تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی با بیان اینکه مطمئنیم روسیه موضع مخالف آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ نخواهد کرد، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از ظرفیت موجود که به واسطه اختلاف نظر روسیه و غرب در مسئله اوکراین پدید آمده، حداکثر استفاده را ببرد.
دستگاه دیپلماسی از خلاء موجود میان روسیه و 1+5 بهر‌ه برداری کند
دستگاه دیپلماسی از خلاء موجود میان روسیه و 1+5 بهر‌ه برداری کند
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، "محمدصادق کوشکی" با بیان اینکه دلایل متفاوتی برای نزدیکی دیدگاه روس‌ها و غربی‌ها در مسائل هسته‌ای ایران وجود دارد،‌ اظهارداشت: بنا به دلایل مختلفی روس‌ها در این مسئله شبیه آمریکا فکر می‌کنند و مخالف دستیابی ایران به غنی سازی هسته‌ای هستند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی ادامه داد: به همین دلیل دستگاه دیپلماسی باید از اختلافات بین روسیه و غرب بهره برداری کند و دیپلماسی یعنی استفاده از همین اختلاف‌های موجود.

کوشکی افزود: روسیه و 5 قدرت دیگر حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران اختلافاتی دارند که این اختلافات می‌تواند پیش برنده منافع ایران می‌باشد. در عین اینکه مطمئن هستیم روسیه موضع مخالف آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ نخواهد کرد، اما دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از ظرفیت حداقلی موجود یعنی ظرفیتی که به واسطه اختلاف نظر روسیه و غرب در مسئله اوکراین پدید آمده، حداکثر استفاده را ببرد، این فاصله به دلیل مسئله اوکراین مدتی است که بین روسیه و غرب پدیدار شده است.

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: خلاء ایجاد شده بین روسیه و 1+5 مساله‌ای است که تا به امروز سیگنالی در مورد آن از دستگاه دیپلماسی کشور دریافت نکردیم و امیدواریم که مردان دیپلماسی ایران در این قسمت حتی به صورت غیرعلنی سرمایه گذاری انجام دهند.

انتهای پیام/4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcaweni.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما