تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه وزارت امور خارجه در حال فراهم‌کردن مقدمات سفر دکتر روحاني به نيويورک است، گفت: اگر رئیس جمهور تصمیم بگیرد ما آمادگی لازم برای آماده‌کردن مقدمات این سفر را داریم.
رئيس‌جمهور بايد درباره اعضاي تيم‌ مذاکره‌کننده تصميم بگيرد/ دیدار دوجانبه دکتر روحانی و پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای
به گزارش عصر هامون،محمدجواد ظريف وزير امور خارجه پيش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک براي شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: انجام شدن این سفر هنوز مشخص نیست اما ما در حال برنامه ریزی براي آن هستیم و اگر رئیس جمهور تصمیم بگیرد ما آمادگی لازم برای آماده‌کردن مقدمات این سفر را داریم.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس شانگهاي برای ایران تصریح کرد: در این اجلاس نیز رئیس‌جمهور با روسای کشورهای مختلفی که در آن حضور خواهند داشت، دیدار دوجانبه خواهد داشت و قطعا یکی از مذاکرات مهم دکتر روحانی با رئیس جمهور روسیه خواهد بود.

ظريف گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی درحاشیه سفر به قرقیزستان با رئیس‌جمهور روسیه پوتین دیدار خواهد داشت.

وي همچنين درباره گفتگو تلفنی خود با کاترين اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تماس وی مربوط به تبریک انتخاب براي وزارت امور خارجه بوده است اما ما از فرصت استفاده کردیم و درباره شرایط حساس منطقه و نگرانی‌های جدی خود در مورد آینده این منطقه، بحران مصر و فرقه گرایی‌هایی که موجب خطرات امنیتی خواهد شد، گفتگو کردیم.

وزير خارجه در ادامه افزود : خانم اشتون در این ارتباط تلفنی براي گفتگو درباره برنامه هسته‌اي کشورمان ابراز تمایل کرد که بنده هم تأکید کردم که اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و رئيس‌جمهور هم بر آن تاکيد کرد، رسیدن به راه حل کار دشواری نیست، طرف مقابل هم باید حقوق مردم ایران به رسمیت بشناسد اينگونه رفع هرگونه نگرانی‌ها مربوط به صلح‌آمیز‌بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران مد نظر قرار خواهد گرفت.

ظریف در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به این وزارتخانه انتقال داده شده است، گفت: تصمیمی در این مورد از سوی ریاست جمهوری به ما ابلاغ نشده است.

وزیر امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعضای تیم مذاکره‌کننده چه زمانی مشخص می‌شوند، بيان کرد: رئیس جمهور باید در این باره تصمیم‌گیری کند.


انتهاي پيام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcf.mdviw6d0mgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما