تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
 امروز شرایط انسانی در غزه به حدی رسیده که امکانات اولیه زندگی مثل آب و برق نیز در آنجا وجود ندارد، بیمارستان‌های بدون برق حتی برخی داروهای اولیه مثل مسکن‌های ساده را نیز ندارند و ما در این جمعه‌ طوفان الاقصی بپایی خواهیم کرد.
جمعه‌ طوفان الاقصی بپا خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون»، جواد جمشیدزهی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی برای تفتان ما نوشت: یکی از نقاط مهم در تحلیل مقاومت ۷ اکتبر بررسی شرایط زندگی فلسطینیان در غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی است.

زندگی فلسطینیان در غزه بر مدار یک حیات عادی نیست؛ بلکه توأمان با بحران‌های متعدد ناشی از انسداد مرزی میان غزه با محیط بیرونی خود است. کمبود مواد غذایی، تجهیزات بهداشتی و درمانی، معضلات اقتصادی نظیر بیکاری، جلوگیری از نشاط علمی و اجتماعی و ارتباط با سایر فلسطینیان خارج از غزه و مردم جهان‌بخش کوچکی آثار بحران‌های دست‌ساز اسرائیل است.

به بیان دیگر مردم غزه با چنین شرایطی در حال مرگ تدریجی همراه با تحقیر روبرو هستند. نکته بعدی مجموعه اقدامات رژیم صهیونیستی که مرتبط با تمام مردم فلسطین است. به‌عنوان‌مثال اهانت به اعتقادات و باورهای ارزشی مردم فلسطین در پی هتک حرمت مسجد الأقصی به‌عنوان قبله اول مسلمانان زخم عمیق بر هویت دینی فلسطینیان وارد شده است؛ بنابراین مجموع تهدیدات مادی و معنوی رژیم صهیونیست بر مردم فلسطین، واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین در قالب یک اقدام مقاومتی برمی‌انگیزد. طبیعی است هر کنش و واکنش پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. این پیامدهای سخت که منجر به آوارگی، ویرانی و حتی جان‌باختن می‌شود آگاهانه توسط فلسطینیان بر حیات خفت‌آمیز و مرگ تدریجی، ترجیح داده شده است.

 روز قدس امسال در شرایطی فرامی‌رسد که موقعیت قدس نسبت به ۷۰ سال گذشته اشغال فلسطین بسیار خطرناک‌تر است. از سوی صهیونیست‌ها بلعیدن تمام قدس را آغاز کرده‌اند و از سوی دیگر تمام جهان استکبار با آنها همراه شده و تمام جهان اسلام و عرب در سکوت نشسته‌اند. تنها مقاومت است که خنجر سرخ و سلاح گرم خود را علیه صهیونیست‌ها به کار گرفته است.

حال در این روز از هر که هرچه بر می‌آید باید به منصه عمل آورد تا مانعی مقابل صهیونیست‌های جنایت‌کار جهان‌خوار باشد. چرا که اگر امروز آنها را در فلسطین متوقف نکنیم فردا و فرداها باید در عراق و ایران و شاید آن طرف ترها در کوچه و پس‌کوچه هامان به جنگ جوخه‌های مرگ آنها برویم.

 با وجود دسیسه‌های جهانی برای حفظ وجود رژیم صهیونیستی اکنون به نظر می‌رسد این رژیم در سطح داخلی و خارجی کارایی لازم را ازدست‌داده است و در هر دو سطح این رژیم رو به سقوط به نظر می‌رسد.

ظرف چهار سال گذشته بی‌ثباتی شدید سیاسی و اقتصادی در رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز که با وعده‌های دروغین به سرزمین‌های اشغالی خوانده شده بودند اکنون با وضعیت اسفناک و متزلزلی مواجه شده‌اند. به همین دلیل روند خروج صهیونیست‌ها از مهلکه رژیم اشغالی سرعت یافته و حتی نظامیان تروریست صهیونیستی نیز در بسیاری از جبهه‌ها به فرار روی آورده‌اند.
 
 باتوجه‌به پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، یمن و سوریه اکنون می‌توان پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را نیز پیش‌بینی کرد. به‌ویژه اینکه امروز جبهه منطقه‌ای مقاومت اسلامی بیش‌ازپیش قدرتمند شده و آماده هرگونه حمایت از مردم غیور و شجاع فلسطین است. اگرچه ارکان نظام استکبار جهانی برای بقای رژیم متزلزل و پوشالی صهیونیستی نهایت تلاش و همکاری را دارند؛ اما در آینده نه‌چندان دور دچار بلاهای بزرگ‌تری خواهند شد، چون ظلم بی‌حد مستکبرین جهان همواره پاسخ طبیعی و غیرقابل‌ترمیم ملت مظلوم را در پی خواهد داشت.

 امروز به داد فلسطین برسیم تا فردا در محضر پروردگار شاید کمترین عملی برای حق‌خواهی و ظلم‌ستیزی داشته باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjaaev8uqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما