تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
اتخاذ رویکردهای مسئله‎دار سیاسی و امینتی برخی دولتمردان تدبیر و امید در استان استراتژیک و مرزی سیستان و بلوچستان سبب نگرانی‌های دیگر نیز شده است.
دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با لیدر عملیات تروریستی شرق کشور/ مسئولین دولتی از دیدار با فتوا دهنده به قتل عالم سنی به دنبال چه هستند!؟
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون، نحوه خاص آزاد سازی چهار مرزبانان گروگان گرفته شده توسط گروهک جیش العدل، انتصاب چهره های با سوابق نزدیکی به فتنه و جریانات تندرو مذهبی در مدیریت های کلان استانی، نگاه های سیاسی و انتخاباتی به مسئله امنیت جنوب شرق، استفاده ابزاری  و انتخاباتی از مطالبات قومی و مذهبی در جنوب شرق بخشی از موضوعاتی است که با مدیریت علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و از چهره های نزدیک به حزب غیرقانونی مشارکت در این استان رقم خورده  است.

با این وجود یکی از مسئولین ارشد این استان‎ها در روزها اخیر و در اقدامی قابل تامل چند به دیدار مولوی "م.ن" یکی از لیدرهای تروریستی جنوب شرق، قاتل و فتوا دهنده ترور مولوی جنگی زهی از علمای انقلابی اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان رفته است.

 

مولوی "م.ن" که در اولین اعترافات  تلویزیونی خود به صراحت اعلام کرده از یکی از کشورهای عربی برای به شهادت رساندن مولوی جنگی زهی که همچون او اهل سنت نیز بوده است،  ۷۰۰ میلیون تومان پول دریافت کرده، چند سالی است که در زندان به سر می‌برد و در انتظار اجرای حکم قضایی و عدالت است.

 

اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برخی جریانات تندرو مذهبی فعال در جنوب شرق که سوابق متعددی در تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی در رسانه های ضد انقلاب دارند با برقرار کردن رابطه نزدیک سیاسی و انتخاباتی با مسئولین جدید سیستان و بلوچستان، وی را برای فشار و اعمال نفوذ به دستگاه قضایی و آزاد سازی این چهره مزدور و رابط برخی سرویس های اطلاعاتی عربی ترغیب می کنند.

دیدار با قاتل مولوی اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان گرچه سبب خشم بسیاری از مردم اهل سنت مناطق بلوچستان شده ولی این سوال را نیز بوجود آورده است که دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با یک چهره با تفکرات وهابی و ضد امنیتی با چه انگیزه و مهمتر از همه با چه توجیهی صورت گرفته است؟

دیداری که به گفته منابع مطلع به دلیل محل نگهداری این عنصر تروریست، دیداری عادی نبوده است. چنانکه این لیدر عملیات‎های تروریستی جنوب شرق کشور یک زندانی عادی محسوب نمی شود  و در بند غیر عمومی نگهداری می شود و نحوه این دیدار، متناسب با شانیت جایگاه حقوقی مسئولان ارشد شورای تامین یک استان مهم مانند سیستان و بلوچستان با قاتل یک عالم سنی و انقلابی نبوده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی در جنوب شرق، مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان برای بدست آوردن رضایت برخی از جریانات تندرو  مذهبی تلاش میکند با آزاد سازی و یا گرفتن تخفیف برای مجازات این قاتل و چهره وابسته به کشورهای عربی، برای انتخابات آتی مجلس با آنها پیوند محکمتر سیاسی برقرار کند.

 

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان آرای بسیار بالایی کسب کرد و به همین دلیل از همان ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید برخی از نزدیکان رییس جمهور تلاش میکنند حتی به قیمت شکست قبح ارتباط با برخی جریانات تندرو مذهبی و همچنین با نگاه سیاسی به مطالبات اهل سنت و نگاه ابزاری به مباحث مربوط به حقوق اقوام، سبد انتخاباتی دولت را در این استان تامین و همچنان حفظ کنند.

 

به اعتقاد ناظرین سیاسی، نگاه سیاسی به مسئله امنیت و چشم پوشی از تحرکات عقبه جریانات تندرو مذهبی، همچون مدارس علمیه مروج تفکر وهابی در سیستان و بلوچستان، سبب برور مشکلات و موانع زیادی در برقراری امنیت پایدار در این استان و زمینه ساز ترویج بیشتر  افراط گری مذهبی در جنوب شرق در آینده نه چندان دور خواهد شد.

 

گفتنی است، در چند ماه اخیر حتی در چند مورد مراجع عظام تقلید، تشکل های مختلف دانشجویی و مردمی و حتی خانواده های شهدای سیستان و بلوچستان با نگارش بیانیه ها و نامه های مختلف به رئیس جمهور از عملکرد مسئولین ارشد این استان انتقاد کرده و حتی برخی گروههای مردمی نیز خواستار تغییرات جدی در مدیریت عالی این استان استراتژیک و مهم شده‎اند.

انتهای پیام/9507

https://www.asrehamoon.ir/vdcgyt93.ak93x4prra.html
منبع : رجا نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما

ناشناس
منبع خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
درود بر استاندار محبوب
سیروس
مردم این استان پیرو خط رهبری امام خامنه ای و ادامه دهنده راه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.