تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
بیشترین عامل ابتلا به تب بدون نشانه های موضعی ویروسها هستند كه درگیری آنها در فصول مختلف سال متفاوتند .
ویروس ها عامل اصلی تب بدون نشانه هستند
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، دكتر اسماعیل صادقی فوق تخصص عفونی كودكان گفت: تب بدون نشانه های موضعی به تبی اطلاق می شود كه درجه حرارت بدن 38.4 درجه سانتی گراد تایید و به مدت 10روز یا كمتر به طول انجامد كه در این نوع بیماری حال عمومی فرد خوب و از نظر تغذیه بدون هیچ مشكلی است. 
 
وی بیان داشت : فرد مبتلا به این تب در معاینه فیزیكی نشانه ای كه توضیح دهنده تب باشد نداشته و آزمایش ادرار نیز منفی است. 
 
این متخصص كودكان ادامه داد : بیشترین عامل ابتلا به تب بدون نشانه های موضعی ویروسها هستند كه درگیری آنها در فصول مختلف سال متفاوتند . 
 
وی فصول شایع ایجاد این بیماری را بهار و تابستان خواند و گفت : در مواردی برخی از باكتری ها نیز عامل ایجاد این بیماری هستند . 
 
وی تصریح كرد : تب بدون نشانه بیماری است كه خود به خود محدود شده و با طی كردن دوره بهبود می یابد. 
 
صادقی اظهار داشت : علتهای ویروسی این بیماری نیازی به درمان نداشته و با تب بر درجه حرارت بدن بیمار كاهش می یابد ولی در صورتی كه مشخص شود عاملی به جز ویروس دارد باید نوع درمان معین شود . 
 
این فوق تخصص عفونی كودكان یادآور شد : این بیماری شیوع بالایی ندارد و  4.5درصد كودكانی كه به علت تب به پزشك مراجعه می كنند به تب بدون نشانه های موضعی مبتلا هستند . 
 
وی ادامه داد : تب بدون نشانه های موضعی به عنوان تشخیص اولیه پزشك را از افتادن در دام تشخیص های اختصاصی و انجام تست های غیر ضروری بر حذر داشته  و دست وی را در ارزیابی درست باز می گذارد . 
 
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcew78f.jh8ewi9bbj.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما