تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۰
نماینده مردم چابهار گفت: فرهنگ کار و خدمت باید در کشور بیشتر نهادینه شود ، مجلس باید توجه ویژه ای به رونق کسب و کار داشته و در صدد اصلاح قوانین مزاحم در بخش تولید می باشد.
باید به سمت نهادینه شدن فرهنگ کار گام برداریم
باید به سمت نهادینه شدن فرهنگ کار گام برداریم
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از چهاربهاران، به مناسبت دهه تولید ملی رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت چابهار به همراه هیأت رییسه اتاق اصناف و جمعی از صنعتگران شهرستان با نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامیدیدار کردند.
دراین دیدار رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت چابهار ضمن ارائه گزارش در بخشهای اصناف ونیز صنعت ومعدن گفت : در سال گذشته در جهت ساماندهی واحد های صنفی شهرستان و دریافت پروانه کسب تعداد ۲۳۷۷ واحد دارای پروانه کسب و ۱۴۵ مورد در دست اقدام است.
هادی اکبری ضمن اشاره به انتخابات اتاق اصناف و اتحادیه ها و نحوه برگزاری آن افزود:در سال گذشته و سه ماهه اول سال تعداد ۴ اتحادیه انتخاباتشان برگزار شد و همچنین در خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور نیز انتخابات اتاق اصناف شهرستان برگزار گردید.
وی در این نشست خاطر نشان کرد :سال گذشته با وجود تحریم ها و رکود در سطح کشور ، صنعتگران و معدنکاران شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و تولیدکنندگانی که در این شرایط دست از فعالیت و تولید برنداشتند شایسته تقدیر و سپاس هستند.
وی با اشاره به مشکلات تولیدگران، حضور آنها را ایثار گری دانست و تاکید کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی ما سرمایه در گردش است که که در هنگام دریافت تسهیلات از بانکها ،اسناد واحد تولیدی را بعنوان وسیقه قبول ندارند.
هادی اکبری گفت: با توجه به اینکه قرار است شهرک صعنتی چین در ایران احداث شود، تقاضا داریم با مسئولین وزارتخانه رایزنیهای صورت گیرد تا شاهد احداث این شهرک در شهرستان با توجه به پتانسیل های خوبی که وجود دارد باشیم.
در این دیدار نماینده مردم شهرستانهای چابهار ،کنارک و نیکشهردر مجلس شورای اظهار کرد : افق توسعه شهرستان را با توجه به سند چشم انداز ۲۰ ساله در بخش صنعت ، معدن و تجارت خوب و مطلوب می بینم.
جدگال ضمن تقدیر و تشکر از تلاشگران در بخش اصناف شهرستان افزود:در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بازاریان و اصناف همکاری خوب و مطلوبی را با دولت و مردم داشتند که این نشانه درایت این عزیزان به مسائل اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق اصناف ادامه داد: برای هئیت رئیسه جدید اتاق و اتحادیه های صنفی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تعامل خوبی بین مردم و اداره صنعت معدن و تجارت بوجود آورند تا شاهد رونق اقتصادی در بخش اصناف باشیم.
وی خاطر نشان کردند : باید برنامه ریزی های لازم برای استفاده بهینه از حضور صنعتگران و معدنکاران شهرستان ،استان و حتی کشور را انجام دهیم و هدف اصلی ما باید رشد و توسعه این بخش و رفع موانع و مشکلات تولید باشد .
جدگال در پایان با اشاره به اینکه فضای کار و فعالیت های اقتصادی و صنفی باید بیش از پیش رنگ و بوی اسلامی بگیرد خاطر نشان کرد: جهت به ثمر رسیدن تلاش ها، همدلی، تعامل و مشارکت مردمی در مباحث سرمایه گذاری و دیگر موارد باید به جد انجام گیرد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciw3aw.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما