تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳
صنایع‌دستی میان‌بری برای اشتغال آفرینی؛

همت کارآفرین زاهدانی زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر را مهیا کرد

به همت بانوی کارآفرین زاهدانی زمینه اشتغال برای ۱۷۰ نفر از بانوان خانه‌دار در عرصه صنایع‌دستی مهیا شد.
همت کارآفرین زاهدانی زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر را مهیا کرد
به گزارش عصرهامون، صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال‌زایی، حمایت از کالای ایرانی، تولید و... سهم بزرگی داشته باشد، آن هم در روزگاری که اغلب افراد از بیکاری رنج‌برده و در پی‌کار دولتی و استخدام در ادارات هستند.

با روی‌آوردن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و کم‌هزینه اما می‌توان اشتغال‌زایی زود بازدهی برای خود و چندین نفر دیگر فراهم کرد به‌گونه‌ای که تلاش برای ورود در این عرصه مرد و زن نمی‌شناسد، با کمی پشتکار و تکیه بر توان داخلی، آن وقت است که می‌توان اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا رسیده، نمونه آن هم یک بانوی موفق کارآفرین در شهرستان زاهدان است که فعل خواستن را صرف کرده و با اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» این روزها در عرصه سوزن‌دوزی علاوه بر کسب درآمد برای خود و خانواده‌اش زمینه اشتغال‌زایی را برای چندین بانوی هنرمند دیگر هم فراهم کرده است.

پروین غفاری مقدم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حدود ۶ سال است که در حوزه صنایع‌دستی، سوزن‌دوزی، سیاه دوزی و خامه‌دوزی فعالیت دارد، گفت: هدف بنده از روی‌آوردن در این عرصه علاوه بر اشتغال‌زایی و کمک به تأمین امرارمعاش خانواده‌ام، ایجاد کار برای سایر بانوانی بود که علاقه‌مند به فعالیت در این فضا هستند؛ اما به علت عدم یادگیری مهارت در خانه بیکار بودند.

وی بیان کرد: در این راستا باتوجه‌به بیانات رهبر انقلاب پیرامون خودکفایی و فعالیت در عرصه‌های اقتصادی مقاومتی، همت خود را مضاعف کردم و توانستم تاکنون این مهارت را به حدود ۱۷۰ نفر آموزش دهم که از این تعداد حدود ۷۰ نفر به‌صورت ثابت با بنده مشغول به فعالیت بوده و فعالیت صنایع‌دستی انجام می‌دهند، تعدادی نیز که مددجوی کمیته امداد بوده این مهارت را فراگرفته و در جای دیگری مشغول به فعالیت هستند.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: سود حاصل از این کار در ایامی مانند نوروز و یا هنگامی که با نمایشگاهی برگزار می‌شود خوب است، در غیر این صورت صنایع‌دستی درآمد ثابتی ندارد.

وی در خصوص نحوه فروش و بازاریابی محصولات، اضافه کرد: برای عرضه و فروش هنرهای تولیدی‌مان از ظرفیت فضای مجازی بهره‌مند گرفته‌ایم و در این زمینه اقدام به فروش صنایع‌دستی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام کرده‌ایم، در همین راستا در برهه‌ای موفق به فروش و صادرات صنایع‌دستی تولید شده به کشور ترکیه شده‌ایم.

غفاری مقدم  اظهار کرد: ذوق و هنر خود را با حرکت سوزن بر روی کراوات، گیوه‌های سنتی، شال و مانتو پیاده، و نقوش زیبا و قابل پسند حک می‌کنیم.

این بانوی کارآفرین در ادامه از مسئولان خواستار حمایت به‌خصوص در بحث فروش و صادرات کالاهای تولیدی شد و گفت: حمایت تنها خواسته کارآفرینان از متولیان امر است تا شاهد رشد تولید در کشور باشیم و بتوانیم در سالی که رهبر انقلاب به‌عنوان «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کردند عزم خود را با جدیت بیشتر در مسیر انواع تولیدات بگذاریم. 
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcipvazvt1awq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما