تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۶
مردم با انتخاب درست به حل مشکلات کمک می‌کنند چرا که مجلس در تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
 مردم با انتخاب درست به حل مشکلات کمک می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، مولوی عبدالواحد یادگاری امام‌جمعه اهل‌تسنن مسجد امام حسن مجتبی شهرستان خاش در یادداشتی نوشت: جامعه در جهت جلوگیری از هر گونه هرج‌ومرج و بی‌نظمی ایجاب می‌کند که عده‌ای به نمایندگی از مردم اداره امور کشور و تعیین چهارچوب اداره آن را به عهده بگیرند.انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای اداره عمومی خود شخص یا اشخاص را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی بر می‌گزیند.

به‌طورکلی کلمه انتخابات گزینش اصلح فرد یا افرادی از جامعه از طرف مردم تلقی می‌شود.انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.رأی‌دادن صرفاً حق نیست هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است هم حق و هم وظیفه است انتخابات یعنی حاکمیت مردم. نظام مردم‌سالاری. نظام حاکمیت مردم بر سرنوشت.

حضور حداکثری و مشارکت آگاهانه موجب تقویت نظام مردم‌سالاری و انتخاب فرد یا افرادی که در آینده ما تأثیر سرنوشت‌ساز دارند انتظار می‌رود با حضور حداکثری و انتخاب از روی آگاهی و شناخت هم مجلس قوی و هم موجب تقویت نظام در جوامع بین‌المللی باشیم چرا که دشمنان چشمشان به حضور مردم است تا در عرصه بین‌المللی بر علیه ما فعالیت بکنند.

در مجلس خبرگان و شورای اسلامی مردم با رأی‌دادن می‌توانند به‌صورت مستقیم در سرنوشت خود تأثیرگذار باشند چرا که مجلس در تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.حضور حداکثری مردم می‌تواند سبب شود که افراد واجد شرایط و آن‌هایی که صلاحیت بیشتری دارند رأی بیاورند تا یک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشیم که دغدغه حل مشکل دارد و در جهت حل مشکلات قدم برمی‌دارد.

اگر می‌خواهیم شاهد تصمیم‌های درست در کشور باشیم باید در انتخابات شرکت کنیم. به‌وسیله شرکت در انتخابات است که مردم می‌توانند در پیشرفت کشور خود نقش داشته باشند،خداوند انسان‌ها را بر سرنوشت خود مسلط کرده است و همه ما با شرکت در انتخابات می‌توانیم بر سرنوشت خود حاکم شویم ما چون صاحب اراده هستیم پس باید در انتخابات شرکت کنیم و با شرکت در انتخابات در راستای منافع ملی و تقویت کشور گام برداریم هر فردی با هر گرایشی که دارد باید فعالانه در انتخابات حاضر شود.

مردم با رأی‌دادن در انتخابات سرنوشت کشور را رقم می‌زنند پی باید در انتخاب خود بسیار توجه کنند و صلاحیت افراد برای این جایگاه را در نظر بگیرند نه موضوعات دیگر را در کنار آن پس از رأی‌دادن نیز پیگیر انجام‌وظیفهٔ نمایندگان باشند؛ چراکه همان‌طور که نماینده مجلس بر اجرای قوانین در کشور و بر فعالیت دولت نظارت می‌کند مردم نیز باید بر فعالیت نماینده خود نظارت کنند و مطالبات خود و مشکلات خود را از طریق نماینده خود به گوش مسئولین برسانند و برای حل آنها اقدام درست داشته باشند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcf0edy1w6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما