تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
آمریکا و شرکایش همواره به مردم جهان اینگونه القاء شده است که ایران به عنوان یک کشور جنگ طلب به دنبال ساخت سلاح هسته ای بوده و ما در برجام جلوی آن را گرفتیم.
«برجام» و دروغی که ادامه دارد!
به گزارش عصرهامون، «جان برنان» روز جمعه در اجلاس سالانه «همایش امنیتی اسپن» در بخش کوتاهی از اظهاراتش که بیشتر بر موضوع سوریه متمرکز شده بود به موضوع ایران و توافق هسته‌ای نیز پرداخت.

رئیس سازمان سیا در اجلاس امنیتی «اسپن» با تمجید از عملکرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، گفت: واشنگتن در یک سال باقیمانده تا انتخابات به دقت اوضاع ایران را تحت نظر خواهد داشت.

برنان در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای تغییری در لحن و اقدامات ایران ایجاد کرده یا نه؟ گفت: «تصور می‌کنم این (توافق هسته‌ای) کار درستی بود که انجام شد، چراکه جلوی پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای آنها را گرفت. این کار، رئیس‌جمهور روحانی را هم که از دید ما بین عناصر فعال در ایران فردی بسیار میانه‌روتر به شمار می‌آید، تقویت کرد. او باید دستاوردهای بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه‌روها رقابت وجود دارد».
رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا درباره آقای روحانی گفت: «اما خوب به نظرم روحانی نشان داده علاقه‌مند است ایران را به جامعه ملل بازگرداند. نگرانی من این است که بسیاری از ایرانی‌ها انتظار داشتند با آزاد شدن دارایی‌های این کشور، پول به زندگی آنها سرازیر شود اما خب این مساله زمان می‌برد».

پیشتر نیز باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در جمع فارغ التحصیلان دانشکده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرده بود که «ما به خاطر مذاکره با ایران و اعمال تحریم های قوی به توافقی رسیدیم که مانع از دستیابی ایران به بمب هسته ای می شود و ما این کار را بدون شلیک حتی یک گلوله انجام دادیم. ما این کار را نه با جنگ بلکه با دیپلماسی انجام دادیم»

در هر حال اما این سخنان حرف تازه ای نیست و بارها در طول مذاکرات و پس از آن از طرف آمریکایی ها و امپراطوری رسانه ای نظام سلطه مکرراً این اظهارات به جامعه پمپاژ و به مردم جهان اینگونه القاء شده است که ایران به عنوان یک کشور جنگ طلب به دنبال ساخت سلاح هسته ای بوده و ما در برجام جلوی آن را گرفتیم.
علی ای حال به سبک فیلم های هالیوودی بازهم این آمریکایی ها بودند که ناجی مردم دنیا شدند و این بار به کمک امپراطوری رسانه آنها ناجی مردم دنیا شدند به دلیل آنچه که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای عنوان می کنند!

از افاضات غربی ها که گذر کنیم آنچه اما ملموس تر اینکه «برجام» نه تنها در عرصه اقتصادی و گشایش های حاصل از رفع تحریم ها  تقریبا هیچ دستاوردی نداشته، بلکه پذیرش آن، تنها ایران را در جایگاه متهمی که توسط آمریکا و شرکایش پیش تر به دنیا معرفی می شد، تثبت کرد.

اما آنچه این روزها در زندگی مردم قابل لمس تر از همیشه است اینکه نتیجه عملی برجام واقعا چه دستاوردی برای مردم داشته است!

برجام علی رغم اینکه در حوزه رفع تحریم ها تقریبا هیچ دستاوردی نداشته، حتی اگر یک دستاورد داشت و آن پذیرش دروغ های گفته شده توسط غربی ها و پایان دادن به آن بود می توانست قابل احترام باشد.


انتهای پیام// 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcdjj0j.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما