تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان در گفت و گو با عصر هامون;

نشر اعتدال سرلوحه مشی سیاسی حزب موتلفه است

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نشر اعتدال سرلوحه مشی سیاسی حزب موتلفه است، و هر شخصی این اصول را رعایت نکند موتلفه در مقابل آن خواهد ایستاد.
نشر اعتدال سرلوحه مشی سیاسی حزب موتلفه است
غلام‌محمد طاهری با اشاره به تشکیل حزب موتلفه اسلامی در زاهدان در سال 68 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون اظهار داشت: آمریکایی‌‌ها در سال 1343 در راستای سرکوب نهضت انقلاب اسلامی توسط شاه و حسنعلی منصور به تصویب کاپیتولاسیون اقدام کردند و امام خمینی (ره) در سخنرانی معروف خود در چهارم آبان‌ماه همان سال فرمودند که «عزت ما پایکوب شد».
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دفاع از نظام و راه امام (ره) وظیفه و تکلیف حزب موتلفه است، و هر شخصی این اصول را رعایت نکند موتلفه در مقابل آن خواهد ایستاد.
وی با بیان اینکه حزب موتلفه مخالف افراط و تفریط بوده است بیان داشت: اعتدال سرلوحه مشی سیاسی حزب موتلفه است و در راستای اصولی که نظام مشخص کرده است، حرکت می کند و هیچوقت از خطوط قرمز نظام عبور نکرده بود.
وی با اشاره به تشکیل گروه مسلحانه به تبعیت از امام خمینی(ره) افزود: موتلفه اسلامی با توجه به این سخنرانی و اعلام خطر حضرت امام (ره) اعلامیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره کاپیتولاسیون را در تهران و اکثر نقاط ایران پخش تا همه مردم از نظرات حضرت امام (ره) در رابطه با کاپیتولاسیون آگاه شوند.
طاهری بیان کرد: اعضای موتلفه اسلامی سه ماه بعد از سخنرانی تاریخی حضرت امام (ره) در اول بهمن‌ماه سال 1343 مطابق با 17 ماه رمضان در عملیاتی به نام بدر حکم الهی را درباره حسنعلی منصور اجرا کردند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ادامه داد: مقاومت شجاعانه و سخنان روشنگرانه اعضای موتلفه اسلامی در پی دادگاه رژیم منحوس پهلوی و حمایت مراجع تقلید و روحانیت در ایران و عراق موجب شد کاپیتولاسیون آمریکایی شاه و منصور در ایران متوقف بماند.
طاهری خاطرنشان کرد: به همین دلیل رژیم ستمگر طاغوت چهار یار موتلفه اسلامی «محمدصادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفارهرندی و مرتضی نیک‌نژاد» را پس از محاکمه‌ای کاملاً مخفی در سحرگاه 26 خرداد 44 به شهادت رساند.
وی عنوان کرد: موتلفه اسلامی با نظر مبارک امام خمینی تاسیس شد و امروز نزدیک به 50 سال است که در خط امام و فقاهت و روحانیت اسلام و در خدمت مردم خداجو و آگاه ایران به تلاش و جهاد و تقدیم خدمت همت گماشته است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زمینه پیدایش موتلفه از بستر قدرت احزاب غربی نیست از درون نهضت اسلامی و ضداستعماری و ضداستبدادی بر محور ولایت و رهبری فقیه عادل شایسته و اصلح است و خواستگاه آن طبقه یا قشر یا صنف خاصی نیست بلکه از درون توده‌های مردم متعهد به اسلام برخاسته است.
طاهری با بیان اینکه انگیزه موتلفه کسب قدرت و سلطه نیست بلکه کسب رضای خدا و انجام وظیفه و تکلیف شرعی و ملی بر حاکمیت قانون متکی به اسلام ناب محمدی (ص) است، گفت: هدف موتلفه برقراری حاکمیت ارزش‌های انقلاب اسلامی بر هر فرد و جمع و جامعه است و استقرار نظام عدالت اسلامی در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امور دفاعی و در نهایت کار در راستای تشکیل حاکمیت جهانی عدل اسلامی و تشکیل جامعه نمونه اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های انقلاب موتلفه همه کار خود را بر اساس تکلیف الهی با رعایت مبانی شرعی و دقت عدم مغایرت با شرع و در تبعیت از اصل مترقی ولایت فقیه عادل و نظارت فقها و روحانیت متعهد اسلام انجام داده و پس از پیروزی انقلاب نیز بر محور ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی و مصالح و منافع نظام و کشور پر افتخار ایران و ملت بزرگوار این سرزمین کهنسال حرکت کرده و حرکت آن‌ها ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcg739n.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما