تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹
منابع مطلع تاکيد کردند کاخ سفيد رايزني ها با رهبران کنگره را در مورد عمليات نظامي در سوريه آغاز کرده است.
آغاز رايزني کاخ سفيد با کنگره درباره اقدام نظامي عليه سوريه
به گزارش عصر هامون،به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، ناصر الحسيني خبرنگار شبکه الجزيره در واشنگتن، درباره موضع گيري دولت آمريکا در برابر بحران سوريه گفت: کنگره آمريکا هم وارد بحث ها در مورد بحران سوريه شد. رئيس مجلس نمايندگان آمريکا شب گذشته از کاخ سفيد خواست جزئيات هر نوع عمليات نظامي در سوريه را به اطلاع کنگره برساند و هدف از آن را تعيين کند. سخنان رئيس مجلس نمايندگان در مورد درخواست از باراک اوباما براي داشتن عملکردي شفاف تر، براي مصرف داخلي است. منابع مطلع تاکيد کردند کاخ سفيد رايزني ها با رهبران کنگره را در مورد عمليات نظامي در سوريه آغاز کرده است. به اعتقاد بسياري از ناظران، عمليات آمريکا عليه نظام سوريه قطعي است و فقط زمان آن مطرح است. به نظر مي رسد دولت آمريکا تصميمي در اين باره اتخاذ کرده است.

الحسيني افزود: دولت آمريکا براي عملي کردن اين تصميم خود به دنبال تشکيل نوعي ائتلاف بين المللي خارج از چارچوب شوراي امنيت خواهد بود. هيچ طرفي در آمريکا مخالف حمله به سوريه نيست. منابع نزديک به کاخ سفيد و نيز جمهوريخواهان، خواستار واکنش نشان دادن به استفاده از سلاح شيميايي در سوريه هستند. بسياري از کساني که باراک اوباما را براي حمله به نظام سوريه تشويق مي کنند، اين اقدام را زمينه بازگرداندن عظمت آمريکا مي دانند. آنها مي گويند آمريکا بايد به همه کشورهاي منطقه اين پيام را بدهد که واشنگتن استفاده از سلاح هاي کشتار جمعي را تحمل نمي کند. اکنون طرف هاي مختلف اوباما را تشويق مي کنند که به مراکز فرماندهي نظامي سوريه حمله کند، زيرا اوباما يکسال پيش استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را خط قرمز دانسته بود. بنابراين به نظر مي رسد واشنگتن اکنون در مسير اقدام نظامي عليه سوريه آماده مي شود تا به نظام سوريه درس عبرت بدهد. ارتش آمريکا امشب به اوباما اعلام کرد چند ساعت پس از صدور دستور حمله، براي حمله به سوريه آمادگي دارد.

وي خاطر نشان کرد: دولت آمريکا براي فراهم کردن زمينه حمله به سوريه و راضي کردن افکار عمومي داخلي تلاش مي کند و به همين علت تماس ها با نمايندگان کنگره از چند ساعت پيش آغاز شده است. واشنگتن همچنين در عرصه بين المللي هم با طرف هاي مختلف رايزني مي کند. روشن است که آمريکا به دنبال تشکيل نوعي ائتلاف بين المللي براي مشارکت در حمله احتمالي به سوريه است.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcc.oqea2bq0ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما