تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
مولوی سید علی قریشی گفت: متاسفانه برخی عناصر اهل سنت نما اما وابسته به خارج از کشور خدمات نظام را زیر سوال می برند و با دروغ پردازی قصد مظلوم نمایی و توطئه را دارند.
در نظام جمهوری اسلامی آزادی مذهبی حاکم است/ اهل سنت در هر جا که خواسته اند شعائر خود را بدون مانع اقامه کرده اند
به گزارش عصر هامون به نقل از سنت نیوز، انقلاب اسلامی ایران پدیده ای ژرف و عمیق بود که به معنای واقعی کلمه انقلاب، جهان و منطقه را منقلب و دگرگون ساخت.
اما بیش از همه این ملت شریف ایران بود که با پوشش اسلام، ظاهری نو را تجربه و رخداد های جدیدی را رقم زد و باعث شگفتی سایر ملل شد به نحوی که اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب در ایران ضرب المثل دوستان و سبب اندوه دشمنان شده است.
در این خصوص مولوی سید علی قریشی امام جمعه اهل سنت فنوج در گفت و گو با سنت نیوز اظهار داشت: ایران اسلامی بعد از انقلاب با پیشرفت های چشم گیری مواجه شد.
وی افزود: جامعه اهل سنت نیز به برکت انقلاب توانست قامت راست کند و با توسعه مدارس و مکاتب حوزوی افراد بی سواد جامعه را با آموزش و تربیت صحیح به نیروهایی فهیم و کارشناس برای نظام تبدیل نماید.
مولوی قریشی با اشاره به توسعه و گسترش مدارس علمیه اهل سنت و برپایی نمازهای جمعه متعدد توسط اهل سنت در شهر ها و حتی روستا های مختلف اظهار داشت: به برکت انقلاب، معدود مدارس علمیه در سطح استان پیشرفت های باور نکردنی ای کرده و امروز دیگر به وفور مدرسه علمیه و مکتب خانه اهل سنت موجود است.
امام جمعه اهل سنت فنوج با اشاره با این خدمات نظام در پاسخ به شایعاتی که بر جلوگیری نظام از فعالیت های اهل سنت دلالت دارد عنوان داشت: متاسفانه برخی عناصر اهل سنت نما اما وابسته به خارج از کشور خدمات نظام را زیر سوال می برند و با دروغ پردازی قصد مظلوم نمایی و توطئه را دارند.
مولوی قریشی در ادامه افزود: اگر نظام قصد مانع تراشی برای اهل سنت را داشت چرا در این سی و اندی سال اجازه این همه فعالیت را به اهل سنت داده است؟ آیا همین مطلب دال بر عدم دخالت نظام دراشاعه  شعائر مذهبی ندارد؟
مولوی سید علی قریشی با بیان این مطلب که بر فرض هم که اگر مواردی هم باشد که بنا بر مصلحت جلوی برخی اقدامات گرفته شده باشد اظهار داشت: آیا این قدر نشناسی نیست که به خاطر یک یا دو مورد احتمالی که جلو کاری گرفته شده باشد کل خدمات نظام را به چالش بکشیم.
مولوی قریشی با اشاره به وضعیت نا بسامان اهل سنت در پیش از انقلاب ابراز داشت: یادمان نمی رود دورانی را که اهل سنت در خفقان بودند و هیچ گونه آزادی مذهبی در ایران وجود نداشت؛ امروز باید همه اهل سنت خود را مدیون انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند.
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcj88eo.uqeavzsffu.html
منبع : سنت نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما