تاریخ انتشار :شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جذب ۴۰ قاضی در دستگاه قضایی استان

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی از جذب 40 قاضی در استان خبر داد و گفت: برای کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها جذب نیروی انسانی را در سال‌جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.
جذب ۴۰ قاضی در دستگاه قضایی استان
جذب ۴۰ قاضی در دستگاه قضایی استان
به گزارش سرویس حقوقی عصرهامون به نقل از دادمردان،حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی  در بین خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه به تشریح عملکرد دادگستری سیستان و بلوچستان پرداخت.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از هفته قوه قضاییه سال قبل تا هفته جاری، ۴۸ هزار و ۲۹۹ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و بیش از ۴۸ هزار پرونده مختومه شده است.

وی افزود: کل پرونده‌های قابل صلح و سازش ۱۱ هزار و ۸۳۴ مورد بوده که در بیش از هشت‌هزار فقره با همت اعضای شوراهای حل اختلاف استان مصالحه شده و در مجموع ۷۵ درصد مجموع پرونده‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حمیدی در ادامه افزود: افزایش شعب دادگاه‎ها به سبب جلوگیری از اطاله دادرسی همیشه در دستور کار بوده به گونه‌ای که در چند سال اخیر تعداد شعب دادگاه‌های عمومی از سه شعبه به هشت شعبه افزایش یافته است.

وی از جذب ۴۰ قاضی در استان خبر داد و گفت: برای کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها جذب نیروی انسانی را در سال‌جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.

حمیدی به شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: شاخص‌های امنیتی در این استان بسیار خوب است، به‌طوری که در بین ۳۱ استان کشور در رتبه ۱۵ کشور قرار داریم.

وی از برخورد بدون اغماض دادگستری سیستان و بلوچستان با متخلفان، اشرار و مخلان نظم و امنیت استان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی برخورد جدی با عوامل ناامنی در استان را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/4382

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb5zb0.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما