند دانشگاه
چرا نظرات رو یکی در میون تایید میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نظر من روهم تایید کنید لطفا!!!!!
اخراجی
نظر منو چرا نمیذاری
یک شهروند سیستانی
در سیستان کار کردن بسیار مشکل است. چنانچه فردی بخواهد کاری کند در هر سمت و سازمانی باشد، با مشکلات بسیار زیاد مواجه می شود. اخذ برخی پستهای سازمانی، اداری و اجرایی متاسفانه برای برخی از افراد با روحیه خان تباری یک نوع عرضه تلقی می شود. بعد از گرفتن پست و ارضای افراد حامی نیز به عنوان یک تشکر در بسیاری از شهرستان های ایران نیز به صورت ناآگاهانه اتفاق می افتد این فرهنگ ها یک شبه درست نمی شود مگر اینکه نسل جدیدی رو کار بیاید.
افرادی که به عنوان مسئول در منطقه سیستان کار می کنند چنانچه بخواهند قانون را عملیاتی کنند و سلیقه ابتکاری خود را بر اساس تجربیات اجرا نمایند نیز با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
قبول کنیم در سازمان ها، ادارات و ... منطقه سیستان افراد با سابقه کارآمد و مبتکر به سبب مسائل طبیعی و انسانی منطقه یا محدود هستند یا دستشان بسته است یا در اجرای کارشان با دست اندازی های ناشی از عدم شفافیتها و ناهنجاریهای خرده فرهنگ دوره خان و خان بازی در سیستان مواجه هستند.
ممنون و متشکریم از رسانه ها که مردم را آگاه می نمایند کار بسیار مهم و مثبتی انجام می دهند اگر سیستان می خواهد پیشرفت کند باید از یک جایی شروع شود در این میان رسانه ها هستند که خود را فدای پیشرفت واقعی می سازند.
پیشنهاد می کنیم که همین روند ادامه داشته باشد و بدون توهین با ذکر دلایل عالمانه و تخصصی در جهت پیشرفت منطقه سیستان و کشور قدم برداریم.
در این شرایط به عنوان یک شهروند و رسانه محترم و مسئولینی که زندگیشان را فدای خدمت به مردم نمودند، باید با برگزاری نشست های علمی، تخصصی و کارشناسانه در صدد حل مشکلات باشند و از این به بعد اجازه ندهند از این اتفاقات در سطح منطقه سیستان انجام شود.
در همه جای دنیا، اختلاف سلیقه وجود دارد. اما مهم این است با عقلمان، دانشمان، تخصصمان و انسان بودمان بیایم بنشینیم کنار هم و ضمن تلف نکردن وقت به عنوان مسئولین که در برابر تک تک مردم وظیفه دارد به فکر راه کارها و پیشرفت منطقه سیستان باشند و روی مواردی که مانع پشرفت و توسعه منطقه سیستان است پافشاری ننماییم.
اینجانب نیز به عنوان یک شهروندان حق دارم در برخی از نشستهای عمومی در سطح منطقه سیستان حاضر باشم یا از طریق نشستن در جمع، یا از طریق رادیو زابل، یا تلویزیون زابل و .... یا از طریق همین رسانه الکترونیکی و اینترنتی.
در زابل اینجانب به عنوان یک شهروندان دیده ام که در سازمانی برای یکی چگونه پاپوش یا مدرک عدم صلاحیت درست می کنند. بعضی موقع ها به خاطر فامیل بازی و باند بازی و .... بازی بازی .... شخصیت حتی افراد لایق و شایسته را نیز خراب می کنند مثل قوم ....
متاسفیم در این کوشه مملکت این گونه وضعی را می بینیم و برای خودمان افسوس می خوریم ....
شندیم حتی برای شهردار زابل که یک فرد متخصص است و زندگیش را فدای کار برای شهر نموده است نیز می خواهند پاپوش درست کنند آنهم چه پاپوشی..... که مبادا ایشان چند سال دیگر ... فلان کاره شود و یا .... نماینده مجلس .... شود؟؟؟
چقدر عقب ماندگی؟ چقدر خفت؟؟؟؟
کارمندیهای یک سازمان با هم یکی شدند و بی گناه یک فردی را ....
چقدر فلاکت و بدبختی؟
یک کمی درست کار باشیم. دیگران ما را مسخره نکنند.
نا سلامتی ما شهر دانشگاهی داریم
ادعای علم و دانش داریم
خجالت دارد شرم است ..... اگر این چیزها ... نیست حداقل انسان باشیم و پا را فراتر نگذاریم ...
درود بر رسانه های خردمند و عاقل که نظر شهروندان را نسبت به وضعیت ها منعکس می کنند.
انعکاس این نظرات باعث می شود تا مسئولین بهتر بتوانند از این به بعد گزارش کارشان را به مردم بدهند.

شهردار قبلی و شهردار کنونی شهر زابل برخی از امور شهر را جهت اطلاعات شهروندان در سایت ها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر منعکس می نمایند کارشان خوب است جلوی دزدی، پارتی بازی، خان و خان بازی، ظلم، اجحاف و ... را می گیرند و توقعات مردم را نسبت به مسائل شهری شفاف می کنند.
اگر منطقه سیستان استان می شد این مشکلات کمتر می شد. تلویزیونی مخصوص منطقه سیستان نداریم و مشکلات و بدبختی روی هم روی هم روی هم انباشته می شوند و مسئولین نیز نمی توانند یک روزه یا یک ساله همه آنها را اصلاح یا حل کنند بنابراین فاجعه پشت فاجعه به بار می آید.

رسانه محترم، ای کاش تیتری نیز راجع همین دو سه سطر بالا منتشر نمایید و .... نظر مردم ....

به عنوان یک شهروند سیستانی هر چه مطلب بخواهم بنویسیم تمام نمی شود زیرا تاکنون رسانه ندیدیم رسانه ای که منجر به اصلاح روش های ارایه گزارش مسئولین در قبال شهروندان منطقه سیستان باشد آنهم با شفافیت، عدالت، بدور از خرده فرهنگهای خان و خان بازی، مردم مدار، احترام به پیشرفت در کارو وظیفه اش و سایر سازمانهای مرتبطش.

با دیگر دورد می فرستیم به رسانه های الکترونیکی و دیجیتال و خیری استان و منطقه سیستان که ما مردم سیستان را نسبت به اتفاقات آگاه می سازند و دروازه ای برای پیشرفت واقعی منطقه سیستان (هم برای مردم شریف و هم برای مسئولین کاربلد و کاردان و وظیفه شناس) مهیا می کنند.
موسی بهلولی
ما از دکتر حسینی حمایت می کنیم.
همکار
والا ما هرچی نوشتیم کسی ندید