تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۱
کانال زه کش نیمروز به عنوان مشکلی حل نشده کماکان در پیچ و خم تدبیر مسئولین می چرخد.
کانال زه کشی که سالهاست در پیچ و خم تدبیر دولتمردان می چرخد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از خبرنیمروز،کانال زه کش سالهاست میهمان مردم نیمروز شده است و امروزه در حال تبدیل شدن به یک فاجعه زیست محیطی است.
رهاسازی فاضلاب شهری زابل به زه کش شهرستان نیمروز که متاسفانه با بی مسئولیتی ادارات ذیربط  نسبت به سلامت مردم نیمروز مواجه شده است و مردم در کنار تحمل الودگی هوا باید سلامت و جان آنها را نیز به خطر بیفتد.
این کانال محلی برای دفن زباله های مردم، شهرداری و دهیاری ها شده است و ادامه این روند آینده ای بسیار نگران کننده برای ساکنان همجوار با کانال زه کش رقم خواهد زد.
کودکانی که تنها تفریح و سرگرمی و پر کردن اوقات فراغتشان که آن هم جای بحث و گفتگو دارد آب بازی کردن در فاضلابی شده است که محلی برای تجمع سگ ها است؟!
صفر سارانی شهروند نیمروزی با اشاره به رها سازی فاضلاب شهری در کانال زه کش تصریح کرد: مردم از نظر زیست محیطی و بهداشتی در معرض ابتلا به بیماریهای گوناگون از طریق پشه و مگس و سایر حشرات موذی قرار می گیرند.
وی افزود: با گذشت غریب 10 ماه از انتصاب  فرماندار جدید نیمروز حتی برنامه پاکسازی این زهکش نیز صوت نگرفته است.
در حالی که فرماندار اسبق نیمروز با ارائه گزارش به استانداری برای تصویب طرح جامع پوشش قرار دادن برای این کانال را مطرح کرده بود امروز با گذشت یک سال این خواسته به خاطره تبدیل شده است.
حسین چشک از ساکنان روستای دهنو در مجاورت کانال زه کش با اشاره به مشکلات بهداشتی ناشی از این کانال بیان کرد: بوی تعفن و آلودگی محیطی مشکلات بسیار زیادی را برای کودکان و مردم بخصوص در روستای دهنو ایجاد کرده است و با سفر خانم ابتکارخواهان حل این مشکل هستیم.
شهروند نیمروزی بیان کرد: رهاسازی فاضلاب به‌عنوان یک معضل جدی زیبایی و بهداشت شهر را به خطر انداخته و شهروندان نیز به شدت از این موضوع نگران هستند.
وی از فرماندار نیمروز خواست به صورت ویژه و با دعوت از بانوی سبز با دریافت بودجه و هر برنامه ای دیگر به این مشکل چند ساله خاتمه داده شود.
حمید صیادی دانشجوی نیمروزی با تاکید برعزم مردم برای حل این مشکل تاکید کرد: اگر مسئولین توانایی روشن کردن دستگاه های تخلیه زه کش فاضلاب را ندارد ما مردم نیمروز آماده ایم تا به این اداره با پول یارانه خود کمک کنیم تا شما این تخلیله خانه را روشن کنید تا جوانان و فرزندان ما اولا کوچ نکند و دوما به بیماری مبتلا نشوند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdchw-n6.23nkzdftt2.html
منبع : خبرنیمروز
نام شما
آدرس ايميل شما