تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
بردلی منینگ پس از آنکه از سوی دادگاه به جرم افشای هزاران سند طبقه بندی شده نظامی به 35 سال زندان محکوم شد قصد دارد هفته آتی نامه‌ای را به اوباما ارسال کرده و شخصا از وی درخواست عفو نماید.
وکیل نظامی افشاگر آمریکایی به اوباما نامه می نویسد
به گزارش عصر هامون،به نقل از گاردین ، این در حالی است که حکم صادره از سوی دادگاه به مراتب سنگین‌تر از آن چیزی است که پیش از این تصور می‌شد و در عین حال تا به‌حال هیچ یک از مقامات آمریکایی به جرم افشای اطلاعات با چنین مجازاتی مواجه نشده بودند.
از سوی دیگر بردلی منینگ پس از شنیدن حکم دادگاه و حتی در زمان خروج در حالی که اعضای خانواده وی بسیار ناراحت به نظر می‌رسیدند احساساتی نشد و بسیار آرام به نظر می‌رسید.
کومبس، وکیل وی در این باره گفت: هرکسی که با این پرونده ارتباط داشت، از جمله خود من احساساتی شد. تنها کسی که آرام رفتار کرد بردلی بود. او به ما گفت که مساله‌ای نیست. حال من خوب است.
وکیل منینگ در کنفرانس خبری اعلام کرد که هفته آینده به صورت رسمی درخواست عفو و یا حداقل کاهش مجازات وی را ارسال خواهد کرد. وی همچنین درخواست شخصی منینگ از اوباما برای عفو را نیز ارسال خواهد کرد.
کومبس همچنین به این مساله اشاره کرد که تلاش ارتش برای متهم کردن منینگ به جرم کمک به دشمنان آمریکا (هرچند که با شکست مواجه شد) تهدیدی برای آزادی رسانه‌ها به شمار می‌رود.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcj.aemfuqe8tsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما