تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
بازیگر سریال معراجی ها گفت: آرزو می‌کنم برای هر هنرمندی برای یکبار هم که شده، شرایط همکاری با مسعود ده‌نمکی برایش فراهم ‌شود.
معراجی‌ها تفاوت میان نسل‌ها را به نمایش می‌کشد/ آرزو می‌کنم هر هنرمندی با مسعود ده‌نمکی کارکند
معراجی‌ها تفاوت میان نسل‌ها را به نمایش می‌کشد/ آرزو می‌کنم هر هنرمندی با مسعود ده‌نمکی کارکند
به گزارش سرويس فرهنگ و هنر عصر هامون، "سمانه پاکدل"در سال 1366 در اصفهان بدنیا آمد. او یک خواهر و برادر 30 ساله و 27 ساله دارد. او تنها عضو مجرد خانواده‌شان است و فعلا هم قصد ازدواج ندارد. الگوی اخلاقی او در زندگی، مادرش است و در بازیگری پرویز پرستویی. از بازیگران مورد علاقه او می توان به فاطمه معتمد‌آریا،‌ فاطمه گودرزی و حامد بهداد نیز اشاره کرد. او تاکنون در مجموعه های تلویزیونی "دلنوازان" و در حال حاضر در "معراجی ها" به ایفای نقش پرداخته است. پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را مصاحبه زیر می خوانیم.

چگونه با پروژه "معراجی ها" آشنا شدید و با مسعود ده نمکی همکاری کردید؟
2 سال پیش شهرام زمانی و محمدرضا شریفی‌نیا برای همکاری با این پروژه با من تماس گرفتند و من به دفتر مسعود ده‌نمکی رفتم و او درباره سریال "معراجی‌ها" با من صحبت کرد اما به دلیل ساخت فیلم سینمایی "رسوایی" دیگر صحبتی در این زمینه نشد تا تیر ماه سال 92 که عوامل "معراجی‌ها" دوباره با من تماس گرفتند و بعد از خواندن فیلمنامه قرار شد که ایفاگر نقش رها باشم. 


از نقش "رها" و اعتقادات او در "معراجی ها" بگویید و اینکه با این اعتقادات چرا "عماد" را دوست دارد؟
رها بعد از ورود به دانشگاه به عنوان بزرگترین اتفاق زندگی‌اش با آنکه خانواده‌اش دارای اعتقادات سنتی و مذهبی است علی رغم داشتن نامزدی با اعتقادات بالای مذهبی دوست داشته درخصوص اعتقادات خودش صحبت کند و دوست ندارد از نامزد خود اطاعت کند. رها می‌خواهد بگوید که حق با او و دوستانش است و می خواهد بگوید که یک سری از اتفاقات باید به خواست او انجام شود نه به خواسته مادر او که همسر شهید بوده و نه به خواسته نامزدش که یک بسیجی است.



آیا مسیری که "عماد" (همسر شما در معراجی ها) و "رها" طی می‌کند درست است؟ 
درباره نقشم می‌توانم بگویم که در این سریال نه می‌توانیم بگوییم که "رها" اشتباه رفتار می‌کند و نه می توانیم بگوییم که "عماد" در مسیر درستی حرکت می‌کند. قصد بیان تفاوت نسل‌ها را داریم و اینکه وقتی جوانی در یک محیط داتنشگاه با عده‌ای به اصطلاح لینک می‌شود ناخودآگاه یک سری اعتقادات و رفتارهای او تحت تاثیر این گروه قرار می گیرد. رها در" معراجی ها" با دور شدن از اصالت خانوادگی خود دوست دارد به سفر برود و در تجمعات شرکت کند و شعار دهد و با دوستان خود به کافی‌شاپ برود.  
 
"معراجی ها" به نوعی کار طنز به حساب می‌آید، کاراکتر شما چقدر به طنز نزدیک است؟

"رها" یک کاراکتر جدی است که رگه‌هایی از طنز داشته اما صادقانه بگویم که بیشتر اوقات نمی توانم جلوی خنده‌های خودم را از بازی امیر نوری و علی صادقی بگیرم. 

 از سختی‌های کار برایمان بگویید؟
یکی از مشکلات کاری بازیگران، نبود تایم و زمان مشخص است و زمانی که بازیگر نقشی را آغاز می‌کند کم کم به او عادت خواهد کرد به گونه‌ای که با او همذات‌پنداری کرده و با آن نقش زندگی می‌کند. 

کار با مسعود ده نمکی چگونه بود؟ 
حال خوبی سر این پروژه داشتم و دلم نمی خواست که تصویربرداری آن به پایان برسد. زمان تصویربرداری معراجی‌ها عوامل پشت صحنه و جلو دوربین صادقانه با همدیگر کار کردند و کار با مسعود ده‌نمکی به عنوان فردی محترم و کار بلد بسیار لذت بخش بود و آرزو می‌کنم برای هر هنرمندی شرایط کار با او فراهم شود.
 
حاضر به همکاری مجدد با این کارگردان هستید؟
بله، برای کارهای دیگر هم اگر از من دعوت کنند حتما با وی همکاری خواهم کرد و به هیچ عنوان از همکاری با او پشیمان نیستم.

 
در مجموع چند ماه و چند روز با پروژه "معراجی ها" همکاری داشتید؟
4 ماه هر روز حدود 12 ساعت جلوی دوربین بودم و در شرایط مختلف آب و هوایی و در لوکیشن های متفاوتی چون شهرک سینمایی دفاع مقدس مشغول ضبط قسمت های متفاوت این سریال بودیم.
 
موفقیت این سریال را در چه می دانید؟
به دلیل موضوع درام و موقعیت طنز و صمیمیت بچه‌های پشت دوربین و جلوی دوربین این سریال می‌تواند موفق باشد. آنقدر بچه‌های پشت دوربین با یکدیگر هم‌دل بودند که باعث شد این صمیمیت به مخاطب نیز القا شود.

 
از سکانس شهدای گمنام در دانشگاه بفرمایید؟
این سکانس من را خیلی تحت تاثیر قرار داد و زمانی که این شهدا به بیرون از دانشگاه منتقل شدند گریه کردم و تا مدت‌ها غمگین بودم.  
 
گفتگو از الهه علیزاده

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdccixqe.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما