تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
بخشدار مرکزی خاش گفت: حفاظت از محیط‌زیست باید در بین روستاییان فرهنگ‌سازی شود و تا روستا را به محیطی امن از نظر بهداشت زیست محیطی تبدیل کنیم.
حفاظت از محیط‌زیست باید در بین روستاییان فرهنگ‌سازی شود
حفاظت از محیط‌زیست باید در بین روستاییان فرهنگ‌سازی شود
به گزارش عصر هامون به نقل از  تفتان ما،مجتبی شجاعی در نشست هم اندیشی ارتقای زیست محیطی در بخش مرکزی خاش که در محل بخشداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه حفاظت از محیط زندگی خاص یک اداره نیست، اظهار کرد: همه ی مردم باید در حفاظت از محیط زندگی خود همت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه محیط زیست در حال از بین رفتن و نابود شدن است، گفت: نمی توانیم از منابع طبیعی بهره ببریم و شاهد از نابود شدن آن هستیم.

شجاعی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی و صنعتی بخش مرکزی باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند، تصریح کرد: دهیاران باید در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست تلاش کنند و نسبت به جمع آوری زباله های روستایی جدیت خاصی را نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‎های زیست‌محیطی با مشارکت و حمایت خود می‎توانند در برابر ظلم و جهلی که نسبت به محیط‌زیست می‎شود، خدمت بزرگی کنند که این نوعی امر به معروف است، به همین منظور نباید با اتلاف منابع تجدیدناپذیر رحمت خدا را تبدیل به عذاب الهی کنیم.

بخشدار مرکزی خاش ضمن انتقاد از وضعیت رهاسازی فاضلاب در اراضی صیفی جات در برخی از روستاها، تاکید کرد: این روند سلامت جامعه و اهالی روستاها را به شدت تهدید می کند که باید از این عمل جلوگیری شود.

وی با اشاره به شکارهای غیر مجاز در سطح شهرستان، اذعان کرد: خداوند چیزی را بیهوده نیافریده است و ما باید با افزایش علم خود به فواید جانوران پی ببریم و از آنها استفاده بهینه کنیم.

وی اذعان کرد: هر دهستان باید یک تشکل غیر دولتی حافظ محیط زیست ایجاد و از ظرفیتهای جوانان و نخبگان و علما در راستای اهداف هوا و زمین پاک استفاده مطلوب کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خاش نیز در با بیان اینکه هفته محیط زیست، فرصتی برای تامل در صرفه‌جویی در منابع محیط زیست است، اظهار کرد: ایجاد زباله‌های تجدید ناپذیر، زندگی‌های متمدن شهری، پیشرفت‌های صنعتی و کاهش نیروی بدنی تمام ملت‌ها را تهدید و در معرض خطر قرار داد.

جواد عرب مجاهد بیان کرد: حفاظت از محیط زیست به یک دغدغه جهانی مبدل شده و بعد از انقلاب صنعتی و پیشرفت آن در دنیا بزرگترین آفت و خدشه به محیط زیست وارد شد و پیشرفت‌های صنعتی در کنار سیاست‌ها و رفاهی که به ارمغان آورده آرامش را از انسان‌ها گرفت.

وی گفت: برای جلوگیری از نابودی محیط زیست، باید این واقعیت را دریابیم که پیشرفت و توسعه باید روندی پایدار داشته باشد و از ثمرات آن نه تنها نسل‌های حاضر بلکه نسل‌های آینده نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وجود کارخانه سیمان خاش، بیان کرد: این کارخانه از سهم ۲۵ درصدی فضای محیطی خود که ضروری بود به فضای سبز اختصاص یابد حدود ۴۵ درصد فضای سبز را به وجود آورده و در کنار آن با نصب تجهیزات خودکار و اتوماتیک میزان آلایندگی را به حداقل ممکن کاهش داده است.

عرب اظهار کرد: بین اقتصاد و محیط زیست رابطه ی بسیار قوی است و سیاست‌هایی که هدف آن‌ها نیل به مسائل اقتصادی است به ناچار محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 انتهای پیام/4382

 
https://www.asrehamoon.ir/vdch6qn-.23n6wdftt2.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما