تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
خشکسالی هامون در حالی به هفده سال میرسد که با نیمروز شهرستانی در حال خاموشی روبرو هستیم.
نیمروز شهرستانی رو به خاموشی/ نیاز به اقتصادی مبتنی بر بی آبی و عملی شدن اقتصادمقاومتی داریم
نیمروز شهرستانی رو به خاموشی/ نیاز به اقتصادی مبتنی بر بی آبی و عملی شدن اقتصادمقاومتی داریم
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از خبرنیمروز،‌ سالهای مدیدی است که هامون تفتیده دیگر با بوی خاک مانوس گشته و نام تالار بین المللی هامون را فقط در نقشه ها یدک می کشد.
اقتصاد مردم سیستان که مبتنی بر کشاورزی، صیادی و صنایع جانبی آن بود جدای از آبی که که کم و بیش در نهرها جاری می شود از میان رفته و بحران بیکاری بر سر مردم سنگینی می کند.
روستاها غیر از بافت های سنتی جمعیتی در حال از دست دادن نیروهای کاری هستند که روزی بانوان پر توان تولید در سیستان بوده اند.
افزایش مراکز ترک اعتیاد در روستاها و تبلیغات وسیع این مراکز زنگ خطری است برای مسئولین و فعالان اجتماعی که باید برنامه ویژه ای در این مناطق پیاده کنند.
در این میان باید به سمت اقتصاد بدون آب پیش برویم، انتظار کشیدن و امروز و فردا کردن راه بجایی نخواهد برد باید از ظرفیت موجود و مهم نیروی کار ارزان در سیستان استفاده کرد و برای توسعه این خطه ولایت مدار تلاش زیادی کرد.
صنایع کوچک و زود بازده و تبین و اجرای اقتصادمقاومتی از راهکارهای مهم اقتصاد بدون آب است که جز با حمایت مسئولین امکان پذیر نیست.
افزایش سرقت، اعتیاد به مواد مخدر و بزهکاری در سیستان ناشی از فقر و اقتصاد ضعیف و خشکسالی است و باید با پدیده خشکسالی که نزدیک به دو دهه از زمان میگذرد از چند منظر مورد بررسی قرار داد.
افزایش بازارچه های مرزی، اقتصادمقاومتی و ایجاد کارخانجات در کنار آسیب شناسی اجتماعی در سیستان در اولویت اول کاری مسئولین قرار گیرد.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcizzav.t1azv2bcct.html
منبع : خبرنیمروز
نام شما
آدرس ايميل شما