تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
بدنبال گسترش اعتراضات مردمی در یمن و تلاش صنعا برای مهار آن، وزیر امور برنامه ریزی و همکاری‌های بین المللی یمن، کمک فوری پادشاه عربستان به این کشور در پی اعتراضات اخیر را برملا کرد.
دستور پادشاه عربستان برای اعطای کمک فوری مالی و نفتی به یمن
دستور پادشاه عربستان برای اعطای کمک فوری مالی و نفتی به یمن
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری "حیات عدن"، محمد السعدی، وزیر برنامه ریزی و همکاری‌های بین المللی یمن در بیانیه‌ای که از سوی دفتر وی صادر شده فاش کرد که یمن بزودی کمک مالی و نفتی فوری از سوی ملک عبدالله پادشاه عربستان، دریافت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: کمک‌های عربستان در طی دیدار عبد ربه منصور رئیس جمهور یمن از ریاض که اخیرا انجام شده است، به تصویب رسیده است.

گفتنی است، از زمان انقلاب یمن در سال 2011، عربستان سعودی 3 بار کمک نفتی به یمن کرده است.

لازم به یادآوری است، شب گذشته دهها هزار یمنی امروز به دعوت رهبر گروه الحوثی در صنعا پایتخت این کشور برای درخواست سرنگونی دولت تظاهرات کردند.

این تظاهرات همزمان با تدابیر شدید امنیتی و گشت زنی جنگنده‌های ارتش یمن بر فراز صنعا برگزار شد. عبدالملک الحوثی رهبر گروه الحوثی از طرفداران خود خواسته بود از امروز تظاهرات علیه دولت یمن را در صنعا آغاز کنند.

دیگر شهرهای یمن هم شاهد برگزاری تظاهرات مشابه علیه دولت این کشور بود. رهبر گروه الحوثی تا روز جمعه به دولت یمن فرصت داد از قدرت کناره گیری کند.

طرفداران الحوثی از شب گذشته ورود به پایتخت یمن را برای حضور در این تظاهرات آغاز کرده بودند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcgxt9n.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما