تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
برداشت توت از سطح باغات شهرستان میرجاوه از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواسط خرداد ادامه دارد.
برداشت توت از سطح باغات دهستان لادیز
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز، برداشت توت بسته به شرایط آب و هوایی منطقه از اواخر فروردین در سطح باغات شهرستان میرجاوه آغاز شده و تا اواسط خرداد ادامه دارد، این میوه معمولا ۴۵ روز بعد از عید می رسد و حدود ۳۰ تا ۴۰ روز بار دارد.
محسن ریگی یکی از باغداران لادیز می گوید: میوه توت جزء میوه های روز به حساب می آید و باید صبح زود به بازار فروش رسانده شود، برای گرفتن توت حداقل سه نفر نیاز است که دونفر سر چادر توت را می گیرند . ونفر سوم برای تکان دادن شاخه های توت به بالای درخت می رود.
وی افزود: میوه توت به صورت تازه خوری و فروش در بازارهای مصرف و یا به صورت خشک استفاده می شود و قرار دادن میوه توت سفید زیر آفتاب همان شیوه سنتی مرسومی می باشد که با اندکی اختلاف در حالات مختلف انجام می شود.
توت سفيد سرشار از املاح معدني، تانن، مواد چربي و ويتامين‌هاي  A  و C است. جوشانده پوست خشك شاخه‌هاي جوان و تازه درخت اين ميوه، ملين و روان‌كننده است. مواد غذايي توت سفيد وقتي جذب بدن مي‌شود كه صبح ناشتا يا عصر در فاصله غذايي ظهر و شام يعني درست زماني كه معده خالي است، مصرف شود. ميوه توت چه خشك و چه تازه دوست كبد و طحال است.
ریگی ادامه داد:اکثر مواقع میوه توت سفید را می تکانند تا زحمت تمیز کردن زمین باغات را به خود ندهند. در این مواقع هر اندازه محصول شیرین تر باشد، کیفیتش بیشتر افت می کند، این میوه هزار دانه با وجود اینکه طعم شیرینی دارد اما به دلیل کم کالری بودن، مصرف آن نه تنها برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند توصیه می شود بلکه برای کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند نیز هیچگونه ضرری ندارد.
توت دارای مواد معدنی، گلوکز و ماده قندی و ویتامین های گروه A و C است که در رفع خستگی ناشی از فعالیت های فکری مفید است و خشک شده این میوه نیز با اینکه شیرین است اما خوردن آن برای مبتلایان به مرض قند ضرر ندارد و از آنجا که قند موجود در آن با وجود نیرو بخش بودن، سبب چاقی نمی شود، مبتلایان به چاقی هم می توانند بدون ترس آن را بخورند.
 




انتهای پیام/4941 https://www.asrehamoon.ir/vdcguu9y.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما