تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش از احداث نخستين واحد صنعتی پرورش کبک استان سيستان و بلوچستان در بخش مركزي شهرستان خاش خبر داد.
نخستین واحد صنعتی پرورش کبک استان در بخش مرکزی خاش احداث می شود
نخستین واحد صنعتی پرورش کبک استان در بخش مرکزی خاش احداث می شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،امان الله طوقی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های خودکفایی و اقتصاد مقاومتی نخستین پروژه صنعتی پرورش ۵ هزار قطعه ای کبک استان سیستان و بلوچستان با تولید سالانه ۶ تن گوشت در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع در شهرستان خاش احداث می شود.
وی افزود: با احداث این پروژه در اقتصاد مقاومتی و مواکدات مقام معظم رهبری در این خصوص گام موثری برداشته خواهد شد.
طوقی با بیان اینکه جهت ساخت این پروژه افزون بر شش میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه می شود، افزود: این پروژه ظرفیت تولید و تامین شش تن گوشت کبک را در سال دارد و شش نفر به صورت مستقیم در آن مشغول فعالیت می شوند.
وی با بیان اینکه این پروژه در ایام هفته دولت سال آینده بهره برداری می شود، گفت: وجود مقادیر بالای مواد مغذی در گوشت کبک، نشان دهنده ارزش غذایی آن است و برای رژیم درمانی در برخی بیماری ها توصیه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش اظهار کرد: شهرستان خاش یکی از شهرستان‌های مهم و اثرگذار برای توسعه و رشد استان سیستان و بلوچستان است و این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی، باغداری و همچنین در صنعت گردشگری است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcc41qe.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما