تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
علماء اهل سنت سیستان و بلوچستان ارادت و تبعیت از رهبری توام با آمریکا ستیزی را وجه افتراق عالم سنی انقلابی و غیر انقلابی دانستند.
دشمنی انگلیسی ها و آمریکایی ها با ملت شریف ایران ذاتیست/ فاصله گرفتن از آرمان های امام خداحافظی با استقلال کشور است/ پیروی از رهبری نظام از وی
به گزارش عصر هامون به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ همواره علماء و روحانیت اهل سنت سیستان و بلوچستان سعی بر این داشته اند تا در مسیری قدم بردارند که از طریق انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل فاصله نگیرند و این مطلب را به عنوان سبک زندگی خود برای آیندگان به میراث گذاشته اند.
در پی بیانات دیروز مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) مبنی بر آمریکا ستیزی و انقلابی گری جمعی از علماء و بزرگان اهل سنت در بیاناتی جداگانه مباحث مطرح شده توسط رهبری عظیم الشان انقلاب را تایید و تصدیق کردند.
امام جمعه اهل سنت سراوان: اعتماد به آمریکا جز خسارت، حقارت و پشیمانی هیچ  ثمره ای ندارد
امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با سنت نیوز با تسلیت ایام سوگواری ملت ایران برای امام فقید و شهداء ۱۵ خرداد سال۴۲ پیرامون ثمره اعتماد به آمریکا اظهار داشت: اعتماد به آمریکا جز خسارت، حقارت و پشیمانی هیچ  ثمره ای ندارد.
مولوی عبد الصمد ساداتی در ادامه افزود: تاریخ و وقایع کنونی گواه این مطلب هستند که دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ذاتیست و هیچگاه و به هیچ وجه ای دست از این دشمنی بر نمی دارد.
مولوی ساداتی با اشاره به این که سابقه انگلیسی ها و آمریکایی ها در ایران ننگین است ابراز داشت: انگلیس و آمریکا هر دو بد خواه ایران و ایرانی بوده اند و تاریخ این مطلب را در حافظه خود به وفور دارد و تایید می نماید.
امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به بیانات دیروز رهبری انقلاب در حرم امام راحل عنوان داشت: همگان بدانند که بیانات دیروز رهبری در حرم امام راحل روشنگری بود و هر کس از این هشدار های جدی و واقعی رهبری غفلت نماید ضرر کرده است.
امام جمعه اهل سنت چابهار: مسئولین کشور اگر استقلال و پیشرفت میخواهند می بایست از مسیر امام منحرف نشوند
مولوی عبد الرحمن ترنج زر امام جمعه اهل سنت چابهار در گفت و گو با سنت نیوز ضمن تسلیت ایام رحلت امام و قیام پانزدهم خرداد در خصوص جایگاه  استقلال در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از دولت های غربی اظهار داشت: خدا را شاکریم که بعد از خمینی کبیر کسی زعامت ملت را بر عهده گرفته است که دائما در فکر استقلال، عزت و عظمت مسلمین است و لحظه ای از فلسطین عزیز غافل نمی شود.
امام جمعه اهل سنت چابهار در ادامه با توصیه به مسئولین کشور بر تعهد بر حفظ استقلال کشور عنوان داشت: مسئولین کشور اگر میخواهند استقلال، عزت، عظمت و پیشرفت روز افزون برای کشور عائد و حاصل گردد می بایست از مکر دشمنان این  نظام الهی غافل نشوند و از مسیر امام راحل و رهبری حاضر لحظه ای غفلت ننمایند.
امام جمعه اهل سنت خاش: یک مولوی انقلابی از تابعیت از رهبری خارج نمی شود
مولوی عبد الستار حسین زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفتگو با سنت نیوز با بیان تسلیت به مناسبت رحلت امام و ایام قیام پانزدهم خرداد در خصوص ویژگی های یک مولوی انقلابی اظهار داشت: همانطور که همه در ایران می بایست روحیه انقلابی گری را داشته باشند روحانیت اهل سنت نیز در این راستا می بایست ملاک هایی را به عنوان شاخص انقلابی گری رعایت نماید و از آن جمله پیروی از رهبری نظام می باشد.
مولوی حسین زهی در ادامه با بیان لزوم تلاش برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری تلاش برای تحقق آرمان های انقلاب است که مورد تایید و تاکید رهبری نظام نیز می باشد.
وی در ادامه افزود: رعایت تقوا در همه زمینه ها و قیام بر علیه هجمه سنگین فرهنگی که بر کشور وارد شده است دو خصوصیت مهم دیگر یک عالم دینی و یک مولوی انقلابی است.
مولوی حسین زهی با بیان کید و مکر بی حد و حصر آمریکا و انگلیس بر علیه ملت شریف ایران عنوان داشت: رابطه با آمریکا را در یک جمله کوتاه و مختصر می توان به یک اشتباه استراتژیک تعبیر کرد که نه به منفعت ماست و نه به مصلحت ماست.
 
انتهای خبر /0720 https://www.asrehamoon.ir/vdceew8v.jh8npi9bbj.html
منبع : سنت نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما