تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دلگان گفت: با توجه به افزایش جمعیت جلگه چاه هاشم نیاز به توسعه ، بازسازی شبکه آبرسانی و مخازن بزرگتری برای جلگه نیاز است.
مردمان این دیار با مشقت فراوان آب آشامیدنی خود را تامین می کنند/ با توجه به افزایش جمعیت به توسعه شبکه آبرسانی و مخازن بزرگتری برای جلگه نیاز است
مردمان این دیار با مشقت فراوان آب آشامیدنی خود را تامین می کنند/ با توجه به افزایش جمعیت به توسعه شبکه آبرسانی و مخازن بزرگتری برای جلگه نیاز است

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از دلگان پرس، بخش جلگه چاه هاشم با ۸۰۰ خانوار در ۶۵ کیلومتری جنوبغرب شهرستان دلگان قرار دارد، مردم این بخش از ۵ سال قبل با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند بطوریکه براساس تماسی که مردم بخش جلگه با خبرنگار ما داشته و اعلام کرده اند که بعضی از خانه ها در طول ۲۴ ساعت شبانه روز آب لوله کشی ندارند و آب آشامیدنی مورد نیاز را از خانه های همسایه و یا از موتور پمپ هایی که با شهر فاصله دارند و یا با خودروهای خود تامین می کنند.

جلگه چاه هاشم بهترین سفره های زیر زمینی آب را دارد

درحالیکه جلگه چاه هاشم بهترین سفره های زیر زمینی آب را دارد و مردمان این دیار به سختی و مشقت فراوان آب آشامیدنی خود را فراهم می کنند.

غفور بامری یکی از اهالی جلگه چاه هاشم به خبرنگار ما گفت: ما تا ۴ سال قبل آب آشامیدنی خود را از لوله کشی سطح شهر استفاده می کردیم ولی از ۴ سال قبل در طول شبانه روز ۳ ساعت آب هست و بعد از آن قطع می شود، فقط آب آشامیدنی نیست انسان برای بقیه مصارف هم نیاز به آب دارد ولی ما برای تامین همان آب آشامیدنی هم با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: این آب لوله کشی هم که ۴ ساعت هست یا آخر شب موقع استراحت می آید و یا اینکه اینقدر فشار آب داخل لوله کم است که به سختی احتیاجات ما را فراهم می کند.

ما بر روی گنجی از آب زندگی می کنیم

بامری با اشاره به اینکه جلگه چاه هاشم سرشار از سفره های زیر زمینی است، اضاف کرد: ما بر روی گنجی از آب زندگی می کنیم ولی این گنج را از ما گرفته اند یا آن را به ما نمی دهند.

آب آشامیدنی خود را از خانه های همسایه تامین می کنیم

یکی دیگر از شهروندان جلگه به خبرنگار دلگان پرس گفت: دلمان خوش است که منازلمان آب لوله کشی دارد و در مرکز بخش زندگی می کنیم اما آب برای خوردن نداریم، آب آشامیدنی خود را از خانه های همسایه که درون حیاط منزلشان چاه حفر کرده اند تامین می کنیم.

وی افزود: آب آشامیدنی تامین از خانه همسایه تامین می شود مکافات و بدبختی ما برای استحمام است که به موتور پمپ ها می رویم، که بعضی از مواقع صاحبان موتور پمپ ها این اجازه را به ما نمی دهند.

 مسئول ایستگاه آب لوله کشی جلگه چاه هاشم گفت: با افزایش جمعیت مشکلات قطعی آب هم شروع شده است

شهباز بامری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: من یک نیروی جز در آب و فاضلاب روستایی هستم، چند سالی می شود که با کمبود آب آشامیدنی و قطعی های مکرر در شبکه لوله کشی آب مواجه هستیم، من اطلاع رسانی کرده ام.

وی افزود: شبکه آبرسانی جلگه در سال ۷۵ برای ۲۰۰ خانوار طراحی شده بود و جوابگوی ده سال جلگه بوده است ولی با افزایش جمعیت در بخش جلگه چاه هاشم مشکلات قطعی و کمبود آب آشامیدنی هم شروع شده است.

مسئول ایستگاه آب لوله کشی جلگه چاه هاشم با اشاره به اینکه انشعاب های غیر مجاز هم دلیل دیگر این قطعی های مکرر است، ادامه داد: بعضی از محله ها یکسال آب نداشته اند که با حفر چاله و نصب لوله های بزرگتر مشکل آنها برطرف شد ولی این حالت یک مسکن برای درد را داشت و برای رفع اساسی آن مسئولان به فکر یک چاره اساسی باشند.

خدابخش فقیر شاهی بخشدار جلگه چاه هاشم در این خصوص اظهار داشت: من از یک ماه قبل که به عنوان بخشدار جلگه معرفی شده ام این موضوع آب لوله کشی را در اولویت کاری خود قرار داده ام، پیگیری هایی را از طریق اداره آب و فاضلاب روستایی انجام داده ام که این معضل برطرف شود.

با توجه به افزایش جمعیت نیاز به توسعه ، بازسازی شبکه آبرسانی و مخازن بزرگتری برای جلگه نیاز است

محمد بامری مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دلگان به خبرنگار دلگان پرس گفت: با توجه به افزایش جمعیت جلگه چاه هاشم نیاز به توسعه ، بازسازی شبکه آبرسانی و مخازن بزرگتری برای جلگه نیاز است، برای این امر ۲ مخازن طراحی شده که با راه اندازی آنها،مخازن قبلی آب از مدار خارج می شود.

وی دوری مسیر موتورخانه و چاه آبرسانی تا مخزن آب در جلگه را یکی دیگر از معضلات شبکه آبرسانی جلگه دانست و تصریح کرد: مشکلی دیگری که وجود دارد این است که مخازن ها جوابگو نیستند، بطوریکه مخازن در ارتفاع پایینتری نسبت به جلگه طراحی و نصب شده اند که با فشاری کمی آب به داخل لوله ها سرازیر می شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: با تخصیص و تامین اعتبار تا پایان امسال شبکه آبرسانی جدید جلگه راه اندازی می شود.

 انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdci5pav.t1au52bcct.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما