تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۳
سلطانعلی میر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه "از حماسه تا حماسه" از برنامه های خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس گفت.
گفتمانم گفتمان رهبری است/ اولویت اصلی بنده نگاه ویژه به حوزه جوانان است/ نماینده مجلس باید فراتر از نگاه های قومی و مذهبی گام بردارد
سلطانعلی میر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه از حماسه تا حماسه عصرهامون که به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود ضمن گفتگو با خبرنگاران این پایگاه خبری از برنامه های خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اینگونه گفت: عشق و علاقه به نظام سال 59 ما را به مناطق جنگی کشاند جنگ شروع شد به همراه تعدادی از دانش آموزان راهی مناطق جنگی شدیم از جمله سردار شهید میر حسینی بر این عهد و پیمان هم باقی ماندیم تا سال 65 که نهایتش به این منتهی شد که بسیاری از دوستانمان شهید شدند و من هم در کنار ایشان مجروح شدم.
وی با بیان اینکه بعد از جنگ هم به خدمت در مسولیت های مختلف ادامه دادم گفت: بعد از جنگ هم به عنوان معاون سیاسی سپاه استان مشغول به کار شدم.
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همین نگاه تکلیفی وارد وزارت کشور شدم و به عنوان مدیر کل سیاسی و انتخابات در استان سیستان و بلوچستان عهده دار مسئولیت شدم.
میر بیان داشت: در حال حاضر نیز در دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه و مدرس مشخص خدمت به جوانان این جامعه هستم.
 
پیشنهاد همکاران از سه دستگاه و علاقه به خدمت رسانی بنده را به عرصه انتخابات کشاند
 سلطانعلی میر با بیان اینکه نگاه من  اعتقادی و تکلیفی بوده است، گفت: من در سه دستگاه اجرایی کار کردم مجموعه نظامی،وزارت کشور و دانشگاه هم تجارب مدیریتی داشتم و هم تجارب فکری اندیشه ای و مطالعات زیادی نیز در این زمینه انجام دادم.
وی در پاسخ به دلیل حضور خود در انتخابات اشاره کرد و گفت: دوستانی از هر سه مجموعه چه ایثارگران چه دوستان اجرایی در وزارت کشور و دانشگاهیان و خود بنده هم این توانمندی را در دیده و می بینم که قادرم در کنارم مردم باشم و در عرصه مجلس شورای اسلامی هم خالصانه خدمت کنم.

داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دلیل حضور خود در عرصه انتخابات گفت: برای بنده مهم همان اعتقاد و تکلیف است به انضمام اینکه با آن اعتقاد و تکلیف می شود این تجارب مدیریتی را ضمیمه کرد.
وی ادامه داد: نکته بعدی این است که برخی نارسایی ها را در استان می دیدم نگرش و نقصان هایی که باعث رنجش مردم زاهدان و سیستان و بلوچستان می شود.
 
پیرو گفتمان رهبری هستم
سلطانعلی میر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای یک نیاز و ضرورت اجتماعی وارد گود شده است ادامه داد: بعضا افرادی که به عنوان نماینده به مجلس فرستادیم نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند و من این خلا را می دیدم و می بینم.
میر گفت: احساس می کنم کف شهر ما هم حتی نیاز به یک گفتمان جدید دارد اندیشه ای نو و چه بسا برخی رویکرد های گذشته باید اصلاح شود.
معاون سابق استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: من همان آدم ساله های 57 و 58 و بچه شلمچه ام نگاهم و افتخارم به همان سالهاست و با آن رویکرد منتهی با ابزار و ظرفیت هایی که باید بروز و ظهور پیدا کند راهی عرصه انتخاب مردم شده ام.
میر با بیان اینکه فراتر از اصولگرایی و اصلاح طلبی فکر می کند گفت: گرچه خود من تعریفی که از اصولگرایی دارم اصول، معیار و شاخص است نه یک جمع محدود من هر کسی را که آن اصول و معیارها و خطوط قرمز ما را مد نظر قرار بدهد اصولگرا می دانم.
 
در منظومه یک حزب یا جریان خاص حرکت نمی کنم
میر ضمن تاکید بر اینکه پیرو گفتمان رهبری است اظهار کرد: نباید قواعد اصولگرایی را در یک حزب خلاصه کنیم این مسلما صحیح نیست، من تابع خط رهبری هستم آن روزی که خودم را شناختم و توانستم در جامعه بروز کنم این حرف را زدم و امروز هم همین را می گویم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه فکری من فراتر از یک جریان و حزب است.
وی ادامه داد: تفکرم با اصولگرا ها همراه تر است منتها عرض کردم در منظومه یک حزب خاص فکر نمی کنم.
وی در پاسخ به اولویت های کاری و برنامه های انتخاباتی برای برون رفت کلان شهر زاهدان از مشکلات پیش رو نیز گفت: آنچه که مد نظرم است آسایش براساس نیاز و ضرورت جامعه بوده هیچ مطالبه فردی و شخصی هم در این خصوص ندارم.
 
باید به مشکلات اقتصادی مردم استان توجه بیشتری شود
سلطانعلی میر ادامه داد: معتقدم که مردم ما مطالباتی دارند چه در عرصه استانی، کشوری در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حوزهای کلان کشور هم این مطالبات بر زمین مانده ای دارند اما آن چه که بیشتر برای بنده حایز اهمیت است و براساس رویکرد مقام معظم رهبری و مسائل اقتصادی است که باید دنبال شود و از مهمترین نکاتی است که به هر حال باید مد نظر قرار بگیرد.
 
گفتمان سیاسی حاکم بر شهر زاهدان را نمی پسندم/ به شایسته سالاری اعتقاد دارم
داوطلب نمایندگی در مجلس دهم با بیان اینکه نوع گفتمان حاکم بر شهر زاهدان را از منظر سیاسی نمی پذیرد اذعان داشت: اینکه ما شرایطی را فراهم کنیم یک فضای دو قطبی به وجود بیاید یک نفر از آن طرف مطرح شود و یک نفر از این طرف مناسب فضای اجتماعی نیست و عملا چیزی به نام دموکراسی تحقق پیدا نمی کند.
سلطانعلی میر ادامه داد: من معتقد به شایسته سالاری هستم معتقد به این هستم که همه اندیشه ها و کارهای نو در معرض نمایش گذاشته شود و آزادانه مردم انتخاب کنند من با هر دو طیف و جریان حرف ها را زدم که بگذارند تفکرات نیروها و اندیشه ها ی جدید بیایند و این ها قادر باشند بر اساس شرایط و نیاز جامعه کار را انجام دهند از یک نوع گسست فکری و اندیشه ای در استان رنج  می برم.
 
نماینده باید فراتر از نگاه های قومی و مذهبی گام بردارد
وی ادامه داد: من معتقدم که باید نگاهی فراتر از این مجموعه های بسته و محدود ایجاد شود و یک نگاه کلان و استراتژیک باشد یک نماینده مجلس هم باید همین ظرفیت و قابلیت را داشته باشد فراتر از قوم و قبیله و مذهب و جریان و اندیشه یک مجموعه خاص گام بردارد.
این نامزد انتخابات دهم در ادامه افزود: نماینده مجلس نماینده همه مردم است نماینده یک مجموعه یا یک مذهب یا یک قوم و قبیله نیست این تفکر باید ایجاد شود که مجموعه نمایندگان باید از منافع کلان استان دفاع کنند اما من معتقدم که در طول این 37 سال به آن شکل کار در استان انجام نشده است.
وی بیان داشت: ظرفیت و فضای لازم برای ورود نیروها و با تفکر جدید به عرصه انتخابات فراهم نبوده است و باید این فضا فراهم شود من معتقدم که نیاز به گفتمان جدید و رویکرد جدید داریم.
 
یکی از دلایل عدم تصویب منطقه آزاد عدم انسجام نمایندگان بود/ مطالبات بر زمین مانده مردم نیاز به پیگیری ویژه دارد
سلطانعلی میر یکی از دلایل عدم تصویب منطقه آزاد سیستان عدم انسجام و هماهنگی نمایندگان استان دانست و گفت: نمایندگان استان در این ماجرا آن طوری که باید و شاید حضور پیدا نکردند.
وی مهم ترین اولویت کاری خود را مطالبات بر زمین مانده مردم دانست و گفت: مسئله گاز که درخواست جدی مردم استان است و یا پروژه راه اهن که آمده و و روند اجرایی آن کند است و ده ها مطالبه دیگر مردم که هدف بنده سامان دادن به این طرح و پروژه ها است.
 
نماینده باید خود را مدیون مردم بداند
سلطانعلی میر با بیان اینکه برخی از نمایندگان استان خود را مدیون مردم نمی دانند گفت: همین رویه باعث شده که نمایندگان کمتر پیگیر مسائل و مشکلات استان باشند.
این داوطلب نمایندگی مجلس ادامه داد: نماینده باید در کنار مردم باشد و ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه داشته باشند.
وی با انتقاد از سیستم اجرایی استان گفت: مردم مطالباتی را از دستگاه اجرایی در سطح استان و سطح کلان دارند اما وقتی نگاه های خاص حزبی حاکم می شود قادر نیست که آن مشلات جامعه را ان طور که باید و شاید حل و فصل کند، من معتقدم که افرادی که می خواهند از خارج استان به این استان ورود پیدا کنند نگاهشان و ظرفیت فکری شان بالاتر از حزب و جناح و جریان باشد.
سلطانعلی میر گفت: بنده 20 سال است در دانشگاه مشغول تدریس هستم یکی از دلیل ورود من به حوزه انتخابات همین مسئله اشتغالزایی جوانان بود انقلاب ما انقلاب جوانان بود در همه عرصه های انقلابی جوانان نقش اصلی را داشته اند.
 
جوانان جوان ترین استان کشور مورد بی مهری قرار گرفته اند
وی با بیان اینکه پویایی، نشاط و شادابی جامعه را نسل جوان ایجاد کرده اما متاسفانه این جمله ممکن است جالب نباشد که بگویم بیکارترین قشر و بخش جامعه که مورد توجه قرار نمی گیرد و حتی مورد توجه هم قرار نمی گیرد جوانان هستند ما در همین زاهدان بالاترین نرخ بیکاری را داریم و در هر خانه ای چندین بیکار با تحصیلات عالیه زندگی می کنند.
 
اولویت اصلی بنده نگاه ویژه به نسل جوان است
میر اولویت اصلی خود را نگاه ویژه به جوانان و جوان گرایی دانست و بیان کرد: بنده از عمق جان و قلب به این معتقدم قشر جوان، قشر مظلوم جامعه هستند که ظرفیت بسیار بالایی است ما اگر در برنامه های توسعه اقتصادی مان و برنامه های مد نظر و پیشروی مان قادر باشیم تغییر ایجاد کنیم باید به نسل جوان میدان داده و اجازه بروز و ظهور داده شود.

 
باید زمینه واگذاری مسئولیت ها به جوانان فراهم شود
سلطانعلی میر با بیان اینکه نماینده باید مطالبه گر حقوق مردم باشد گفت: من معتقدم که در واگذاری مسئولیت ها و ایجاد اشتغال و ظرفیت نسل جوان باید این فرصت و زمینه را فراهم کنیم روزی هم که برای ثبت نام رفتم با جمعی از نسل جوان رفتم با این نسل زندگی کردم و یکی از افتخارات خودم را این می دانم که در کنار نسل جوان مشغول تدریس هستم.
داوطلب نمایندگی در مجلس دهم  خود را کاندیدای محرومین جامعه معرفی کرد و گفت: شعار اصلی من حمایت از محرومین و  مستضعفین  است و رنگم رنگ خداست، برای دگرگونی و تغییر آمده ایم و با رویکرد و گفتمان جدید برای ایجاد همدلی و همگرایی بیشتر در استان پا به عرصه رقابت گذاشته ام.
 
انتهای پیام/ 7250
  https://www.asrehamoon.ir/vdcdzs0j.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما