تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
در حالی که احساسات مسلمانان زیادی به خاطر انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) جریحه دار شده است،‌ بزرگ‌ترین ناشر کتاب‌های علمی در جهان به نویسندگانش توصیه کرده است از به کار بردن کلمه و تصویر «خوک» بپرهیزند.
رفتار دوگانه غرب با مسلمانان/ ممنوعیت استفاده از خوک در بزرگترین ناشر کتاب‌های علمی در جهان
رفتار دوگانه غرب با مسلمانان/ ممنوعیت استفاده از خوک در بزرگترین ناشر کتاب‌های علمی در جهان

به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، طی ماه‌های گذشته بارها و بارها از سوی غرب شاهد توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بودیم که این موضوع باعث ناراحتی و اعتراضات مسلمانان نسبت به این امر شد.

در این راستا مجله شارلی ابدو که در آن کاریکاتوریست‌های توهین کننده به حضرت محمد مشغول فعالیت بودند، طی یک عملیات تروریستی مورد حمله گروهک تروریستی القاعده یمن قرار گرفت و طی آن کاریکاتوریست های توهین کننده به ساحت پیامبر و اسلام کشته شدند.

اگرچه دست های پشت پرده نشان می دهد که این اتفاقات با برنامه ریزی قبلی در فرانسه رخ داده است اما بسیاری دیگر بر این باورند که تروریست های اعزامی از فرانسه به سوریه به کشور خود بازگشته و در حال فعالیت در کشور خود هستند.

کشور فرانسه در آتش خشم تروریست هایی که خودش برای نبرد با سوریه پرورش داده بود، سوخت و به دنبال حادثه شارلی ابدو تعداد زیادی از مسلمان ستیزان در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اعتراض کردند.

این اعتراضات به همین جا ختم نشد و کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر بارها و بارها تجدید چاپ شد و توهین ها همچنان در سراسر این کشور ادامه یافت.

در ادامه این اتفاقات در اقدامی عجیب، بزرگ‌ترین ناشر کتاب‌های علمی در جهان به نویسندگانش توصیه کرده است از به کار بردن کلمه و تصویر «خوک» بپرهیزند.

 در توصیه‌نامه این ناشر آمده که این کار برای پرهیز از جریجه‌دار شدن احساسات جامعه مسلمانان و یهودیان انجام می‌شود.

رادیو زمانه در این خصوص نوشته است: مجری برنامه شبکه چهار «بی‌ بی سی»، نامه ای را که از سوی انتشارات آکسفورد فرستاده شده بود خواند که در آن پیشنهاد شده بود نویسندگان در آثار خود از کلمه «سوسیس خوک» یا هر چیزی که یادآور مفهوم «پورک» باشد استفاده نکنند.

مسئله «پرهیز از آزار مسلمانان» پس از اقدام شبکه «اسکای نیوز» برای نشان ندادن جلد آخرین شماره مجله «شارلی ابدو» که تصویر پیامبر مسلمانان را منتشر کرده بود، جنجالی شده است.

این در حالی است که انتشارات آکسفورد به دانشگاه آکسفورد تعلق دارد و بزرگ‌ترین ناشر کتاب‌های دانشگاهی در جهان است. این انتشارات هر سال شش هزار عنوان کتاب را به ۴۰ زبان در ۱۱۰ میلیون نسخه منتشر می‌کند.

رفتار متناقض غرب در این خصوص کاملاً نشان دهنده اجرای موج جدید اسلام هراسی در دنیا است.

به طوری که برخی برای جلب توجه بیشتر مردم به سمت افکار و عقاید مسلمانان به دنبال پوچ و بی اساس نشان دادن این عقاید هستند و از طرف دیگر با انتشار اخبار و اتفاقاتی راجع به مسلمانان سعی دارند تا اذهان جهان را نسبت به حادثه شارلی ابدو زنده نگه داشته و کار یک گروه تروریستی را به همه مسلمانان ربط دهند.


انتهای پیام/4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcgtz93.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما