تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
فضانورد روسیه- آلگ کاناننکا قصد دارد در ایستگاه فضایی بین‌المللی تست سیستمی که امکان می‌دهد در آینده از راه دور ربات‌های فضایی واقع در سیاره دیگر را هدایت و کنترل کرد،‌ انجام دهد.
آزمایش کنترل ربات‌های در زمین از ایستگاه فضایی بین المللی
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، کاناننکا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از پرواز در شهرک ستاره گفت: یکی از آزمایشاتی که من باید انجام دهم- کنترل از داخل ایستگاه فضایی بین المللی دو ربات: یکی از آنها-در موسسه مرکزی علمی تحقیقاتی سیستم های فنی رباتیک در سنت پترزبورگ- و دومی در موسسه تجهیزات رباتیک در مونیخ قرار دارد، است.
 
هدف نهایی آزمایش آماده کردن امکانات و فن‌آوری کنترل ربات‌های واقع در یک سیاره دیگر است. 
 
تست‌ در چارچوب آزمایش «کونتور-2» ،‌آزمایش مشترک روسیه و آلمان انجام خواهد شد. 
 
پرتاب سفینه فضایی سرنشین دار سایوز ت‌ام‌آ- 17 ام با گروه اعزامی جدید بین المللی به ایستگاه فضایی بین‌المللی شامل: آلگ کاناننکا (از روسیه)، کیمیا یوئی(از ژاپن) و کیجل ان لیندگرن ( از ایالات متحده آمریکا) برای 26 جولای (4 مرداد) از پایگاه فضایی بایکونور تعیین شده است. 
 
فضانورد ژاپنی- کیمیا یوئی قصد دارد در ایستگاه فضایی بین المللی ماده تاریک را بررسی کند و برای همسفران خود سوشی آماده کند. 
 
لیندگرن گفت: طلسم شانس و شناساگر بی‌وزنی در این سفر در سفینه فضایی سایوز عروسک یک شخصیت اسباب‌بازی از فیلم جنگ ستارگان است.
 
همچنین پرتاب سفینه فضایی سرنشین دار بعدی به ایستگاه فضایی بین المللی یک سپتامبر سال 2015 انجام خواهد شد. 
 
علاوه بر آیمبتوف-فضانورد قزاقستان- سرگئی و الکوف از آژانس فضایی روسیه و آندرس مونگنسن از آژانس فضایی اروپا با سفینه فضایی سایوز ت ام آ -18 ام پرواز خواهند کرد. 
 
یادرآور می‌شود، سفینه فضایی باری، پروگس ام 28 ام که 3 ژوئیه 12 تیر از بایکونور پرتاب شده بود، 5 ژوئیه 14 تیر به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد. این سفینه باربر، بیش از دو تن بار، از جمله اکسیژن، سوخت، غذا و آب، و نیز تجهیزات برای آزمایشات علمی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند.
 
انتهای پیام/ 8399
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcgty9u.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما