تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷
امروز شما را با ابزاري در خود ويندوز آشنا مي کنيم که طبق ادعاي سازندگانش، مي تواند فايل ها و داده هاي مورد نظر شما را به گونه اي پاک کند که ديگر قابل بازيابي نباشد.براي استفاده از اين ابزار که cipher نام دارد.
به گزارش سرويس خواندنی های عصر هامون، حتما برای شما پیش آمده است که قصد فروش رایانه خود را داشته باشید ولی فکر میکنید که پاک کردن تمامی فایل های پاک شده باز هم می توانند بازگردانده شوند ولی با استفاده از ترفندهای مختلف می توانید خیال خود را کامل راحت کنید.

ما امروز شما را با ابزاري در خود ويندوز آشنا مي کنيم که طبق ادعاي سازندگانش، مي تواند فايل ها و داده هاي مورد نظر شما را به گونه اي پاک کند که ديگر قابل بازيابي نباشد.براي استفاده از اين ابزار که cipher نام دارد.

 ابتدا cmd را اجرا  و براي مثال براي پاک کردن تمامي اطلاعات موجود در درايو C کافي است در آن دستور cipher /w: C را وارد کنيد. (البته دقت کنيد که اين راهکار زماني مي تواند کاربردي باشد که مي خواهيد رايانه خود را بفروشيد و ديگر به اطلاعات خود نيازي نداريد و نمي خواهيد اثري از آن ها روي سيستم باقي بماند).


براي هريک از درايو ها کافي است که عبارت درايو مورد نظر را در اين دستور با حرف C جايگزين کنيد (براي نمونه: cipher /w:D). البته اين فرآيند کمي زمان بر است، اما زماني که تکميل شود، حتي حرفه اي ترين برنامه ها و هکرها نيز نخواهند توانست از حافظه سيستم شما اطلاعات قابل استفاده اي را بازيابي کنند.


انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcjvyei.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما