تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
برگزاری كنسرت در دانشگاها باعث شده با مخالفت برخی گروهها و تشكل های بسيج دانشجويی روبر شود.
حكايت برگزاری كنسرت‌ در دانشگاه‌‌ها كه سرو صدا كرده است
 به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، از دوران کودکی گرفته تا دوران دانشگاه یاد گرفته‌ایم که دانشگاه محل تعلیم و تربیت است اما حالا برخلاف عقاید فرهنگی کنسرتهایی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که شاید شان و منزلت این بستر علمی ویژه را زیر سوال ببرد.
 
هر چند برگزاری کنسرت هم جز کارهای فرهنگی – هنری محسوب می‌شود اما شاید همین موضوع از ایجاد شور و نشاطی کاذب بین دانشجویان فراتر رفته و کار به انجام حرکات موزون و حتی غیراخلاقی در حین برگزاری کنسرت‌ها رسیده است و اولین جرقه این کنسرت در دانشگاه‌ آزاد تهران اتفاق افتاده که حتی ممکن است، تبدیل به آشتی با شعله‌های تهاجم فرهنگی در دانشگاه‌های دیگر شود.
 
اجرای کنسرت در دانشگاه‌ها نگران کننده است
احسان ایران‌منش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در همین خصوص می‌گوید: نباید به بهانه ایجاد شور و نشاط در دانشگاه‌ها فضای علمی را اسیر جنجال‌های بی‌مورد سیاسی کرد.
 
وی نشست مشترکی که میان سازمان بسیج سازمان کشور و جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با وزیر علوم در وزارت علوم برگزار شد را زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر دانشجویان بسیجی با وزارت علوم دانست و به بیان پاره ای مسائل پیرامون نظام آموزش عالی کشور پرداخت.
 
ایران‌منش مطرح کرد: بسیج دانشجویی افتخار دارد که با روحیه ای جهادی در همه عرصه‌های حساس علمی، فرهنگی و اجتماعی مربوط به آموزش عالی ورود پیدا کرده است و از این لحاظ خود را بازوی کمک به دانشگاه‌ها در مسیر پیشرفت کشور می‌داند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به دو مسئله مهم از جمله لزوم رشد علمی کشور و رویکرد وزارت علوم در حل مسائل و مشکلات علمی کشور اشاره کرد.
 
دامن نزدن به ایجاد حاشیه‌ به بهانه شور و نشاط
ایران‌منش با بیان اینکه در رسیدن به آرمان‌های نظام ، نیاز به وجود آرامش در سطح دانشگاه‌ها داریم گفت: نباید به بهانه ایجاد شور و نشاط در دانشگاه‌ها حاشیه ایجاد کرد و فضای علمی را اسیر جنجال‌های بی‌مورد سیاسی کرد، هر چند اعتقاد داریم فضای دانشجویی نیاز به شور و نشاط دارد اما نباید این موضوع باعث ایجاد انحراف در مسیر رشد علمی کشور شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت علوم در حل مسائل علمی کشور باید به آموزش محوری و پژوهش محوری به طور توام بپردازد، خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم حفظ رویکرد آموزش‌محوری یک نیاز است اما رویکرد پژوهش‌محوری هم نباید مغفول بماند چراکه لازمه رشد علمی و به نتیجه رسیدن آموزش حرکت به سمت پژوهش است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یکی از آسیب‌های جدی فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را ترویج موسیقی در برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری که صریح فرمودند، "ترویج موسیقی را در دانشگاه‌ها به مصلحت نمی‌دانیم".
 
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها محل نوازندگی نیستند و ما با ترویج موسیقی در فضای دانشگاه‌ها مخالفت جدی داریم و صریح بیان می‌کنیم دانشگاه‌ها محل برگزاری کنسرت نیست.
 
وی تصریح کرد: ما برگزاری کنسرت و ترویج موسیقی در مخالف سیاستهای فرهنگی نظام می‌دانیم و این را اعلام می‌کنیم و مکرر هم بیان خواهیم کرد و اینکه در فضای دانشگاه‌ها گروه‌هایی به عنوان نوازنده وارد دانشگاه شوند که اصلا فضای فرهنگی دانشگاه را نمی‌شناسند و ما این را اهانت به دانشگاه می‌دانیم.
 
گزارش از بهاره درویشی
 
انتهای پیام/8399
 
https://www.asrehamoon.ir/vdccpeqm.2bqxp8laa2.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما