تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
بعد از درخشش طارمی و آزمون در تیم ملی، فوتبال دوستان ایرانی امیدوار شدند تا بعد از سالها زوج هاشمیان و دایی خط حمله در تیم ملی تکرار شود.
جانشینان دایی و هاشمیان در تیم ملی
به گزارش سرویس ورزشی عصر هامون، تیم ملی کشورمان بعد از خداحافظی علی دایی و وحید هاشمیان از بازی‌های ملی همواره در خط حمله با مشکلاتی مواجه بوده و کسی نتوانسته درخشش آن دو را در خط حمله تیم ملی تکرار کند.
 
البته رضا قوچان نژاد بعد از دعوت شدنش به تیم ملی توانسته بود درخشش خیلی خوبی در تیم ملی داشته باشد و تیم ما با دلگرمی او با برد برابر کره جنوبی به جام جهانی راه یافت و همه از ظهور یک خداداد عزیزی جدید در تیم ملی حرف می‌زند.
 
اما بعد از جام جهانی قوچان نژاد با افت روبرو شد و با رفتن از لیگ ‌های اروپایی به لیگ عربی جایگاه ثابتش را در تیم ملی از دست داد.
 
حال سرمربی تیم ملی در مسابقه با گوام از یک زوج جدید و آینده دار در خط حمله تیم ملی استفاده کرد.
 
مهدی طارمی و سردارآزمون هردو مهاجم جوان کشورمان در این مسابقه دو گل زدند و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و فوتبال دوستان ایرانی را امیدوار کردند که بعد از مدت‌ها دایی و هاشمیان در تیم ملی جانشین پیدا شود.
 
مهدی طارمی مهاجم باشگاه پرسپولیس که توسط علی دایی به پرسپولیس آورده شد خیلی زود در این تیم پیشرفت کرد
 
و به مرد اول خط حمله پرسپولیسی‌ها تبدیل شد.
 
این مهاجم بوشهری تیم ملی متولد سال 1371 است و به جزء پرسپولیس سابقه بازی در ایرانجوان بوشهر و شاهین بوشهر را دارد.
 
طارمی نخستین بار 26 اردیبهشت امسال به تیم ملی دعوت شد و در یک بازی دوستانه برابر ازبکستان نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد. طارمی در سومین بازی ملی‌اش برابر گوام اولین گل ملی‌ خود را به ثمر رساند.
 
طارمی مجاور خط حمله در مسابقه ایران و گوام ، سردار آزمون دیگر بازیکن جوان تیم ملی بود که او هم بازی درخشانی داشت و مثل طارمی دو گل زد.
 
سردارآزمون که در این مسابقه یازدهمین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد موفق شد هفتمین گل ملی‌اش را هم به ثمر برساند.یک آماری خوب برای مهاجم گنبدکاووسی کشورمان.
 
آزمون که تا سه سال پیش در تیم سپاهان حضور داشت به یکباره از این تیم به روسیه رفت و به عضویت تیم ربین کازان این کشور درآمد.
 
آزمون که متولد سال 1373 است با این انتقال در فوتبال کشورمان شناخته شد زیرا در تیم سپاهان هیچ بازی ای انجام نداده بود.
 
کی‌روش در بازی با گوام که البته نمی‌تواند محک جدی‌ برای سنجش بازیکنان تیم ملی باشد از زوج این دو نفر در خط حمله جواب گرفت و هر دو توانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند.

طارمی مهاجمی تکنیکی و سرعتی است و آزمون یک مهاجم چارچوب شناس و سرزن با خصوصیاتی تقریبا شبیه علی دایی است . همین ویژگی باعث شد تا آزمون را در سن 20سالگی با علی دایی مقایسه کنند.
 
اگر این دو مهاجم پیشرفتی که در سال‌های اخیر داشتند را ادامه دهند به نطر می‌رسد با توجه به سن و سال کمی که دارند بتوانند جای علی دایی و وحید هاشمیان را در تیم ملی پر کنند و سال‌های زیادی در خط حمله کشورمان حضور داشته باشند.
 
انتهای پیام/8399 https://www.asrehamoon.ir/vdciwvay.t1apq2bcct.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما