تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
عربستان مدعی شد آمادگی دارد برای ایرانیان مقیم اروپا روادید حج صادر کند.
اعلام آمادگی عربستان به منظور صدور روادید حج برای ایرانیان/ افتتاح سه دفتر در مکه برای ارائه خدمات به ایرانی ها
به گزارش عصرهامون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع در وزارت حج سعودی مدعی شد پس از انعطاف ناپذیری دولت ایران برای اعزام حجاج، عربستان مانعی بر سر صدور روادید حج برای ایرانیان مقیم اروپا از طریق شرکت های گردشگری معتبر نمی بیند.
 
این منبع در گفتگو با روزنامه الوطن اعلام کرد: شماری از ایرانی های مقیم خارج که تمایل به شرکت در مراسم حج داشته اند، با ثبت نام در شرکت های گردشگری مستقر در کشورهای اروپایی درخواست دریافت روادید کرده اند.
 
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: عربستان مانعی بر سر صدور روادید برای ایرانیان مقیم اروپا به منظور شرکت در حج سال 1437 هجری نمی بیند و تمامی اقدامات لازم برای این مسأله در نظر گرفته شده است.

الوطن در ادامه به نقل از اسامه نقلی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عربستان نوشت: هر گونه صدور مجوزی برای افراد متمایل به شرکت در فریضه حج خارج از ایران و یا هر کشوری دیگر، مختص وزارت حج و عمره است.
 
الوطن در ادامه به نقل از این منبع سعودی مدعی شد: بزودی سه دفتر در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم خارج از ایران- چه آنهایی که مقیم اروپا هستند و یا آنهایی که در آمریکا و یا دیگر مناطق جهان مستقر هستند- افتتاح خواهد شد.
 
وی همچنین تصریح کرد: در تمامی موسم های حج حدود 10 تا 12 دفتر برای ارائه خدمات میدانی به حجاج ایرانی افتتاح می شود.
 
این منبع همچنین اعلام کرد: حجاج ایرانی مقیم خارج، حضورشان در مراسم حج از طریق شرکت های گردشگری معتبر که در کنار فعالیت های سیاحتی،  در صدور روادید حج و عمره فعالیت دارند، انجام خواهد شد.
 
وزارت حج عربستان 28 مه (8 خرداد) مدعی شد: هیئت ایرانی بدون امضای توافقی نهایی برای تعیین شرایط حج امسال، عربستان را ترک کرد.
 
وزارت حج عربستان مدعی شد: حج و زیارت ایران با خودداری از امضای توافق برای برگزاری مراسم حج، در برابر خدا و ملت ایران مسئول و پاسخگو خواهد بود.
 
ادعای وزارت حج عربستان در حالی مطرح شد که مقامات کشورمان اعلام کردند این طرف سعودی بود که با مانع تراشی، از انجام مراسم حج ایرانی ها جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/1833
https://www.asrehamoon.ir/vdcfjmdc.w6dejagiiw.html
منبع : روزنامه الوطن
نام شما
آدرس ايميل شما