تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کسی که در ارتفاعات شبعا زجه می‌کشد، در کنگره عربده می‌کشد.
ایران با همکاری و خیرخواهی توانست جلوی سقوط دمشق، بغداد و اربیل را بگیرد/ برنامه هسته‌ای ایران با عربده‌های هیچ عربده‌کشی قابل زائل شدن نیست
ایران با همکاری و خیرخواهی توانست جلوی سقوط دمشق، بغداد و اربیل را بگیرد/ برنامه هسته‌ای ایران با عربده‌های هیچ عربده‌کشی قابل زائل شدن نیست
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم پیوستن ناوشکن فوق پیشرفته دماوند به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران در حقیقت می‌تواند تامین کننده نیازمندی‌های صنعتی کشورهای مجاور باشد و در این همکاری هیچ محدودیتی هم وجود ندارد.

وزیر اسبق دفاع تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سواحل دریای خزر در کنار اقدامات صنعتی توسعه‌ای و در کنار اقدامات توریستی و محیط زیستی، امروز به این توانمندی رسیده است که قدرت صنعتی تولید شناور خود را در این پهنه آشکار‌تر سازد.

وی در ادامه افزود: تروریسم در منطقه ما و البته با ابزاری در خدمت انهدام منابع ثبات، رفاه، پیشرفت و توسعه کشور‌ها متاسفانه در خدمت اهدافی از کشورهای فرامنطقه‌ای قرار گرفته است، از این منظر و از این موضع امروز به ملت عراق تبریک می‌گوییم که کمر داعش را امروزه در تکریت در حال شکستن است.

شمخانی بیان داشت: همانطوری که ایران با همکاری و خیرخواهی و نیت خوانی بدخواهان توانست جلوی سقوط دمشق و بغداد و اربیل را بگیرد، امروز با‌‌ همان نیت و فقط به منظور ثبات امنیت در منطقه به کمک ملت عراق کار همفکری می‌کند، به نحوی که برخلاف تبلیغات تبلیغات‌چیان بی‌اثر در زمین، اساس قدرت تروریسمی که وحشی است و هیچ نسبتی با اسلام ندارد و به نام اسلام جنایت می‌کند، شمشیر برنده عراق با همت جوانان شیعه و سنی، کرد، عرب مشغول شکافتن قلب این وحشی‌گری است تا اجازه ندهد این ابزار در اختیار بی‌ثباتی منطقه قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خدا را شاکریم در دریای خزر روزی ما توانمندی خویش را در یک ناو تفریحی بجا مانده از قبل از انقلاب که امروز به نام حمزه شناخته می‌شود، آغاز کردیم ولی امروز به ناو دماوند از کلاس جماران رسیده‌ایم و بسیار متفاوت این سطح تغییر در مقایسه با زمان مصروف شده، اشل خوبی است برای مقایسه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران.

وی افزود: امروز ما سرباز چنین ولایتی هستیم، خدا را باید شاکر بود که در اوج تحریم ظالمانه و در اوج بدخواهی دشمنان ما، امروز کتاب توسعه ایران در عرصه دریا بسیار کتاب قطوری است.

شمخانی افزود: "دماوند" امروز در مقایسه با "جماران" پیشرفت‌ها و نوآوری‌های فراوانی است و به حول و قوه الهی ناوگان بعدی به طور قطع مدرن‌تر از "دماوند" خواهد بود، مفهوم این‌ها هم این خواهد بود که تحریم ظالمانه بر ملت ایران، هیچ تأثیری ندارد و بر اراده ملت ایران در مسیر توسعه و پیشرفت که ثبات‌خواه منطقه است تأثیری نخواهد داشت.

وزیر سابق دفاع گفت: گویی که در مذاکرات هسته‌ای از یک منطق و استدلال منطقی برخوردار است، دنبال می‌شود این است که این تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود، تاریخ مشخص، چگونگی ظاهرسازی تحریم و لغو همه مصوبات و قطعنامه‌ها بدون داشتن هیچ احتمال بازگشت مبتنی بر قوانین بین‌المللی این موضوع و این حق ملت ایران باید به رسمیت شناخته شود، هرچند که دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه توسعه اقتصادی خود را مبتنی بر یا بدون تحریم ترسیم کرده و اقتصاد مقاومتی به عنوان توسعه اقتصادی آتیه ایران در دستور کار دولت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایستادگی ملت ایران در طول سالیان گذشته برخلاف برخوردهای خصمانه دشمنان توانسته است که دو نکته را ثابت کند، اول این که برنامه هسته‌ای ایران یک برنامه کاملاً بومی است که با عربده‌های هیچ عربده‌کشی در کنگره آمریکا قابل زائل شدن نیست.

وی اضافه کرد: کسی که در ارتفاعات شبعا، زجه می‌کشد در کنگره عربده می‌کشد، ثابت شده که برنامه هسته‌ای ایران برنامه کاملاً صلح‌آمیز است و هیچ هدف انحرافی را دنبال نمی‌کند و مجموعه بازرسی‌های صورت گرفته این را ثابت می‌کند، لذا به شکل طبیعی خواست ملت ایران است که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.

شمخانی تأکید کرد: ان شاء الله با تحریم یا بی تحریم ملت ایران مسیر توسعه خود را در ابعاد مختلف ادامه خواهد داد.

وزیر اسبق دفاع با اشاره به فرارسیدن سال جدید خاطرنشان کرد: در آستانه پایان سال 93 و در آستانه روز شهید هستیم که هر آن چه که ما داریم از آن‌ها است، فکر کنیم و فکر کنید که خدایی ناکرده مکتب شهدا در ملت ایران با بدو پیروزی انقلاب دمیده نمی‌شد و اگر روح پرفتوح امام (ره)‌این بیداری را در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کرد و اگر لبیک مردم به این بیداری پاسخ داده نمی‌شد و سرزمین‌های ما در اشغال دشمن بودند، ما اکنون درچه وضعیتی قرار داشتیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نه تنها امروز به خون شهدا پایبند بوده و هستیم، دشمنان ما قبرستان مشخصی هم ندارند، صدام ساقط شد، متحدین ما در عراق حاکم شدند، ایران به مدیترانه پیوست، این ناشی از خون شهدا و اراده ملی ملت ایران در تداوم خون شهدا است که این توسعه امروز فقط در ابعاد ژئوپلتیکی نبوده و ابعاد صنعتی، اقتصادی، نظامی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم نه تنها مانع نیست، بلکه انگیزه برای جهت خواهد بود.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdccxiqe.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما