تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
تقریبا 3 تا 4 درصد کسانی که با کامپیوتر و مانیتور کار می‌کنند، گرفتار این بیماری و علائم آن هستند.
بیماری که به دلیل کار مداوم با کامپیوتر به سراغ شما می‌آید
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، ساناز فردی پور متخصص چشم پزشکی با اشاره به عارضه خشکی چشم و بیماری چشم CVS اظهار کرد: عارضه خشکی و بیماری چشم CVS یک بیماری کار مداوم با مانیتور(صفحه نمایشگر) است.
تقریبا 3تا4 کسانی که زیاد با کامپیوتر کار می‌کنند گرفتار این علائم هستند.
مهمترین علائم بیماری CVS خستگی و خشکی چشم، سوزش، ریزش اشک، تاری دید هستند.
 
وی افزود: گاهی ممکن است این علائم باعث ایجاد درد در گردن و شانه‌ها نیز شود، یکی از مهمترین دلایل خشکی چشم و سوزش هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است به طوری که افراد هنگام کار با کامپیوتر تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می‌زنند.
 
فردی پور در ادامه گفت: این مساله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار باعث می‌شود تا پلک‌ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع‌تر تبخیر شود .
 
این متخصص چشم پزشکی تصریح کرد: اگر پیوسته با کامپیوتر کار می‌کنید، بهتر است هنگام کار کردن با آن به طور ارادی پلک بزنید، این کار باعث می‌شود که سطح چشم با اشک آغشته شود و خشک نشود در صورتی که مشکل شما شدید باشد، می‌توانید از قطره‌های اشک مصنوعی هم استفاده کنید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید هر 5تا10 دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانیه به نقطه‌ای دور نگاه کنید این کار باعث استراحت عضلات چشم می‌شود.
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdceox8f.jh87pi9bbj.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما