تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
در چهارمین روز برگزاری بازیهای جام ملت‌های آسیا 2 دیدار در گروه D بین تیم‌های ژاپن - فلسطین و اردن - عراق برگزار می‌شود.
ژاپن - فلسطین و اردن - عراق در گروه D به میدان می‌روند
ژاپن - فلسطین و اردن - عراق در گروه D به میدان می‌روند
به گزارش سرويس ورزشي عصر هامون، به نقل از سایت رسمی جام ملت‌ها، بازیهای جام ملت‌های آسیا در روز دوشنبه از جذابیت بالایی برخوردار است بطوریکه تیم ملی ژاپن قهرمان دوره قبل این بازها در نیوکاسل به مصاف، تیم ملی فلسطین می رود که اولین حضور خود در جام ملت ها را تجربه می‌کند.

 تیم‌های اردن و عراق به عنوان قهرمان بازیهای جام ملت‌ها در سال 2007 هم در شهر بریسبان به مصاف هم می روند.

ژاپن- فلسطین

تیم فوتبال ژاپن برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال این کشور مقابل فلسطین قرار می گیرد، آنان قهرمانان دوره قبل جام ملتها هستند و سعی خواهند کرد در این دوره هم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

ژاپن تاکنون 7 مرتبه به بازیهای جام ملت‌ها راه یافته و در 4 دوره 1992، 2000،2004 و 2011 به قهرمانی دست یافت، این تیم دارای رتبه 54 در رنکینگ فیفا است و پشت سر ایران دومین تیم برتر آسیا است.

کیسوکه هوندا ستاره تیم ژاپن و هافبک باشگاه آث‌میلان به دفاع از عنوان قهرمانی امیدوار است و گفت: فقط نباید اشتباه احمقانه‌ای از ما سر بزند، ژاپن توانایی شکست دادن فلسطین را دارد و به نظر نمی‌رسد دیگر تیم‌های گروه D هم رقیب چندان جدی برای ما باشند.

تیم فوتبال فلسطین اولین حضور خود در بازیهای جام ملت‌های آسیا را تجربه می کند، آنان در رنکینگ  فیفا رتبه 115 را داشته و در اکتبر 2011 شکست سنگین 7 بر صفر را مقابل تیم ملی ایران تجربه کردند. البته آنان دارای رکورد یازده گل زده به تیم ملی گوام در آوریل سال 2006 هستند.

دمای هوا در شهر بریسبان 30 درجه سانتیگراد است که برای فوتبالیست‌های ژاپنی گرم محسوب می شود.

اردن- عراق

تیم فوتبال عراق تاکنون 7مرتبه در بازیهای جام ملت‌ها حضور داشته و در سال 2007 به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید تیم عراق در رتبه بندی فیفا دارای رنک 114 است و یونس محمود کاپیتان تیم آنان در بازیهای استرالیا است، تیم فوتبال عراق در راه رسیدن به بازیهای جام ملت‌ها متحمل 3 شکست شد که بیشترین تعداد شکست در میان 16 تیم راه یافته به این رقابت‌ها است.

تیم ملی اردن تاکنون 2 مرتبه در بازیهای جام ملت های آسیا حضور یافته و تجربه کمتری نسبت به تیم فوتبال عراق دارد، بهترین نتیجه ای که آنان در این رقابت‌ها از خود بر جای گذاشته‌اند رسیدن به مرحله یک چهارم پایانی در سالهای 2004 و 2011 است.

تیم فوتبال اردن در رتبه بندی فیفا جایگاه 93 جهانی را دارد، عامر دیب کاپیتان این تیم است، اردن  عراق تاکنون 10 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم پیروزی اردن فقط در یک بازی بوده است، 2 نتیجه تساوی و 7 شکست از دیگر نتایج بدست آمده در این 10 مرتبه رویارویی بوده است.

ژاپن برنده چلنج کاپ در استادیوم نیوکاسل و در ساعت 18 به وقت محلی مقابل فلسطین قرار می گیرد.

تیم‌های ملی اردن و عراق در ساعت 19 به وقت محلی در استادیوم بریسبان به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcao0ni.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما