تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: خانه هنرمندان ایران میزبان آثار حجم سازی استاد حمید رضا آویشی خواهد بود.
خانه هنرمندان ایران میزبان آثار حجم‌سازی استاد حمیدرضا آویشی خواهد بود
خانه هنرمندان ایران میزبان آثار حجم‌سازی استاد حمیدرضا آویشی خواهد بود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر عصر هامون، حجت الاسلام عباس دانشی در گفت و گو با زاهدانه اظهار داشت : استاد حمید رضا آویشی متولد 1342 شهرستان زابل یکی از هنرمندان برجسته سیستان و بلوچستان در خصوص مجسمه سازی است، کار خودش از دوران کودکی آغاز کرد که در این مدت افتخارات متعددی در کارنامه وی به ثبت رسیده است.
وی گفت: دانشجوی دکترا در رشته پژوهش هنر دانشگاه تربیت مدرس، کارشناسی ارشد نقاشی در دانشگاه هنر، کارشناسی نقاشی دانشگاه تهران، معرفی به عنوان چهره ماندگار هنر مجسمه‌‌سازی در سال 1383 در زاهدان، شرکت در چندین نمایشگاه انفرادی دیگر در تهران و شهرستان‌ها، انتخاب به عنوان پژوهشگر و استاد نمونه در سال 1384 و تقدیر به خاطر یک عمر فعالیت هنری سال1383در زاهدان از جمله افتخارات این هنرمند پیشکسوت است.
وي افزود: استاد آويشي يك هنرمند فاخر در مجسمه سازي است كه آثار وي در حال فراموشي بود به همين منظور آثار ارزشمند اين هنرمند بزرگ در خانه هنرمندان ايران به نمايش گذاشته مي شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه انفرادی حمید رضا آویشی در خانه هنرمندان ایران خبر داد و گفت: نمایشگاه انفرادی حمید رضا آویشی از 24 آبان تا 4 آذر در خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد.
دانشی گفت: در این نمایشگاه چندین اثر از حجم سازی، فلز، چوب و سفالکاری به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: آثار و سازه های فلزی و گچی استاد آویشی بی نظیر است که در این باره صدا و سیما می تواند در انعکاس شخصیت آویشی و آثار وی به جوانان و نوجوانان کمک کند.
دانشی بیان داشت: اطلاع رسانی این رویداد فرهنگی سبب می شود تا سایه کدر از چهره این استان رخ بربندد و نگاه عمومی به سیستان و بلوچستان مطلوب تر خواهد شد.
انتهای پیام/ 9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcjtyem.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما