تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
​فرمانده سپاه سلمان در اجتماع بزرگ بسیجیان زاهدان؛

بسیج حافظ انقلاب اسلامی است/ تفکر بسیجی قوم و مذهب نمی شناسد

فرمانده سپاه سلمان با بیان اینکه تفکر بسیجی شیعه و سنی نمی شناسد،گفت: خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شیعه و سنی کرمانشاه از اولویت نیروهای انقلابی است.
بسیج حافظ انقلاب اسلامی است/ تفکر بسیجی قوم و مذهب نمی شناسد
 به گزارش عصرهامون، سردار حسین معروفی، صبح امروز در همایش "شکوه مقاومت" که به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با حضور هزاران بسیجی شیعه و سنی از اقشار مختلف در مصلی قدس زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما بسیجیان رهبر معظم انقلاب با تأسی از بسیجیان دوران امام خمینی(ره) با همان انگیزه و ایده و برای دفاع از انقلاب، ارزش‌های اسلامی، حق و حقیقت و مظلومین گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب آماده جانفشانی هستیم.
وی در ادامه و با تاکید بر اینکه نشانه بارز یک بسیجی کامل در شخصیت حاج قاسم سلیمانی قابل مشاهده است، بیان کرد: ایشان امروز یک الگوی بسیجی کامل برای تمام انسان‌های آزاده جهان محسوب می‌شوند، آنچه امروز بسیجیان خلق می‌کنند در ادامه مسیر رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
سردار معروفی بسیج را برگرفته از حکومت علوی، پیام وحی و نهضت سرخ عاشورای حسینی دانست وخاطر نشان کرد: کسانی که در این مکتب زندگی می‌کنند هیچگاه بن‌بستی برای خود تعریف نمی‌کنند چون مکتب اسلام و اهل بیت(ص) بن‌بستی نمی‌شناسد. در این مکتب خودباوری جایگزین خودباختگی می‌شود و به معنای واقعی کلمه می‌توان گفت مکتب اسلام، مکتب شرف و عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت است.

استحکام درونی، بصیرت و اخلاص در عمل باید در وجود بسیجیان نهادینه شود
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بسیج صرفاً یک نیروی نظامی نبوده و یک آرمان بزرگ محسوب می‌شود، افزود:  بسیای از انسان‌ها چون آرمان‌گرا هستند و از ارزش‌های اسلامی و انسانی دفاع می‌کنند، بسیجی بالقوه محسوب می‌شوند هر چند در بسیج پرونده‌ای نداشته باشند،  آنها برایشان آرمان مهم است.
وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به عنوان یک بسیجی انقلابی این مسیر را طی کنیم و به هدفمان که برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) برسیم باید سه موضوع؛ استحکام درونی، بصیرت و اخلاص در عمل را در وجودمان نهادینه کنیم.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در خصوص استحکامات درونی اظهار داشت: "استحکام درونی" به‌معنای تقوای عملی و توکل واقعی به‌خداوند متعال می باشد، کسی که به خدا توکل کند از غیر‌خدا نمی‌ترسد؛ خودباوری ناشی از توکل به خداوند یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده که جایگزین خودباختگی دوران طاغوت شده است.
وی ادامه داد: اخلاق و رفتار اسلامی، مردم‌داری و مردم‌نوازی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و ولایت‌باوری و ولایت‌پذیری از دیگر نکات مهم برای رسیدن به استحکام درونی است، ما اگر بخواهیم راه را گم نکنیم باید نگاهمان به امام خامنه‌ای باشد چرا که رهبری و فرماندهی صحیح ولی‌فقیه موجب عزت و سربلندی ملت ایران شده بنابراین همه باید تلاش کنیم در مسیر ولایت گام برداریم.
معروفی گفت: ویژگی دوم یعنی "بصیرت"، پایه کار بسیجی است و به همین دلیل بوده که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با بسیجیان به ضرورت افزایش بصیرت به‌طور ویژه تاکید داشتند. بصیرت 2 شاخه دارد که یکی "امام‌شناسی" و دیگری "دشمن‌شناسی" می باشد.

اخلاص در عمل شاه کلید اصلی عمکلرد نیروی بسیجی است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: "اخلاص در عمل" به عنوان ویژگی سوم شاه کلید اصلی عملکرد نیروی مومن، انقلابی و یک بسیجی است. اگر زندگی شهدای ارزشمند استان از جمله میرحسینی، اخلاقی، جنگی‌زهی، عالی و هراتی را مطالعه کنیم جز اخلاص در عمل چیزی نمی‌یابیم؛ شهدا ماندگار شدند چون اخلاص عمل داشتند و همه‌چیز را در راه رضای خدا می‌خواستند.
وی بسیج را حافظ انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز کشورهای منطقه با پیروی از این نظام سیاسی سربلند شدند، همه بسیجیان باید بدانند پا جای پای چه انسان‌های بزرگی گذاشته‌اند و مسئولیت ما به‌عنوان نیروهای انقلابی بسیار سنگین است.
معروفی اظهار داشت: نیروی انقلابی و بسیجی نیرویی محسوب می‌شود که برای دفاع از کیان اسلام آماده است؛ نیروی بسیجی و انقلابی نمی‌تواند به سادگی از کنار ناملایمات و مشکلات مردم عبور کند و در واقع انقلابی کسی است که خود را با مردم، در کنار مردم و برای مردم بداند و رنج مردم را رنج خود بداند. نیروی انقلابی و بسیجی فردی است که خود را برای امنیت و  آسایش مردم فدا کند و در هر عرصه‌ای ورود کند بن بست شکن باشد.

تفکر بسیجی شیعه و سنی نمی شناسد
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شیعه و سنی کرمانشاه از اولویت نیروهای انقلابی است و در همین راستا 31 سپاه استانی در منطقه مستقر هستند تا شرایط امداد، اسکان موقت و اسکان دائمی را برای مردم زلزله‌زده فراهم کنند.
وی تاکید کرد: تفکر بسیجی قوم و مذهب و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و متعلق به همه ملت سرافراز ایران است چرا که ما اعتقاد داریم ملت ایران با هر قومیت‌ و مذهب اعضای یک پیکره هستند و تا زمانی که بر این تفکرات استوار باشیم از گزند دشمنان در امان خواهیم بود.

بسیج مبدأ حرکت عمومی در حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی است
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در ادامه این مراسم که با حضور مسئولان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی، روحانیون و علمای شیعه و اهل تسنن و جمع کثیری از بسیجیان در محل مصلی قدس زاهدان برگزار شد، گفت: امروز بر همگان روشن شده تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) اقدامی هوشمندانه و دور اندیشانه ای بود که ثمرات فراوانی برای ایران و دیگر کشورهای اسلامی داشته است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: بسیج مبدأ حرکت عمومی و فراگیر در حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم آن می باشد که ثمره آن در جای جای ایران اسلامی قابل مشاهده می باشد،بسیج واژه‌ای عمیق و شورآفرین است که دنیایی از عظمت و افتخارآفرینی را در ذهن هر ایرانی و هر انسان آزاده‌ای در هر جای دنیا زنده می‌کند.

بسیج یک تفکر است
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در چهارمین دهه عمر خود به عنوان مقتدرترین کشور منطقه مطرح می باشد، بدون شک این اقتدار و عزت مدیون بسیج و بسیجیان است.
وی تاکید کرد:باید تفکر بسیجی را قدر دانسته و این روز بزرگ را به همه مستضعفان جهان تبریک بگوییم، امروز روز تجلی عشق و شور سرشار ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی است، بسیجیان سلحشور در دوران جنگ تحمیلی برای حفظ امنیت کشور نقش حساسی داشتند و امروز نیز در سازندگی کشور نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارند.
امام جمعه زاهدان در ادامه تصریح کرد: اگر بسیجیان نبودند، امروز بعثی‌های عراق در سراسر کشور حضور داشتند و معلوم نبود ابرقدرت‌های دنیا و دولت‌های دست نشانده آنها در حمایت از صدام چه بلاهایی سر نظام و کشور می‌آوردند.
وی بسیج را کانون خدمت و امید ملت است عنوان و گفت: بسیج به معنای نیروی توانمند جوشان برخواسته از دل ملت است و اگر امروز رهبر انقلاب به بسیجیان افتخار می‌کنند و نماد بسیجیان یعنی چفیه را بر شنانه مبارکشان آویخته‌اند، این امر بدون شک از مسیر صحیح حرکت بسیج حکایت دارد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: بسیج یک تفکر است که از دل ارتش، سپاه، انتظامی، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها، حوزه‌های علمیه و همه اقشار جامعه برمی‌خیزد و امروز تفکر بسیجی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی به کمک مردم مظلوم شتافته است.
وی اظهار کرد: باید حفظ وحدت، درد امت و بالابودن بصیرت در بسیجی تجلی داشته باشد، بسیج شجره طیبه‌ای محسوب می‌شود که ریشه آن در تمام آحاد جامعه از شیعه و سنی، زن و مرد و پیر و جوان به چشم می‌خورد.

 
انتهای پیام//
  https://www.asrehamoon.ir/vdcjooeh.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما