تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
همزمان با انتشار لیست موافقان تصویب برجام در مجلس نام چندتن از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز در بین موافقان مشاهده می شود.
رای نمایندگان استان به برجام چه بود؟ مثبت یا منفی اقدامی که در تاریخ خواهد ماند!
به گزارش خبرنگار سیاسی عصرهامون، اگرچه چند روزی از تصویب برجام در مجلس می گذرد اما هنوز نمایندگان استان رسما اعلام نکرده اند که به آن رای موافق و یا مخالف داده اند.
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، با این وجود برخی برجام را سند افتخار و برخی دیگر از آن به عنوان فاجعه ای برای کشور یاد می کنند اما آنچه مشخص است هیچکدام از این دو گروه در استان رسما اعلام نمیکنند که کدام یک به برجام رای موافق یا مخالف داده اند از طرفی برخی از این نماندگان نتیجه را ارجاع به ریاست مجلس می دهند و می گویند؛ از آقای لاریجانی جویا شوید.

این درحالی است که در روز رای گیری نمایندگان مجلس با تقاضای رای‌گیری علنی در خصوص کلیات طرح برجام مخالفت کردند.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح رای گیری و پس از بیان نظرات موافقان و مخالفان طرح اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام تقاضای رای‌گیری کلیات این طرح با ورقه و انتشار اسامی رای‌دهندگان را داشتند که بر اساس آیین‌نامه اگر ۱۰ نفر از نمایندگان چنین تقاضایی داشته باشند، رئیس موظف است این تقاضا را به رای نمایندگان برساند و اگر به تصویب برسد، رای‌گیری از نمایندگان علنی خواهد بود و اسامی در روزنامه‌ها منتشر می‌شود.که بر این اساس هیئت رئیسه این تقاضا را به رای بهارستان نشینان گذاشت وکلای ملت با ۷۰ رای موافق و ۱۴۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

با این وجود هنوز نماینده ای از استان سیستان و بلوچستان رسما اعلام نکرده است که به برجام چه رایی داده است و در این خصوص برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که رای دهندگان مثبت به برجام با اعتقاد به عملشان می بایست با گردنی افراشته به انتشار نامشان اظهار بالندگی کنند و از طرفی اگر این تصمیم به ضرر انقلاب ، مردم و کشور باشد پرداخت هزینه های ناشی از آن کمترین مطالبه ملت بزرگ ایران از نمایندگانشان است.

اما آنچه از تصاویر منتشر شده در صحن علنی مجلس بروی خروجی خبرگزاری ها با توجه به سنت دو و چهار نشان دادن نمایندگان در رد و یا تائید مطلبی که باب شده است، تصویر نماینده سراوان از میان نمایندگان استان به خوبی قابل مشاهده تر است. از طرفی لیست 100 نفره منتشر شده توسط یکی از رسانه ها نشان میدهد علاوه بر هدایت الله میر مرادزهی، ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان، سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان و پشنگ ریگی نماینده مردم خاش به برجام رای مثبت داده اند و این رسانه مدعی شده در صورت اعتراض هریک از این 100 نفر چنانچه نماینده ای نامش در لیست هست اما به طرح رای منفی داده، امکان ویرایش لیست پس از ارسال تکذیبیه یا تماس وجود دارد که هیچ یک از نمایندگان استان بر این لیست اعتراضی نداشته اند و تا کنون تغییری در آن ایجاد نشده است.
برخی شنیده ها در محافل سیاسی استان حکایت از آن دارد تنها یک نماینده مجلس از سیستان و بلوچستان به برجام رای منفی داده است. با این وجود مردم استان در لحظات قضاوت در آینده ای نزدیک، با آگاهی بیشتری نسبت به افراد به اتخاذ موضع می پردازند و این اقدام آنها در تاریخ خواهد ماند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchxxnq.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

حمیدرضا
من شنیدم خانم عالی هم موافق بودن؟؟؟
نماینده که مخالف بوده حتما شهریاریه دیگه، امان از دست این باقر حسینی معلوم نیست کدوم وریه