تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری مسابقه رالی در روز اربعین با واکنش های زیادی از سوی مردم و مسئولین روبرو شد.
مدیر ورزش و جوانان: بنده از برگزاری مسابقه بی اطلاعم/ رئیس فراکسیون ورزش مجلس: برگزاری مسابقات ورزشی بدون هماهنگی مدیر کل امکان ندارد
مدیر ورزش و جوانان: بنده از برگزاری مسابقه بی اطلاعم/ رئیس فراکسیون ورزش مجلس: برگزاری مسابقات ورزشی بدون هماهنگی مدیر کل امکان ندارد
به گزارش خبرنگار ورزشی عصر هامون، چهارشنبه 11 آذر ماه همزمان با اربعین حسینی بود که مسابقات رالی سیستان و بلوچستان در سایه بی اطلاعی مسئولین استان و هیاهوی کف و سوت تماشاچیان پایان تلخی برای اتومبیلرانان به همراه داشت چرا که فوت مریم رضوانی اتومبیلران تهرانی سندی بر بی توجهی مدیر کل تربیت بدنی سیستان و بلوچستان شد.

برگزاری مسابقه در شب اربعین جای تامل دارد
محمد گمرکی زاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زاهدان پس از این حادثه ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری این مسابقه و گلایه از رفتار مسئولان ورزش استان، گفته بود که بر اساس نامه رسمی اداره کل ورزش و جوانان به فرمانداری تاریخ برگزاری قهرمانی رالی آزاد کویر زاهدان ۱۰ دی‌ماه امسال پیش‌بینی‌شده بود که تصمیم به برگزاری این رقابت‌ها به فاصله یک ماه زودتر آن‌هم بدون هیچ هماهنگی و بسیج امکانات امدادی جای بسی تأمل و بررسی دارد.
از سوی دیگر برگزاری این رقابت‌ها هم‌زمان با شب اربعین حسینی و درحالی‌که شیعیان جهان اسلام در سوگ سالار و سرور شهیدان نشسته بودند نیز خود موجب ایجاد موجی از اعتراض نهادهای مذهبی  و مردمی در این راستا و به عملکرد این اداره کل شد.

مدیر ورزش و جوانان: بنده اطلاعی از برگزاری مسابقه نداشتم
پس از این حادثه مدیر کل تربیت بدنی سیستان و بلوچستان در بیانیه ای اعلام کرد که اين مسابقه از طرف اداره كل ورزش و جوانان برگزار نشده و اداره كل ورزش و جوانان هيچ نقشي در اين رابطه نداشته است.
این ادعای مدیر کل تربیت بدنی سیستان و بلوچستان در حالی بود که وی در مصاحبه خود پیش از روز پایانی مسابقات با مهر مدعی شد این مسابقات طبق برنامه‌ریزی‌ به بهترین شکل ممکن برگزار شد و در پایان نفرات برتر معرفی و هدایای خود را دریافت کردند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس: برگزاری مسابقات ورزشی بدون هماهنگی مدیر کل ورزش و جوانان امکان ندارد
در تماسی که پایگاه خبری عصر هامون با رئیس و اعضاء فراکسیون ورزش مجلس داشت، مقداد نجف نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون های ورزشی باید در این خصوص پیگیری کنند چرا که برگزاری این گونه مسابقات باید با هماهنگی فدراسیون های مربوطه و تربیت بدنی استان برگزار شود.
وی ادامه داد: این که این گونه مسابقات بدون هماهنگی مدیر کل ورزش و جوانان صورت گیرد امکان ندارد.
رحمت‌الله نوروزی عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز در این باره گفت: اظهار بی اطلاعی در عدم برگزاری این مسابقه از سوی مدیر ورزش و جوانان جای تامل و ضعف است چرا که این گونه مسابقات باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده دولت در استان و مسئول تربیت بدنی و وزارت ورزش صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این مورد را به صورت جدی پیگیری می کنم، ادامه داد: مدیر ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد چرا که این مسابقات باید با مجوز و هماهنگی برگزار شود.
حسین گروسی عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس نیز افزود: بنده در این خصوص از طریق فدراسیون اتومبیلرانی موضوع را پیگیری می کنم.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbwfbz.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما