تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۸
نشست مودتی علمای شیعه و سنی در مسجد جامع اهل سنت علی ابن ابیطالب شهرستان میرجاوه با حضور طلاب،علمای حوزه علمیه اهل سنت و علمای شیعه برگزارشد .
نشست علمای شیعه و سنی تیری در قلب دشمنان اسلام است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ مولوی عبدالغنی دهانی درمراسم نشست مودت علمای شیعه و سنی با اشاره به این مطلب که نشست علما اعم از سنی و شیعه تیری است در قلب دشمنان اسلام، اظهار کرد:  الفت و مهربانی بین علما نعمت بسیار ارزشمندی است و این نعمت را باید قدر بدانیم و ادامه بدهیم، فقها و بزرگان اهل سنت معتقد به اتحاد و مودت در بین شیعه و سنی هستند .

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه آل عمران افزود: شرط عشق به خدا و رسیدن به عشق الهی پیروی و اطاعت از پیامبر بزرگوار اسلام است. 

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان با اشاره به این که امروزه در سرتاسر جهان اسلام مدعیان زیادی وجود دارند که ادعای محبت به پیامبر بزرگوار اسلام را دارند خاطر نشان کرد: عشق به پیامبر باید آگاهانه و از روی علم باشد، اما اگر از روی نادانی و جهل باشد در این راه جنایات بزرگی را رقم خواهد زد، افراد نادان و گمراه به نام اسلام و به نام عشق به پیامبر اسلام،  جنایات شنیعی را مرتکب می شوند .

وی حادثه تروریستی اخیر مرز میرجاوه را ناشی از جهل و نادانی دانست و گفت : هفته گذشته مرزبانان بی گناه هنگ مرزی میرجاوه به دلیل وجود تفکر افراطی سلفی درگروهک های مزدوران استکبار به شهادت رسیدند، کتب مذهبی و منابع دینی اهل سنت هیچ شباهتی و به تفکر عاملان این جنایت ندارد.

وی تصریح کرد : علمای شیعه و سنی از تفاسیر آیات قرآن، گفتار پیامبر و احادیث مطالب مذهبی دینی را استخراج و به آنها عمل می کنند اما آن علاقه و عشقی که بر اساس نادانی و شنیده ها باشد نتایجی جز جنایت نخواهد داشت. آن افرادی که  کور کورانه و از روی جهل به دنبال دین هستند  با ورود در بین مردم مسلمان و جامعه اسلامی مرتکب جنایاتی همچون ویرانی شهرها کشتار کودکان و زنان و افراد بیگناه می شوند، این افراد در کشور های اسلامی زن ها را به بردگی و اسارت برده و به فروش گذاشتند کودکان بی گناه و علما را سر بریدند ، مساجد را به آتش کشیدند در هیچ جایی از منابع و کتب دین اسلام  این گونه کارهای شنیع و کثیفی مطرح نشده است .

وی با اشاره به آیات قرآن اذعان کرد : خشنودی خداوند متعال در پیروی و اطاعت از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است و در غیر این صورت راهی جز گمراهی در پیش ندارد، برخی از گرو های سلفی تند رو به خاطر دریافت کمترین مقدار پول دست به کشتار و جنایت در بین جامعه اسلامی می زنند .

وی در پایان گفت : علمای شیعه و سنی باید بیش از پیش به دنبال وحت و اتحاد باشند، راه نفوذ و ورود اعتقادات افراطی باید بسته شود تا جامعه اسلامی رو به تعالی و آرمان های پیامبر بزرگوار و پیروان راستین آن حضرت باشد .

انتهای پیام /4941

https://www.asrehamoon.ir/vdcjvyeh.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما