تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: افراد بازمانده از تحصيل در هر شرايطي تحت پوشش آموزش و تحصیل قرار گيرند و بايد در اين راستا اداره آموزش و پرورش تمام تلاش خود را انجام دهد.
افراد بازمانده از تحصیل در هر شرایطی تحت پوشش آموزش و تحصیل قرار گیرند/ کمک به تعلیم و تربیت نوعی انفاق است
افراد بازمانده از تحصیل در هر شرایطی تحت پوشش آموزش و تحصیل قرار گیرند/ کمک به تعلیم و تربیت نوعی انفاق است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،مولوی محمدعلی شهنوازی در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما باید از دانشجویان و دانش آموزان خود حمایت کنیم و زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم سازیم و مانع سوء استفاده استکبار جهانی از نخبگان کشور شویم.

وی با اشاره از حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، افزود: کسانی که خود را مسلمان خطاب می کند ودر لباس مسلمانان دست به ترور مقامات و نخبگان کشور می زنند دشمنان اسلام و مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در پژوهش و توسعه جامعه دارد، گفت: تعالی، بالندگی و پویایی علم درسایه مشارکت همه اقشار و استفاده ازخرد جمعی به دست می آید.

.

مولوی شهنوازی اذعان داشت: می توان با جذب نیروی کار آمد، تشویق و حمایت دانش آموزان و دانشجویان در زمینه علم و دانش باعث رشد و اقتصاد جامعه شد.

وی با بیان اینکه قرآن بالاترین مسئله را علم آموزی و بعد از آن خلقت انسان معرفی می کند. اذعان داشت: آموزش و پرورش با همه توان خود باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا افراد بازمانده از تحصیل در هر شرایطی تحت پوشش آموزش و تحصیل قرار گیرند.

فرماندار خاش نیز در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر یادآور روزهای پرشور انقلاب اسلامی بود که دانش آموزان و فرهنگیان در این ایام نقش بسزایی داشتند.

محمداکبر چاکرزهی با بیان اینکه ریشه بسیاری ازدرگیریهای قومی وقبیله ای جهل و بی سوادی است، تصریح کرد: می توان با فرهنگ سازی، سواد آموزی و تعامل و همکاری نهاد های دولتی از رشد بی رویه بی سوادی در استان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مسئله بی سوادی یکی از مهمترین و پراهمیت ترین مسائل آموزشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ریشه کنی بیسوادی و انسداد مبادی بیسوادی باید همه ی مسئولین امر با عزمی راسخ و محکم در این جهت گام بردارند.

چاکرزهی با اشاره به اینکه ادارت، سازمانهای دولتی و خیرین باید اهتمام و تلاش خود را در حوزه آموزش و پرورش تقویت کنند، یادآور شد: در جهت وضعیت آموزشی و ارتقاء آموزش و پرورش، مشارکت تمامی جامعه امری اجتناب ناپذیر است.

.

وی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی مدارس باید مناسب باشد تا دانش آموزان با آرامش خاطر به تحصیل ادامه بدهند و در این راستا اعضای شورای آموزش و پرورش باید دائما از فضاهای آموزشی بازدید بعمل آورند.

فرماندار خاش اذعان داشت: آموزش و پرورش یعنی ۱۰۰ درصد مردم جامعه و آموزش فقط نباید مختص به کلاس درس و مدرسه باشد باید در تمام کارها به صورت بسیجی وار محقق شود .

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، بیان کرد: این هتک حرمت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) بیانگر نابخردی دشمنان است که دست ناپاک صهیونیسم در این اقدامات کاملا”مشهود است.

قاسم کوچکزایی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دقیق، دانش‌آموزان را که مدیران آینده جامعه خواهند بود را تضمین می کند.

وی تصریح کرد: شوراها موظفند تمامی امکانات اداری و مردمی را در راستای خدمت به آموزش و پرورش بسیج کنند و آموزش و پرورش را در راه تعلیم و تربیت یاری نمایند.

کوچکزایی در خصوص ساخت مدرسه شش کلاس در روستای اسلام آباد، روستای نجف آباد، روستای شریف آباد ، روستای رکن آباد و مناطق پشت کوه مطالبی را ایراد کرد و افزود: لازم است برگزاری جلسات و کلاس های نهضت سوادآموزی در دستور کار اداره سوادآموزی قرار گیرد.

??????????????

وی در ادامه نیز در خصوص افزایش مدارس دولتی و غیر دولتی، واگذاری مکانی به دانشکده صنعت معدن خاش و نیز انعقاد قرارداد قانونی، برگزاری کارگاه خلاقیت برای دانش آموزان دوم ابتدایی، واگذاری بخش روتک به آموزش و پرورش، ایجاد خانه ریاضیات و تصویب شدن آن به صورت قانونی در سطح شهرستان، فضاهای دبیرستان دانشگاه، همکاری شبکه بهداشت در امر سلامت وسرویسهای بهداشتی مدارس خصوصاً روستاها و نیز افزایش سهمیه سوخت مدارس تاکید کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش در پایان از برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان کنکور سال جاری خبر داد و افزود: هدف از آموزش و درس خواندن این است که اندیشه های فرزندان و دانش آموزان ما محقق شود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ما باید در آموزش سه امر تذهیب، تحصیل و ورزش را محقق سازیم.

گفتنی است در حاشیه این جلسه دانش آموزان سجاد شهنوازی و الهه مرادزاده به ترتیب در وصف پیامبر(ص) و نیز خلیج همیشگی فارس به قرائت شعر پرداختند.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcgzn93.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما