تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
امام جمعه شهرستان خاش گفت: آمریکا با عذرخواهی نمی‌تواند در ایران اسلامی نفوذ کند و با عذرخواهی مشکلات برطرف نمی شود.
آمریکا با عذرخواهی نمی‌تواند در ایران اسلامی نفوذ کند/ مبارزه با داعش لازمه حل بحران سوریه است
آمریکا با عذرخواهی نمی‌تواند در ایران اسلامی نفوذ کند/ مبارزه با داعش لازمه حل بحران سوریه است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسین میری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، اظهار کرد: همچنان نرخ بیکاری در منطقه کشاورزی شهرستان خاش بالاست در حالی که اگر برنامه‌ریزان درست هدف‌گذاری کنند حتی ما یک بیکار را در این منطقه نمی‌توانیم سراغ بگیریم.
وی شهرستان خاش را به قطب‌ تولید محصولات متنوع کشاورزی با قابلیت صادرات و فرآوری بی‌شمار توصیف کرد و افزود: در این حرکت‌ها آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد بها دادن به اشتغال واقعی به دور از نگاه دولتی و یا تبعیض‌آمیز است که خود می‌تواند زمینه‌های رضایت‌مندی بیشتر مردم را فراهم کند.
امام جمعه شهرستان خاش ضرورت تشکیل ستاد اشتغال را در شهرستان خاش با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری یادآور شد و گفت: در این زمینه مسئولان امر باید هر چه سریع‌تر و با اقدامات اورژانسی به سمتی حرکت کنند تا نرخ اشتغال افزایش یابد.
وی موضوع سلامت انتخابات و ضرورت مراقبت بیشتر از سوی مردم، خود کاندیداها و دولتمردان را یادآور شد و اذعان کرد: باید هر سه گروه همکاری کنند تا در انتخابات پیش‌رو باور مردم خراب نشده و تهدیدها کارساز نشود.
وی با اشاره به برپایی سفره‌های گرم برخی از کاندیداها در آستانه انتخابات به بهانه‌های مختلف افزود: شرکت در این جلسات همراه با حضور در سفره‌های رنگین کاندیداها حرام است و مردم نباید شریک جرم عده‌ای شوند که به چنین حرکت‌ها و اقداماتی دست می‌زنند.
حجت الاسلام میری با بیان اینکه در نخستین مرحله عمل به امر به معروف و نهی از منکر باید مورد شناسایی قرار گیرد افزود: جامعه‌ای که اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد و مسئولان کشور اسلامی نیز باید در راه اجرای معروف گام‌های مطلوبی بردارند.
وی ادامه داد: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر در درازمدت تاثیر بسیار مطلوبی دارد ولی اگر به این واجبات شرعی عمل کردیم و نتایج خوبی حاصل نشد باید بدون هیچگونه ترس و ناامیدی نسبت به احیای این مهم اقدام کرد.
حجت الاسلام میری با اشاره به واقعه کربلا اظهار کرد: رسالت امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا رساندن پیام کربلا به گوش جهانیان بود و در این راه موفق شدند و ثمره آن را امروز شاهدیم.
وی تلاش تیم‌های اطلاعاتی کشور را ستود و افزود: با هوشیاری نیروهای بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جاسوسانی که با عنوان خبرنگار در کشور حضور داشتند و کارشان جاسوسی بود، دستگیر شدند که دستگیری عوامل دست‌نشانده دشمنان و به‌ویژه استکبار جهانی در کشور سبب شادی مردم شد.
حجت الاسلام میری استفاده رادیوهای بیگانه و فضای مجازی را از درگیری دروغین مردم کشور کار ضد انقلاب دانست و افزود: کار دشمن، دشمنی است و می‌خواهد از هر فضا و روزنه‌ای تبلیغ دروغ کند و علیه کشور سخن‌پرانی نماید.
وی انتقاد رهبری از روند برنامه اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی باید با کار جهادی صورت گیرد و این حرکت در کشور ضعیف است.
وی فرمایش مقام معظم رهبری را در جمع اساتید دانشگاه‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: علم با جهت‌گیری اسلامی ممکن است و علمی که بدون جهت باشد، فاقد معنویت است.
حجت الاسلام میری با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار کرد: همانگونه که غذای ناسالم انسان را بیمار می‌کند، برخی کتاب‌های بی‌اساس و گمراه‌کننده نیز روح آدمی را بیمار خواهد کرد.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcfxyde.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما