تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
گزارشی از کوچه پس کوچه های تفاهم در زندگی زناشویی؛

تناسب اعتقادی، مهمترین عامل تفاهم در ازدواج

کارشناس مرکز مشاوره مهر گفت: افرادی که می خواهند با خوشبختی و آرامش یک عمر با یکدیگر زندگی کنند حتما باید با هم هماهنگ و هم کفو باشند زیرا هم كفو بودن در زندگی یعنی هم‌ترازی که از نظر اسلام نیز اهمیت بسیاری دارد.
تناسب اعتقادی، مهمترین عامل تفاهم در ازدواج
تناسب اعتقادی، مهمترین عامل تفاهم در ازدواج
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از زاهدانه، تاکنون برایتان پیش آمده که در بین اطرافیانتان دو زوج با دو دیدگاه متفاوت دیده باشید که در اکثر مسائل با هم اختلاف نظر دارند و این تفاوت سلیقه ای آنها در امور مختلف باعث ایجاد کدورت در روابطشان با یکدیگر شده باشد.
آری! هستند افرادی که عشق و گرمای محبت اولیه در آنها مانع دیده شدن برخی از تفاوت ها و عیب های طرف مقابل می شود به گونه ای که این عشق چشم آنان را بسته و به هر نحوی که ممکن است باید با هم ازدواج کنند اما این افراد بهتر است بدانند اینگونه از عشق ها تا همیشه در رول خوشبختی باقی نخواهد بود و کم کم تفاوت ها و دیدگاه ها بروز می کند و اینجاست که تناسب فرهنگی افراد خود را نشان داده و تنش زا می شود و آن عشق که زبانزد خاص و عام بود هم اکنون نمی تواند از بروز اختلاف ها جلوگيری کند چرا که باورها، اعتقادها و هيجان های انسان غيرقابل تغييراست.
فرهنگ مجموعه آداب و رسوم یک قوم است و از آنجایی که فرهنگ‌ها با هم متفاوت است، بایدها و نبایدهای آنان نیز فرق می‌کند، بایدها و نبایدهایی که به ما می گوید چه چیزدرست و چه چیز اشتباه است.
از آنجایی که ازدواج و تشکیل خانواده مقدس ترین بنیان در اجتماع بشمار می آید که برای همه مهم واز اصول اساسی نیاز بشریت است زمانی مثمر ثمر واقع می شود که طرز تفکر دو طرف، همسو و نزدیک به یکدیگر و به قول معروف دو طرف با یکدیگر ازلحاظ مالی،اجتماعی، تحصیلات و فرهنگ هم کفو باشند؛ چرا که تفاوت در زمینه های نامبرده شده منجر به پدیده شومی به نام طلاق خواهد شد.
توجه به این نکته حایز اهمیت است که داشتن تناسب فرهنگی بین زن و مرد در زندگی باعث ایجاد مهرو محبت بیشتر می شود و نداشتن این مهم خود منجر به تنش و اختلاف در زندگی خواهد شد لذا افراد در آستانه ازدواج به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند.
کارشناس مرکز مهر در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه یکی از عواملی که نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد، عوامل فرهنگی است، اظهار داشت: عوامل فرهنگی طیف وسیعی را در بر می گیرد که اهم آنان عبارت است از دین و مذهب، آداب و رسوم، لباس پوشیدن وآراستن ظاهر، اعتقادات و باورها، ملیت و زبان که بسیاری از ناسازگاری ها و اختلافات خانوادگی زاییده این عوامل است.
حمیرا مهدوی فر افزود: افرادی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده را دارند باید تلاش کنند که خانواده‌هایشان از همه لحاظ بخصوص از لحاظ فرهنگی با هم سنخیت و تناسب داشته باشند، تا بهتر بتوانند یکدیگر را درک کنند.
وی با بیان اینکه بستر خانوادگی افراد با یکدیگر متفاوت است، گفت: قوانین حاکم در هر خانواده ای با خانواده دیگر فرق دارد و این مهم یعنی تربیت و نحوه بزرگ شدن در هر فرد با دیگری متفاوت است از اینرو اگر ازدواج در چهارچوب درستی صورت نگیرد، به جای اینكه آرامش‌دهنده باشد آرامش را برهم زده و فرد را در پیله تنهایی و شکست غوطه ور می کند.
این کارشناس تاکید کرد: خانواده نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت دارد، بنابراین افراد در انتخاب همسر دقت کافی داشته باشند و تمام جوانب را در نظر بگیرند.
وی بیان کرد: علاوه بر تناسب فرهنگی، عقاید دینی بخش مهمی از فرهنگ و ذهنیت یک فرد را در بر می گیرد که از شیوه زندگی و فعالیت های روزمره تا تربیت فرزندان، نوع روابط و معاشرت ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد، از این جهت می توان گفت که تناسب اعتقادی در ازدواج اولین و مهمترین عامل تفاهم است.
مهدوی فر در ادامه گفت: هم شان بودن زن و مرد از جمله عوامل پیوند پایدار و ازدواج موفق و زندگی آرام است که از نظر اسلام نیز به این مهم که هم کفو بودن در ازدواج می باشد تاکید فراوان شده است.
وی افزود: افرادی که می خواهند با خوشبختی و آرامش یک عمر با یکدیگر زندگی کنند حتما باید با هم هماهنگ و هم کفو باشند زیرا هم كفو بودن در زندگی یعنی هم‌ترازی که از نظر اسلام نیز اهمیت بسیاری دارد.
این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به تفاهم در زندگی زناشویی به همسرتان اجازه دهید همانگونه که هست باشد نه آنطور که شما توقع دارید زیرا روحیه گذشت و عفو ، شكیبایی و بردباری ، صمیمیت و صداقت نشانه تفاهم در خانواده و زندگی زناشویی است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcdz905.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما