تاریخ انتشار :شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
7 روز از تعطیلات نوروز سال 1395 در میان اتفاقات تلخ و شیرین گذشت به طوری که برخی صدر نشین اخبار کشور قرار گرفت.
از انتقادات ناشیانه علیه صدا و سیما تا فرش قرمز پاکستانی ها زیر پای روحانی برای استراتژی امنیت در سیستان و بلوچستان
از انتقادات ناشیانه علیه صدا و سیما تا فرش قرمز پاکستانی ها زیر پای روحانی برای استراتژی امنیت در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، سال 1395 با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»آغاز شد تا آرزوهای بزرگ فراروی ایران با اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی دست یافتنی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، فرمودند: سالی که شروع شد -سال ۹۵- هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال. بنابراین امیدواریم که ان‌شاءالله سال ۹۵ به برکت حضرت زهرا سال مبارکی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی‌های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره‌مند شویم.
اولین روز فرودین ماه با شادی مردم سیستان و بلوچستان همراه بود بارش های متعدد باران در جنوب استان و سیراب شدن رودخانه زابل بر اثر
بارندگی اخیر باعث جاری شدن سیل در دریاچه هامون شد و بار دیگر لبخند را میهمان مردم استان کرد.
از شیطنت های چهارشنبه سوری و مجروحیت سه تن از شهروندان و بازار داغ شایعات انفجار در چابهار که بگذریم از بی احتیاطی و تصادف هولناک سه خودرو در شمال سیستان و بلوچستان در نخستین روز های فروردین ماه که سبب شد 5 تن از شهروندان جان خود را از دست دهند نمی توان گذشت. بی احتیاطی یک راننده سبب شد تا سه خودرو در محور شمال استان با هم برخورد و خانواده های بسیاری داغدار شوند.
 
انتشار افزایش 20 درصدی گردشگران نوروزی به سرزمین ناشناخته از سوی روابط عمومی میراث فرهنگی سبب شد تا باب امیدی در مردم استان باز شود و چابهار را جذاب ترین مقصد مسافران کند.
از سوی دیگر کاهش 25 درصدی تلفات جاده ای در جنوب استان خبری بود که سرهنگ کوروسی رییس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان داده و گفته بود که این آمار میزان تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
با این حال سیستان و بلوچستان در حال گذران بهترین روزهای خود بود که به یکباره یک طراحی هدفمند و ناشیانه علیه مدیران صدا و سیما آرامش مردم استان را بر هم زد، انتشار شایعه ای مبنی بر «لباس بلوچی استاندار در یک مصاحبه تلویزیونی سانسور شد،» شاید عجیب ترین شایعه اولین روز های فروردین ماه بود تا به واسطه برخی عاملان دست به دست بچرخد و روز های مردم استان را ناخوش کند. عاملان انتشار این خبر که به گفته برخی از آگاهان استان سیستان و بلوچستان وابستگی آنها به طیفی خاص عیان است خط و مشی خود را از پایتخت و خبرگزاری می گیرند که سردمدار حمله به رسانه ملی است. هر چند این شایعه سرانجام با پاسخ مدیر صدا و سیما پایان یافت.
نشریه خط حزب الله در جدیدترین شماره خود تصویری از دیدار اسماعیل ملازهی پدر شهید عمر ملازهی از شهرستان نیک شهر با رهبر انقلاب منتشر کرده است؛ عمر ملازهی یکی از شهدای اهل‌سنت و رزمنده گروه مقتدر «نبویون» بود. او آذرماه 94 و در جریان نبرد با داعش در سوریه به شهادت رسیده است. 
 
با این حال هفتمین روز تعطیلات نوروزی با سفر رئیس جمهور و هیات 60 نفر به پاکستان همراه شد تا شاید تعلل در اجرای توافقنامه امنیتی ایران و پاکستان پایان یابد. 
انتهای پیام/9031
https://www.asrehamoon.ir/vdcdkf0j.yt0s56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما