تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان گفت: دنیای غرب مسأله‌ زن را براى خود در ميدانهاى مختلف به‌ صورت يک سرمايه و يک وسيله‌ سوداگرى درآورده است.
با پیروی از سیره حضرت زهرا (س) وابسته‌ به خاندان اهل بیت (ع) شويم/ مساله زن برای غربی ها بصورت یک مساله سوداگری است
با پیروی از سیره حضرت زهرا (س) وابسته‌ به خاندان اهل بیت (ع) شويم/ مساله زن برای غربی ها بصورت یک مساله سوداگری است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  دلگان پرس، به روایتی 13 جمادی الاول سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) است، حضرت فاطمه زهرا (س) که الگوي کامل زن از منظر اسلام است و الگوئي بي بديل و جامع تمام اوصاف و فضائل اخلاقی است. زندگي حضرت فاطمه‏ ‏زهرا (س)، اگر چه اندک و کوتاه بود و بنا به روایات به حدود بيست سال بيشتر طول نکشيد، اما اين زندگی، براي جهاد، سخنرانی و دفاع از نبوت، امامت و نظام اسلامي دريای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهايت هم شهادت است. اين، زندگي جهادي فاطمه‏ ‏زهرا (س) است که بسيار عظيم و فوق ‏العاده و حقيقتا بي ‏نظير است و يقينا در ذهن بشر يک نقطه‏ درخشان و استثنايی است و اسلام، فاطمه زهرا (س) آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتي را به عنوان نمونه و اسوه‏ کامل یک زن مسلمان معرفي می کند.
با پیروی از سیره حضرت زهرا (س) وابسته‌ به خاندان اهل بیت (ع) شويم
حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری کارشناس مذهبی و معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان در گفتگو با خبرنگار ما به ذکر فضائل حضرت زهرا (س) و الگو گیری زنان مسلمان از ایشان پرداخت و اظهار کرد: درباره فضایل و مقام حضرت فاطمه زهرا (س) با عنایت به آموزه های قرآنی سوره کوثر که اختصاص  به آن حضرت دارد و خداوند متعال در این سوره فرمود: "انّا اعطيناك الكوثر" مژده‌ خلقت حضرت زهرا را به پيامبر اكرم (ص) داد كه تأويل آن حضرت زهرا (س) است و در واقع کوثر به معنای خیر کثیر است درحقيقت مجمع همه‌ خيراتى است كه روز به‌ روز از سرچشمه‌ دين نبوى، بر همه‌ بشريت و بر همه‌ خلايق فرو مى‌ريزد.
وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام خيلى‌ از دشمنان پیامبر سعى كردند آن خیر کثیر را پنهان کنند، افزود: اما نتوانستند و در حقیقت آن چیزی که خیر و سرچشمه خوبی ها برای بشریت است قابل پنهان شدن و کتمان نیست که بشر بتواند آن را انجام دهد و در حقیقت نور خدا همیشه بر روی زمین ظاهر است.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان با تاکید بر اینکه وظیفه دینی و شرعی ما مسلمانان این است که خودمان را به اين مركز نور نزديک كنيم، بیان کرد: نزديک شدن به مركز نور، لازمه و خاصيتش نورانى شدن است و این کار با عمل امکان دارد نه با محبت خالی، در واقع عمل همان ولايت، ايمان و اعتقاد عمیق به مکتب حضرت زهرا (س) است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید با عمل صحیح و پیروی از سیره حضرت زهرا وابسته‌ به خاندان اهل بیت (ع) بشويم، پس اين‌طور نيست كه قنبرِ درِ خانه‌ على (ع) شدن و "سلمان منّا اهل‌البيت" شدن برای ما با سخن گفتن كار آسانى باشد و اين فقط با ادعا به دست نمى‌آيد بلکه با عمل صحیح، گذشت در زندگی، ايثار و اخلاق حسنه بدست می آید و این کار فقط با الگو پذیری از خاندان رسالت امکان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری با اشاره به اینکه از دیگر فضایل حضرت فاطمه زهرا (س) يازده خورشيد فروزان امامت را که از ذریه ایشان است می توان نام برد، بیان کرد: آن حضرت مايه‌ بقاى نام و ياد مكتب و معارف پيامبر گرامی اسلام است، از نسل حضرت فاطمه (س) يازده امام خورشيد فروزان، که بشر را با معارف‌ اسلامى هدایت نمودند و اسلام را زنده و  قرآن را تبيين كردند.
مساله زن برای غربی ها بصورت یک وسیله سوداگری است
وی به شخصیت حقیقی زن مسلمان اشاره و تاکید کرد: امروزه در دنيا و در رسانه‌هاى استکبار جهانی، در طول سالهاى متمادى كسانى كه نه براى زن، نه براى جنس انسان و نه براى كرامتهاى انسانى جز در محاسبه‌ با مادیان دنیوی ارزشى قائل نيستند مسأله‌ زن را هم براى خودشان در ميدانهاى مختلف به‌ صورت يک سرمايه و يک وسيله‌ سوداگرى درآورده اند و روى آن بحث، فرهنگ‌سازى غربی و تبليغ مى‌كنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت دلگان خاطر نشان کرد: در چنين شرايطى که در دنیای غرب حاکم است، جا دارد زن مسلمان با تامل در مفاهيم اسلامى، ارزش گذاري هاى اسلامى و با دقت در خطوطى كه  نظام اسلامى براى پيشرفت زنان پيش‌بينى شده است، هويّت خود را بازيابى كند و با تاسی از سیره حضرت زهرا (س) و خاندان اهل بیت (ع)  جایگاه و هویت اصیل اسلامی خویش را حفظ کند.
 
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcfjmdc.w6d01agiiw.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما