تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کشور عربستان که خود را ام القری جهان اسلام می داند سال هاست که با بازی در پازل دشمن و حمله و قتل عام مردم مسلمان بی گناه تنها لقب مادر فتنه های جهان را یدک می کشد.
عربستان مادر فتنه های جهان اسلام/ از بازی در پازل آمریکا تا حمایت گروهک های تروریستی
عربستان مادر فتنه های جهان اسلام/ از بازی در پازل آمریکا تا حمایت گروهک های تروریستی
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، امروز عربستان مدعی است که ام القرای جهان اسلام و قطب جغرافیای جهان اسلام است؛ اما با مطالعه بر روی ظرفیت های تمدنی این کشور می فهمیم که عربستان سعودی نه تنها ام القری جهان اسلام نیست بلکه مادر فتنه های جهان اسلام می باشد، " قطب جهان اسلام باید بتواند با قطب و نقطه ثقل جهان کفر درگیر شود" تنها همین کافی ست که بدانیم، عربستان که سال هاست بر علیه مسلمانان و نیرو های انقلابی و مردمی کشور های اسلامی با بازی در پازل آمریکا و استکبار اقدام نظامی انجام می دهد و همواره با شکست مواجه می شود نه تنها نمی تواند خودش را با جهان کفر درگیر کند بلکه توانایی درگیر شدن با نقطه ثقل جهان کفر را هم ندارد و چه بسا که سرزمینش را هم در اختیار نقطه ثقل استکبار قرار داده است.
کشور عربستان سال هاست که با پرورش تکفیری های جنایتکار به دور از اسلام و حمایت از آنها، در کشورهای منطقه فتنه هایی فراوان به پا کرده است و این کشور به ظاهر اسلامی، دست دوستی به سوی کشورهای غربی دراز کرده و دست دوستی کشورهای اسلامی آزادی خواه را به خاطر تامین منافع کشورهای غربی و اسرائیل رد کرده است.
قطعا مسلمانان جهان حمایت و آموزش تکفیری های وحشی توسط عربستان را فراموش نکرده اند زمانی که این کشور ضد اسلامی گروهک های تروریستی و تکفیری به سوریه اعزام می کرد تا جان مردم بی دفاع و مظلوم را با وحشی گری بگیرند و همچنان این عمل در بسیاری از کشور های اسلامی ادامه دارد.
پیش از این نیز نه تنها سران مخلوع این کشور به ظاهر اسلامی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی و قتل و عام مردم مظلوم غزه سکوت کردند بلکه دست دوستی سمت اسرائیل و استکبار جهانی دراز کرده و تنها ادعای دفاع از مظلوم را در جهان سر می دهد.
اقدامات ضد شیعی و ضد اسلامی عربستان سعودی که پس از راه انداختن داعش در منطقه همچنان ادامه دارد، سبب واکنش شیعیان و مسلمانان جهان شد که در این واکنش ها آیت الله نمر یکی از علمای دینی عربستان سعودی زندانی شد.
باید گفت عربستان سعودی پس از شکست های مکرر، این بار دست به اقدامی عجیب که اگر عبدالله زنده بود چنین ریسکی نمی کرد زد و با حمله به مردم مظلوم و مسلمان یمن سعی در تکمیل پازل ناکامی و شکست های آل سعود در منطقه دارد.
ناکامی و شکست عربستان با حمایت از دیکتاتورهای مخلوع در کشورهای های عربی و تحولات منطقه خاورمیانه، رویکرد حمایت همه جانبه عربستان سعودی از گروههای تکفیری در مقابل شیعیان و جنبش های مردمی که به منافع عربستان ضربه زد و شکست عربستان در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1 + 5 از طریق تطمیع کشورهای مختلف برای انزوای ایران نیز بخش های دیگر پازل ناکامی عربستان سعودی را در منطقه نشان می دهند.
با نگاهی تیزبین و دقیق می توان ردپای استکبار و در راس آنها آمریکا و اسرائیل را در تمامی اقدامات آل سعود دید و به رابطه تنگاتنگ اسرائیل و آل سعود پی برد که  به عربستان و کشورهای همراه آن دستور می دهد که چگونه باید رفتار کرده و شکاف در میان مسلمانان ایجاد کنند.
باید گفت که این اقدامات عربستان سعودی و کشورهای همراه آن، علی رغم اینکه واکنش های بسیاری را در پی داشته که خواستار محکومیت این اقدام عربستان و متوقف شدن آن هستند، ادامه داشته و آل سعود هم چنان بر طبل رسوایی خود می کوبد.

انقلاب اسلامی ام القری جهان اسلام است
حجت الاسلام احمد رهدار شاگرد آیت الله مصباح یزدی و رئیس موسسه فتوح اندیشه و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه "نه" گفتن به استکبار، ظرفیت سلبی تمدن انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از ظرفیت های سلبی تمدنی انقلاب اسلامی این است که غربالی را وسط آورده است که ظرفیت خارج کردن همه نخاله های غیر اسلامی را دارد. تمدن اسلامی یعنی تمدن غیریهودی و غیرمسیحی، یعنی تمدنی که بتواند به هر چیز غیر اسلامی بگوید "نه". انقلاب اسلامی توانسته "نه" و "مرگ برآمریکا" بگوید؛ در حالی که عربستان نه تنها این توانایی را ندارد بلکه سرزمینش را نیز در اختیار استکبار قرار داده است.
وی ادامه داد: همین ظرفیت انقلاب، باعث ایجاد وضعیت رقابت شده است. شرایط رقابت، شرایط بیش فعالی است؛ شرایطی است که باید با توجه به آن، تلاش حداکثری کرد.
حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در شرایط رقابت، باید روی مابه الامتیازات سرمایه گذاری کرد نه روی ما به الاشتراکات؛ باید روی چیزی سرمایه گذاری کرد که خودت برخوردار باشی ولی رقیب نداشته باشد، تصریح کرد: یکی از مابه الامتیازاتی که داریم روی آن سرمایه گذاری می کنیم، پروژه علم و مسئله ی جنبش نرم افزاری است. برای ساختن تمدن اسلامی باید اسلام را مطالعه کنیم و از رقیب فاصله بگیریم. زمانی می شود تمدن اسلامی ساخت که علاوه بر مابه الاشتراکات، مابه الامتیازات نیز فعال شود.
شاگرد آیت الله یزدی در پایان گفت: یکی از ظرفیت هایی که انقلاب ایجاد کرده است، ظرفیت بر روی "نه" گفتن به استکبار جهانی است. قطب جهان اسلام جایی است که می تواند خودش را با قطب جهان کفر درگیر کند؛ جنگ و درگیری فرمانده با فرمانده و نقطه ثقل در برابر نقطه ثقل.
انتهای پیام/9031
  https://www.asrehamoon.ir/vdcdos09.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما