تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
سرکرده‌های این گروه ها با تفسیر وهابی گری از اسلام هر نوع جنایت غیرانسانی هم از کشتار زن و کودک، شیعه و سنی که در مسیر و مطیع آنها را نباشد توجیهه می کنند.
چگونه اهل‌سنت از جنایت غیرانسانی اخیر تروریست‌ها در سراوان نفرت بیشتری پیدا کردند؟
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از جهان نیوز، طول چند روز اخیر و همزمان با هفته نیروی انتظامی چند حادثه تروریستی توسط اشرار و وابستگان به سرویس های منطقه ای در جنوب شرق افکار عمومی را یکبار دیگر متوجه استان سیستان و بلوچستان جلب کرد.

تاکنون درباره عملکرد، ریشه‌های وابستگی گروه‌های فعال تروریستی در جنوب شرق و همچنین اقدامات غیرانسانی آنها در رسانه ها بسیار سخن گفته شده است. آنچه که دیگر کاملا آشکار شده در یک گزاره یک خطی قابل خلاصه گذاری است؛ سرکرده‌های این گروه ها با تفسیر وهابی‌گری از اسلام هر نوع جنایت غیرانسانی هم از کشتار زن و کودک، شیعه و سنی که در مسیر و مطیع آنها را نباشد توجیهه می‌کنند.

تنها بررسی برخی از جنایات این گروه‌های تکفیری از اوایل دهه هشتاد –از زمان شروع جنایات عبدالمالک ریگی- تاکنون که گروه‌های منشعب شده از جندالشیطان هر از گاهی فعالیت‌های دارند به خوبی در لیست این جنایت از شهادت کودک دو ماهه شیعه تا پیرمرد اهل سنت معمولی دیده می شود.

در این لیست ده‌ها کودک و زن اهل سنت و شیعه نیز وجود دارد که غصه ترور و شهادت هر کدامشان یک تراژدی غمناک می‌باشد. در اتفاقات حوادث اخیر منطقه مرزی سراوان نیز همین عملکرد غیرانسانی به خوبی قابل مشاهده است.

در حادثه اول تروریستی، اشرار با پوشش شهروند معمولی در یکی از مناطق محروم بلوچستان با تماس با پلیس ۱۱۰ درخواست کمک می کنند. ماموران نیروی انتظامی به نیت کمک و گره گشایی از چند شهروند بلوچ نیازمند به یاری پلیس به محل اعزام می‌شوند و نهایتا در اوج ناجوانمردی به شهادت می‌رسند و تررویست هم با افتخار بیانیه می‌دهند که عامل جنایت جدید سراوان آنها بوده‌اند!

غیر‌انسانی‌تر آنکه تروریست ها دقیقا در مکانی ماموران انتظامی را به کمین ناجوانمردانه خود هدایت می کنند که به علت مسکونی بودن تلاش می کنند که تعدادی از زنان و کودکان را نیز در آن مکان به قتل برسانند تا به ظن خود در این عملیات آمار کشته ها را بالاتر برده و افکار عمومی را بیشتر تحت تاثیر عملیات خود قرار بدهند، زیرا برای آنها کشته شدن افراد بی گناه اهمیتی ندارد.

اوج جاهلیت این تکفیری‌های تروریست آنجایی بیشتر نمایان می شود که برخی از عوامل دستگیر شده گروه های تروریستی جنوب شرق در توجیهه کشتار زن و بچه در مناطق بلوچستان بیان کرده اند که این زنان و بچه ها به خاطر عملیات آن ها وارد بهشت می شوند و دیه خون آن‌ها با خدا است... بدین ترتیب آنها زمینه ساز ورود این زنان و کودکان به بهشت هستند و در حقیقت سراسر اقدامات به اصطلاح جهادی آنها خیر و برکت است!

با این وجود اقدام غیر انسانی این گروه ها سالهاست که موجب نفرت مردم سیستان و بلوچستان از انها شده و حوادث اخیر نیز بر این نفرت افزوده است. این نفرت بگونه ای بوده که علمای اهل سنت نه تنها این اقدامات را غیر شرعی اعلام کرده اند بلکه تروریست ها را افرادی می دانند که بویی حتی از ابتدایی ترین احساسات انسانی نیز نبرده اند.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcfm0dv.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما