تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - آمریکا:

تیم ایران با یک مدال نقره،دو برنز و سه سهمیه المپیک چهارم شد

در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد تیم ملی کشورمان با کسب سه مدال و سه سهمیه المپیک با سه پله سقوط نسب یه سال گذشته به مقام چهارم رسید.
تیم ایران با یک مدال نقره،دو برنز و سه سهمیه المپیک چهارم شد
به گزارش سرویس ورزشی عصر هامون، رقابت های روز سوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی با برگزاری دیدار های مسابقات وزن 85 کیلو گرم در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا به پایان رسید که حبیب اخلاقی نماینده کشورمان به مدال برنز این دوره از رقابت های رسید و تیم ایران نیز در مجموع رده بندی تیمی با سه پله سقوط نسبت به سال گذشته با کسب یک مدال نقره و دو برنز و بدون مدال طلا چهارم شد.

بر این اساس نماینده وزن 85 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم  تا دقایقی دیگر مقابل آمانالی آتایف از ترکمنستان به روی تشک خواهد رفت. اخلاقی در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برنده مبارزه میان جاوید حمزاتوف از بلاروس و جردن رابرت هولم از آمریکا خواهد رفت. در این وزن 42 کشتی گیر حضور دارند.
 
تاکنون مسابقات 7 وزن از 8 وزن رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان برگزار شده است که تیم ایران توسط قاسم رضایی و یوسف قادریان در اوزان 98 و 80 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شده و سعید عبدولی نیز در وزن 75 کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی سومین سهمیه المپیک را برای کشورمان به دست آورده است.

اخلاقی گام نخست را محکم برداشت

بر این اساس نماینده وزن 85 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه مقتدرانه 9 بر صفر آمانالی آتایف از ترکمنستان را شکست دهد. اخلاقی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف جاوید حمزاتوف از بلاروس خواهد رفت.

اخلاقی راهی یک چهارم نهایی شد

اخلاقی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل جاوید حمزاتوف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید و راهی دیدار یک چهارم نهایی شد.
 
شکست نمونوی از فرانسه قهرمان جهان در سال 2014 میلادی مقابل آساکالوف از ازبکستان از حوادث دور مقدماتی وزن 85 کیلوگرم است.

اخلاقی کشتی برده را باخت

اخلاقی در این مرحله مقابل رستم آساکالوف قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی از ازبکستان  قرار گرفت و در حالی که با نتیجه 7 بر صفر پیش بود در یک غافلگیری با اجرای فن کمر حریف به پل رفت و در نهایت با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد.آساکالوف حریف فرانسوی خود را نیز با اجرای فن کمر ضربه فنی کرد.
 وی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش به دیدار نهایی باشد.

اخلاقی به گروه شانس مجدد رفت

اخلاقی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رستم آساکولوف ازبکستانی قهرمان بازی های آسیایی 2015 و قهرمان آسیا در حالی با نتیجه 7 بر صفر پیش بود در یک لحظه غافلگیری ضربه فنی شد و با توجه به حضور کشتی گیر ازبک در دیدار فینال اخلاقی به گروه بازنده ها رفت.وی در این مرحله ابتدا با کشتی گیر اتریش مبارزه و در صورت برتری برای کسب مدال برنز با هیتانبی از فنلاند می رود.

اخلاقی ضمن کسب سهمیه المپیک به رده بندی رسید

 با توجه به حضور کشتی گیر ازبک در دیدار فینال اخلاقی به گروه بازنده ها رفت.وی در این مرحله با شکست 7 بر صفر  آمر هروستانویچ از اتریش ضمن کسب سهمیه المپیک 2016 راهی دیدار رده بندی شد. حریف اخلاقی در این مسابقه هیتانبی از فنلاند است.

ایران با سه پله سقوط چهارم جهان شد

 تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و قهرمان سال گذشته رقابتهای جهانی نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با سه پله سقوط پس از تیم های روسیه،آذربایجان و اوکراین به مقام چهارم جهان رسید.
به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران از مجموع شش سهمیه در رقابت های جهانی آمریکا توسط قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم و حبیب اله اخلاقی در وزن 85 کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب کرد.برای کسب سهمیه در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم سه مسابقه گزینشی دیگر پیش روی تیم ایران قرار دارد.

اخلاقی صاحب گردن آویز برنز شد


اخلاقی در دیدار رده بندی با شکست 5 بر صفر رامی هیتانمی از فنلاند صاحب گردن آویز برنز شد. حبیب اخلاقی فرنگی کار اندیمشکی کشورمان پیش از این در رقابت های جهانی سال 2009 روی سکوی سوم جهان قرار گرفته بود.
سامان طهماسبی کشتی گیر ایرانی الاصل تیم کشتی فرنگی آذربایجان نیز همچون اخلاقی به مدال برنز رسید و تعداد مدال های جهانی خود را به عدد 5 یعنی 3 مدال برنز و دو نقره رساند.

رده بندی انفرادی وزن 85 کیلو گرم به شرح زیر است:
 
1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- رستم آساکالوف (ازبکستان) 3- حبیب الله اخلاقی (ایران) و سامان طهماسبی (آذربایجان) 5- رامی هیتانمی (فنلاند) و تاماش لورینچ (مجارستان)

رده بندی انفرادی و تیمی مشخص شد
 
در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد نفرات اول تا پنجم اوزان 59، 66، 75، 85، 98 و 130 کیلوگرم یعنی هز وزن 6 کشتی گیر موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل شدند که  تیم ایران تنها در سه وزن 75، 85 و 98 کیلو گرم توسط سعید عبدولی،حبیب اله اخلاقی و قاسم رضایی موفق به گرفتن سهمیه شد و در سایر اوزان باید دلخوش به رقابت های کسب سهمیه پیش رو باشد.حمید سوریان،مهدی زیدوند،افشین بیابانگرد و مهدی علیاری در اوزان 59 ، 66، 71 و 130 کیلو گرم بدون مدال از دور رقابت های کنار رفتند و یوسف قادریان در وزن غیر المپیکی یعنی 80 کیلو گرم به مدال برنز رسید.

همچنین تیم ملی ایران در این دوره از زقابت های نتوانست از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و بدون مدال طلا با کسب یک مدال نقره و دو برنز و با 31 امتیاز در مکان چهارم دنیا قرار گرفت.تیم آذربایجان که سال گذشته چهارم شده بود با یک مدال طلا،یک نقره و یک برنز با 39 امتیاز دوم شد.اوکراینی ها هم با یک مدال طلا،یک نقره و دو برنز و با 35 امتیاز به مقام سوم رسیدند.

*رده‌بندی انفرادی 8 وزن رقابت های جهانی در رشته فرنگی به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- روشن بایراموف (آذربایجان)‌ 3- وون چول یو (کره‌جنوبی) و لمات کبیسپایف (قزاقستان) 5- آرسن ارالی‌یف (قرقیزستان) و سوسلان دائوروف (بلاروس)... حمید سوریان به دلیل دیسکالیفه شدن جایگاهی تصاحب نکرد
66 کیلوگرم:1- فرانک استابلر (آلمان) 2- ریو هانسو (کره‌جنوبی)‌ 3- آرتم سورکوف (روسیه) و داوور استفانک (صربستان) 5- میگران آرتونیان (ارمستان) و طارق عزیز (الجزایر)... 34- مهدی زیدوند (ایران)
71 کیلوگرم:1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- آرمن واردانیان (اوکراین) 3- آدام کوراک (روسیه) و زکریا (سوئیس) 5- تسمیر بردیف (بلاروس) و ماتیاس ماش (آلمان)... 14- افشین بیابانگرد (ایران)
75 کیلوگرم:1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- مارک مادسن (دانمارک) 3- اندرو بسیک (آمریکا) و دژان کارتیکوف (قزقستان) 5- سعید عبدولی (ایران) و الوین مورس‌ علی‌یف (آذربایجان)
80 کیلوگرم:1- سلجوق سبی (ترکیه) 2- ویکتار ساسونوسکی (بلاروس) 3- یوسف قادریان (ایران) و لاشا گوبادزه (گرجستان) 5- آسخات دیلموخامدوف (قزاقستان) و صمت شیرداکوف (قرقیزستان)
85 کیلوگرم:1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- رستم آساکالوف (ازبکستان) 3- حبیب الله اخلاقی (ایران) و سامان طهماسبی (آذربایجان) 5- رامی هیتانمی (فنلاند) و تاماش لورینچ (مجارستان)
98 کیلوگرم:1- آرتور آلکسانیان (ارمنستان) 2- قاسم رضایی (ایران) 3- اسلام ماگومدوف (روسیه) و دیمیتری تیمچنکو (اوکراین) 5- الیس گوری (بلغارستان) و آلین آلکسوک سیوراریو (رومانی)
130 کیلوگرم:1- میجان لوپز نونز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- بلال ماخوف (روسیه) و آلکساندر چرنیتسکی (اوکراین) 5- رابرت اسمیت (آمریکا) و صباح شریعتی (آذربایجان)... 26- مهدی علیاری (ایران)

همچنین  ده تیم برتر این رقابت ها نیز به شرح زیر می باشد:1- روسیه 46 امتیاز 2- آذربایجان 39 امتیاز 3- اوکراین 35 امتیاز 4- ایران 31 امتیاز 5- قزاقستان 23 امتیاز 6- بلاروس 21 امتیاز 7- آلمان 20 امتیاز 8- قرقیزستان 20 امتیاز 9- ترکیه 20 امتیاز 10- کوبا 19 امتیاز 
انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcizzay.t1a5q2bcct.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما