تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱
در يك پرونده استثنايي؛ دادگاه عالي انگليس به عقيم كردن يك مرد راي داد!
دادگاه یک مرد جوان را عقیم کرد!
به گزارش عصر هامون، دادگاه عالي انگليس در يك پرونده استثنايي امروز به عقيم كردن يك مردم معلول ذهني حكم داد تا وي نتواند مجددا بچه دار شود.

اين موضوع به اين دليل به دادگاه كشيده شد كه فرد مورد نظر به خاطر معلوليت ذهني قادر به موافقت با عمل جراحي وازكتومي نبوده است.

پرونده از سوي سازمان ملي بهداشت انگليس و با موافقت خانواده فرد مذكور براي كسب اجازه عمل جراحي به دادگاه ارجاع شده بود.

اين فرد كه در سانه ها از او با حروف اختصاري دي. ايي نام برده شده، ۳۷ سال سن دارد ولي به گفته متخصصان، ضريب هوشي وي در حد يك كودك شش تا ۹ ساله مي باشد.

دي. ايي و شريك زندگي اش كه او هم از كم تواني و معلوليت ذهني رنج مي برد داراي يك پسر سه ساله هستند و بر اساس محتويات پرونده پس از به دنيا آمدن اين كودك روابط آنها بحراني شده و در آستانه فروپاشي قرار گرفته بود.

يك قاضي ارشد خانم در دادگاه عالي انگليس، پس از شنيدن شواهد و مستندات، با انجام عمل وازكتومي براي عقيم كردن اين مرد موافقت كرد و اين راي را در راستاي منافع دي. ايي خواند.

اين براي نخستين بار است كه چنين موضوعي در دادگاه مطرح مي شود.

قاضي الينور كنيگ گفت: با توجه به اينكه دي ايي فرزند ديگري نمي خواهد ولي به دليل مشكلات ذهني قادر نيست از ديگر روش هاي پيشگيري استفاده كند و يا شخصا با انجام عمل جراحي موافقت كند، دادگاه حكم انجام اين عمل مي دهد.

وي افزود: اگر اين فرد مجددا پدر شود، آسيب هاي روحي و رواني مضاعفي بر وي و خانواده اش وارد خواهد شد.

موضوع اين پرونده بازتاب گسترده اي در رسانه ها داشته و اكثر مددكاران اجتماعي و بنيادهاي خيريه از راي دادگاه عالي استقبال كرده اند اما برخي منتقدان مي گويند اين حكم دادگاه ممكن است باعث سوء استفاده شود و راه را براي عقيم كردن افرادي كه از برخي مشكلات در زمينه يادگيري رنج مي برند، باز كند.

اين زوج معلول در حال حاضر بطور جداگانه تحت نظر مددكاران اجتماعي قرار دارند.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdca.inmk49noo5k14.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما